Jadi Geng OKC

Join OKC Networkedblog Team

Bersatulah...

Pertahankan Hak Melayu, Ketuanan Melayu - MBNS

Tuesday, April 8, 2014

Mohon Keluarga Mangsa MH370 Saman Anwar Kalau Khamis Depan Dia Kelentong Pasal MH370


Pihak berkuasa perlu menyiasat sejauhmana kebenaran dakwaan laporan bahawa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan membuat pendedahan mengejut mengenai lokasi sebenar pesawat MH370 yang hilang 8 Mac lalu, di Dewan Rakyat minggu depan.

Mungkin ini satu pembohongan yang dirancang kerana Anwar sememangnya kaki pembohong, tetapi apabila membabitkan pesawat yang hilang, ianya satu perkara serius dan perlu segera disiasat

Dalam kes ini, Anwar yang kononnya tahu di mana lokasi tersebut, OKC lihat ianya satu provokasi jahat untuk mencemarkan imej negara.

Lagipun, Anwar pernah beberapa kali berbohong apabila beliau sebelum ini beraia-ia mendakwa akan menguasai Putrajaya dan seterus menjadi Perdana Menteri.

Anwar merupakan pengkhianat yang sanggup lakukan apa sahaja untuk berkuasa kerana Ketua Pembangkang itu sengaja menangguk di air keruh berhubung kehilangan pesawat MH370 - OKC #DoakanMH370

Monday, April 7, 2014

Demi Kedaulatan Islam Di Malaysia, Melayu Islam UMNO, PAS & PKR Wajib Bersatu


Sudah Terang Lagi Bersuluh. DAP Terang Menentang, MCA Terang Menentang,
Apa lagi ditunggu oleh Melayu dan Muslim UMNO, PKR dan PAS ? Apakah Masih Belum Mampu Melepasi Rintangan Nafsu Politik Demi Kemuliaan dan Kedaulatan Agama Islam ?


MCA mohon bantuan DAP halang hudud

Ketua Publisiti MCA, Datuk Chai Kim Sen gusar anggota Parlimen BN dari Umno akan menyokong usul membenarkan pelaksanaan hudud di Kelantan yang mungkin diusulkan PAS.

"MCA sudah berulang kali memberi amaran sekiranya PAS membentangkan rang undang-undang untuk membenarkan hudud, MP Umno dikhuatiri tidak akan membangkangnya, ini kerana perbincangan tentang undang-undang hudud di Terengganu sewaktu ia diperintah PAS juga tidak pernah dibantah Umno.

Justeru, MCA memohon bantuan DAP untuk memastikan PAS tidak membentangkan usul itu di Parlimen bagi memberi laluan kepada pelaksanaan di Kelantan. Ini kerana DAP bertindak mempertahankan PAS sebagai sebuah parti yang kini lebih terbuka dalam kempen pilihan raya umum lalu.

Sekarang apabila PAS secara terbuka mengumumkan akan menggesa MP mereka untuk membentangkan usul bagi membenarkan negeri Kelantan melaksanakan hudud, MCA harap sangat semua 38 orang MP DAP perlu tegas dan bertanggungjawab terhadap perkara ini.

Sunday, March 30, 2014

COMANGO dan BERSIH bersama wakili asing jahanamkan Islam

Ramai yang masih kabur mengenai isu tuntutan COMANGO dan ramai lagi yang masih tidak tahu apa itu COMANGO. Secara ringkas, COMANGO adalah gabungan NGO Malaysia dalam Proses UPR (Universal Periodic Review) .

Gabungan ini menuduh kerajaan Malaysia sebagai menghalang hak asasi manusia dengan mengharamkan aktiviti seks songsang dan mendiskriminasi golongan LGBT. Ia juga turut mencabar undang-undang menghalang murtad, hak istimewa bumiputera dan juga penggunaan kalimah Allah oleh agama lain. Segala tuntutan ini kini dibawa ke UPR iaitu sebuah badan semakan dunia untuk ‘menghakimi’ Malaysia dari segi amalan hak asasi di negara ini. 

COMANGO pernah dinamakan JAG atau Joint Action Group iaitu sebuah NGO yang menggabungkan semua NGO-NGO yang memperjuangkan feminisme seperti AWAM (All Women’s Action Society), PWW (Perak Women for Women), EMPOWER (Persatuan Kesedaran Komuniti Selangor), PSWS (Persatuan Sahabat Wanita Selangor), SAWO (Sabah Women’s Action-Resource Group), SIS (Sisters in Islam), WAO (Women’s Aid Organisation), WCC (Women’s Centre for Change) dan Tenaganita.

Semua NGO ini kini bergabung lagi dengan beberapa NGO-NGO lain dan membentuk COMANGO.





Tuesday, March 25, 2014

Sebab kenapa BN kalah di Kajang

Kerajaan UMNO/BN dilihat sebagai kerajaan yang lemah, tidak berupaya dan tiada kuasa. Ada banyak perkara berlaku yang rakyat harap akan ada tindakan terlepas begitu sahaja. Namewee, Tian Chua, RBA, dan banyak lagi bebas sebebasnya untuk membuat kenyataan yang amat kurang ajar, lebih daripada menghasut.

Di pihak pembangkang bilamana kenyataan mereka tidak dijawab, tidak juga ada sebarang pendakwaan maka mereka dilihat benar.

Saya percaya, keyakinan Umat Melayu terhadap UMNO/ BN kian terhakis. Sekali lagi saya ingin menyatakan keghairahan untuk kelihatan BUDIMAN akan menyebabkan Kerajaan UMNO / BN ini menjadi sejarah.

Percayalah kepada saya, pada masa itu tiada apa lagi boleh dilakukan.

Saturday, March 22, 2014

Rahsia Pembinaan Jambatan Bunian Di Highway Port Dickson





Korang pernah dengar tak pasal Jambatan Bunian yang dibina di Lebuhraya menuju ke Port Dickson?? Bukan nak percaya cerita tahyul..tapi ini buktinya..

Dikatakan jambatan ini di bina untuk laluan bunian bagi mengelakkan kemalangan berlaku apabila bunian melintas lebuhraya..bunyi macam kelakar..dan aku pun tergelak, dan yang paling cepat buat korang percaya bila dikaitkan kononnya pembinaan jambatan tersebut atas nasihat ulamak yang arif tentang hantu-hantu ni...tapi...

Kalau di lihat gambar pun memang kita akan tertanya-tanya..kemana jambatan itu menghala sebab yang dibina hanyalah jambatan dan dihujung jambatan itu adalah hutan..musykil dan misteri..

Aku pun mula mengkaji dan berbual dengan kawan aku..akhirnya semua sudah terjawab..

Jambatan yang dibina itu bukanlah untuk bunian ya tuan-tuan dan puan-puan...jangan mudah terpengaruh dengan filem atau cerita merepek.. cik-cik dan tuan-tuan bunian yang ada tu tak perlu pun jambatan untuk melintas..dah nama pun bunian..

Sebelum aku bercerita lebih lanjut biarlah aku gelak dulu..KAH!...KAH!...KAH!!!!!

Inilah yang berlaku apabila masyarakat kita tidak berkembang mindanya..asyik nak percaya benda yang mengarut. Tak kanlah kerajaan kita nak buang duit rakyat semata-mata nak bina jambatan untuk kaum bunian yang sememangnya tak pernah mengundi..dan semestinya nak kemana-mana hanya perlu ghaib (meresap kata orang Kedah)...Aduhai..

*goli pusat den!

Jambatan itu sebenarnya adalah jambatan untuk haiwan melintas la mak cik... negara-negara luar dah lama ada. Kita di Malaysia ni aje yang baru ada, itupun tidaklah lengkap seperti yang negara luar buat. Buat sekadar buat aje.. Jomlah tengok jambatan haiwan luar negara..

*pic credit to : onwer of this pictures..sorry i dont know their names.


Animal Bridge, Montana USA



Green Bridge, Boeblingen Germany



Green Bridge, Grevesmuhlen, Germany


Ecoduct De Woeste Hoeve, Netherlands 




Ecoduct in France


Ecoduct The Borkeld, Netherlands



Wildlife Overpass, Keechelus Lake, Washington USA


Wildlife Overpass, Banff National Park, Alberta, Canada


Overpass for Crabs, Christmas Island National Park, Australia

Wednesday, March 19, 2014

Kenapa Landasan Diego Garcia Dalam Program Simulator Kapten Zaharie?? Milik Amerika tuu..



OKC rasa tak sedap hati dan rasa makin curiga pulak dengan pilot MH370 ni..Apahal ada simulator landasan pihak Amerika pulak?

Landasan lapangan terbang Diego Garcia antara lima penemuan pasukan penyiasat dalam program simulator milik Kapten Zaharie Ahmad Shah yang diambil dari rumahnya di Shah Alam pada Sabtu lalu, lapor Berita Harian.

Akhbar itu memetik sumber yang berkata, penyiasatan mengambil kira penemuan itu sebagai satu daripada elemen siasatan berhubung kehilangan pesawat MH370 yang dipandu oleh Zaharie.

“Antara perisian landasan yang diperiksa setakat ini ialah Lapangan Terbang Antarabangsa Male di Maldives, sebuah lapangan terbang milik Amerika Syarikat (Diego Garcia) serta tiga lagi landasan di India dan Sri Lanka, yang semuanya mempunyai jarak landasan 1,000 meter.

“Meskipun kelmarin Menteri Pertahanan Datuk Seri Hishamuddin menafikan MH370 mendarat di Diego Garcia, siasatan tetap dibuat kerana ia berpandukan data perisian simulator penerbangan Zaharia,” kata sumber tersebut kepada Berita Harian.

Sabtu lalu, pegawai penyiasat Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengambil simulator penerbangan Kapten Zaharie Ahmad Shah di rumahnya di Shah Alam.

Ia kemudian dipasang semula semalam di ibu pejabat Bukit Aman bagi mencari petunjuk kehilangan MH370 yang masih misteri.

Sebelum ini, Amerika Syarikat menafikan kemungkinan pesawat yang membawa 239 penumpang tersebut mendarat di pangkalan mereka.

Menurut sumber itu juga, siasatan juga dibuat bagi mencari petunjuk kemungkinan juruterbang mendaratkan pesawat di landasan yang dipelajarinya dalam simulator berkenaan.

Sumber itu menjelaskan pihak PDRM menjalankan siasatan tersebut dengan kerjasama Suruhanjaya Komunikasi Multimedia (SKMM) bagi mencari petunjuk dalam usaha mencari MH370.

Siasatan yang dibuat juga merangkumi kemungkinan pesawat tersebut mendarat di landasan yang kawalannya longgar, selain teori pesawat itu mungkit mendarat di atas laut, bukit atau kawasan lapang yang sesuai. – www.astroawani.com

Tuesday, March 18, 2014

Wan Azizah Lagi SETAN Dari Anwar Ibrahim

Selama ini rakyat ditipu dengan perwatakan Wan Azizah yang ditonjolkan sebagai seorang isteri yang solehah yang dimangsakan yang hanya kononnya umno mahu membunuh karektor suaminya Anwar Ibrahim dengan berbagai tuduhan fitnah perlakuan Seks Luar Tabi’i yang dilaknati Allah Taala demi mengekang kemaraan politik Anwar yang sekian lama ingin mengambil-alih teraju kepimpinan negara ini sebagai Proxy kepada Yahudi Laknatullah.



Mata rakyat dibutakan dengan perlakuan dan tuturkata lemah lembut yang dilakonkan dengan begitu baik oleh Wan azizah sehingga sifat SETAN dia yang sebenarnya langsung tidak kelihatan.

Hampir semua pembuktian oleh Mahkamah langsung tidak diterima penyokong Anwar, hanya kerana Wan Azizah begitu hebat melakonkan wataknya.

Hakikatnya, Wan Azizah lebih Setan dari Anwar Ibrahim kerana dialah yang membutakan mata rakyat sehingga kemungkaran Anwar hampir tidak dapat dilihat oleh rakyat. Semua terpedaya dengan lakonan Wan Azizah.


Sudah tiba masanya topeng yang dipakai Wan Azizah selama ini kita selak agar wajah setan dia yang sebenar dapat dilihat oleh semua rakyat.

Friday, March 14, 2014

Mengapa Israel mencari imam Mahdi? - Meh baca apa kata syiah



Artikel ini adalah artikel syiah untuk menunjukkan kebenaran mereka dan memburukkan sunni. Penulis asal meletakkan mujahiddin Syria dan mujahiddin Taliban sebagai pengganas yang dibiayai Saudi untuk memusnahkan syiah. Apa yang menarik adalah cerita kelahiran imam mahdi di Iraq dan ghaib setelah bapanya mati dibunuh.

Sekiranya anda boleh memahami bahasa Inggeris, gua cadangankan anda membaca artikel asalnya sila terus ke bahagian bawah kerana entri ini ada dua bahagian satu berbahasa melayu dan satu lagi berbahasa Inggeris. Alih bahasa dengan bantuan google ini tidak menarik... gua sendiri fenin mengeditnya..
Asal dapat sedikit gambaran sudah... silakan

Mengapa Israel mencari imam Mahdi? 

Semasa pendudukan AS di Iraq, sudah menjadi rutin bagi mereka untuk menyiksa orang-orang Iraq di berbagai penjara seperti Abu Ghraib oleh pengawal penjara dengan tektik yang dipelajari mereka di kem-kem latihan Israel.

Seperti yang dinayatakan oleh Robert Fisk "‘Abu Ghraib torture trail leads to Israel" Salah satu pertanyaan paling membingungkan selama soal siasat adalah “di mana lelaki yang bernama Imam Mahdi bersembunyi?”

Menurut Mohabat News, sebuah pejabat berita Kristian Iran pro-Israel, ketakutan kepada imam Mahdi begitu kuat sehingga mereka mendedahkan tentang bagaimana CIA dan MI6 telah mengunjungi Iraq selama 20 tahun terakhir untuk mendapatkan informasi tentang Imam Mahdi; bagaimana mereka menyiksa para ulama dan orang kampunyanf tak berdosa semata-mata untuk mengetahui di mana imam Mahdi dilihat kali terakhir? Di kota mana? Bila dia akan muncul lagi?

Media Korporat Amerika telah menunjukkan dokumentari-dokumentari sinis yang menggambarkan seorang Almasih ghaib yang tampak menasihati para politkus Iran dari tempatnya yang tersembunyi dan mengatur akhir zaman (Armageddon).

Jadi, siapakah Imam Mahdi ini sehingga Zionis yang mengawal Kongres Amerika dan sistem kewangan dunia beriya-iya benar mencari beliau untuk dibunuh??

Imam Mahdi merupakan imam keduabelas Syiah dan menurut hadis-hadis Islam dia berada dalam kegaiban dan akan kembali ke dunia untuk kedamaian serta keadilan di muka bumi. Dia dilahirkan pada 29 Julai 869 di kota Samarra, Iraq oleh seorang ibu bernama Nargis yang merupakan seorang yang keturunan Romawi.

Dia tetap disembunyikan sejak kelahirannya hingga ghaib karana penguasa masa itu, Abbasiah, tahu akan ramalan tentang Imam Mahdi yang akan melawan penindasan dan kezaliman. Dinasti Abbasiah tahu bahwa yang dijanjikan tersebut adalah putra dari imam Syiah ke sebelas, Imam Askari.

Dengan tujuan membunuh anak kecil yang baru lahir, mereka terus menjaga rumahnya, memeriksa para wanita yang bersama anak kecil.

Menurut kisah, kelahiran anak tersebut dirahasiakan sehingga beberapa tahun. Namun setelah Imam Askari dibunuh, putranya yang berusia sekitar 4 tahun terus ghaib. Dia muncul kembali beberapa tahun kemudian namun menghilang lagi setelah para pemburunya berkumpul.

Sama ada cerita ini benar atau tidak, namun yang aneh adalah kisah ini terus berlanjutan sampai hari ini; selama ribuan tahun para penguasa kejam terus memburu untuk membunuhnya. Baru-baru ini, Melanie Phillips seorang penyiar bagi Zionis dalam acara BBC Question Time kembali membincangkan tentang Imam Mahdi yang bersembunyi di Iran dan akan datang mengyebabkan Armageddon.

Memang Zionis ingin berperang melawan Iran, tapi yang membuat tidak masuk akal adalah mengapa mereka masih mencari seorang lelaki yang telah menghilang lebih dari seribu tahun yang lalu? Imam yang ghaib telah menjadi kepercayaan Syiah dan suni Islam selama berabad-abad.

Kristian percaya bahwa Jesus Sang Penyelamat akan kembali untuk melawan anti-Kristus (dajal) sementara orang Yahudi mempertaruhkan perang dunia ketiga untuk membongkar kota suci ketiga Islam, Masjidil -Aqsa untuk membangun kuil ketiga supaya Almasih Yahudi dapat kembali dan membawa mereka menguasai dunia.

Menurut para skeptis dan sekularis yang dididik Barat, semua ini hanyalah kisah-kisah Alkitab, namun yang masih tetap membingungkan mengapa Israel mencari Imam Mahdi?

Sebagai fakta pemburuan ini, kita tidak boleh mengabaikan kisah-kisah yang muncul dari Iraq tentang langkah-langkah yang telah mereka lakukan untuk mencari Imam Mahdi. Pada tahun 2006, makam ayah Imam Mahdi di kota Samarra, yang merupakan sebuah tempat yang menandai kelahiran dan keghaiban Imam Mahdi, dibom oleh tentera yang berpakaian seperti pasukan pengaman. Para tentera pengaman tersebut memasuki makam, mengikat para penjaga, dan memasang bom. Menurut para penjaga, pasukan keamanan itu membuka makam dan mengambil sesuatu dari dalamnya. Ramai yang percaya bahawa mereka mengambil beberapa pakaian dari tubuh Imam Askari untuk menentukan DNA imam Mahdi..

Namun selama berabad-abad melalui pembiayaan besar-besaran dan manipulasi, Zionis berjaya meyakinkan Kristian bahwa Islamlah yang jahat dan harus dilawan melalui persatuan Kristian/Zionis. Sebagian besar Kristian Alkitab di Amerika memiliki hubungan yang kuat dengan Zionis. Amat mengejutkan mereka ketika seorang Kristen Katolik, Hugo Chavez, berpidato setelah melakukan pertemuan penting dengan Presiden Iran, Mahmoud Ahmadinejad: “Bagi kami para Kristian sejati, Jerusalem adalah tempat yang sangat suci di mana Jesuas akan datang berganding tangan dengan Hazrat Mahdi sehingga perdamaian akan menyelimuti seluruh dunia.”

Kenyataan bahwa Chavez mengisyaratkan bahwa umat muslim dan Kristian akan bersatu melawan kejahatan adalah sesuatu yang tidak diinginkan oleh Zionis. Mereka telah menghabiskan berbillion dolar pada lembaga think tank Islamfobia dan media untuk meminggirkan umat islam.

Sebuah wawancara yang dilakukan Ann Curry (NBC) dengan Presiden Iran, Ahmadinejad, pada tahun 2009 tidak ditayangkan karena jawaban presiden tentang imam yang ghaib tidak mendukung pandangan mereka yang inginkan “bahawa dia akan menghadirkan apokalips”.

Presiden Ahmadinejad memperbetulkan pernyataan Ann Curry dengan mengatakan: “Apa yang telah dikatakan tentang sebuah perang apokalips dan perang dunia… merupakan rekaan Zionis. Imam akan datang dengan logika, budaya, dan ilmu pengetahuan. Dia akan datang sehingga tidak ada lagi perang. Tidak ada lagi permusuhan dan kebencian. Tidak ada lagi pertentangan… dia akan datang bersama Jesus Kristus. Keduanya akan kembali bersamaan dan bekerja sama untuk memenuhi dunia ini dengan cinta.”

Apakah “perasaan tentang Almasih” ini merupakan alasan dari pencarian terhadap Imam Mahdi? Jika mereka menyadari kedatangannya, maka mereka seharusnya juga menyadari hadis yang menyatakan bahwa “para pasukan membawa bendera hitam akan datang dari Khorasan dan tidak ada kekuatan yang dapat menghentikan mereka sampai akhirnya mereka tiba di Baitulmakdis (Masjidilaksa) untuk menaikkan bendera mereka.”

Fakta bahwa Iran tidak mengusahakan bom nuklear sebagaimana yang dinyatakan IAEA, tapi mengapa Israel masih terus mendorong peperangan menguatkan lagi bukti imam keduabelas Syiah, Imam Mahdi, berasal dari Khorasan, Iran. Khorasan merupakan daetah timur laut Iran tapi juga mencakup beberapa bagian Asia Tengah dan Afghanistan.

Di manapun AS dan Israel menciptakan peperangan mereka selalu menggunakan bom yang mengandung fosforus, hal ini menunjukkan fakta bahwa perang-perang tersebut bukan tentang demokrasi, tapi memastikan bahwa mereka meninggalkan generasi mendatang yang lumpuh dan termutilasi sehingga tidak pernah dapat membentuk sebuah gerakan menentang mereka.

Sepuluh tahun setelah dimulainya pencerobohan AS di Iraq, para doktor menyaksikan sejumlah besar kes kanser abnormal dan cacat lahir yang berkait dengan penggunaan uranium terdeplesi dan fosforus putih oleh tentara AS. Jumlah cacat lahir di kota Fallujah telah megatasi jumlah mangsa di kota Hiroshima dan Nagasaki. Bocoran dokumen tentera Afghanistan oleh The Danish Daily menunjukkan lebih dari 1.100 kes di mana pasukan pimpinan AS telah menggunakan granat, roket, dan bom fosforus putih di beberapa wilayah Afghanistan.

Hadis-hadis tentang kedatangan Imam Mahdi yang memimpin tentara pembawa bendera hitam juga menyebutkan bahwa sedikit orang Arab yang akan mendukung tentera ini dan justru berpihak pada para zalim. Orang-orang Arab yang akan bersama dengan imam telah terindikasi siapa mereka, iaitu tentara kecil Hizbullah yang telah mengalahkan Israel, sebuah negara bersenjatakan nuklear.

Para pejuang Hizbullah mungkin memiliki kelengkapan yang sedikit tapi memiliki semangat yang sama dengan pasukan yang dipimpin Imam Ali bin Abi Thalib ketika menghancurkan benteng Yahudi di Khaibar, semangat yang sama dengan Imam Husain di Karbala di mana pasukannya yang berjumlah 72 orang melawan tentara Yazid berjumlah 10.000 pasukan.

Sangat menyedihkan bahwa hadis yang berusia lebih dari seribu tahun menyebutkan bahwa banyak orang Arab akan bekerja sama dengan para tiran untuk melawan kedatangan imam. Siapakah orang-orang Arab ini?

Kita telah melihat Arab Saudi dan penguasa-penguasa Teluk yang bersekutu dengan Israel dan tidak ada lagi yang lebih jelas daripada konflik Syria saat ini. Israel bersama dengan Arab Saudi dan Qatar memaksakan perang terhadap Syria dan Iran dengan menyalurkan sejumlah besar wang dan senjata kepada FSA di Syria. Membunuh pengikut Syiah merupakan agenda.

Jurnalis Seymour Hersh dalam artikel New Yorker, “The Redirection”, menyoroti seluruh fokus pemerintahan Bush adalah untuk menekan Iran dan melemahkan Hizbullah melalui kerja sama dengan Arab Saudi yang membiayai kelompok ekstrimis.

New World Order telah berjaya mencipta kekuatan brutal dalam Islam , sebuah kekuatan yang menghalalkan pemerkosaan wanita dan anak-anak dan menunjukkan potongan tubuh yang dipenggal dalam video YouTube.

Bentuk intoleransi Islam ini dicipta oleh agen Inggris, Muhammad bin Abdul Wahab, dan disebarkan oleh regime Saudi yang melihat pengikut Syiah sebagai musuh, dan bukan Israel.

Abdallah Tamimi, salah seorang pemimpin Tentera Pembebasan Syria (FSA), telah meminta pertolongan Israel untuk membentuk pemerintahan suni untuk menindas pengikut Syiah, Kristen, dan Druze, dan menekankan bahwa “Israel bukanlah musuh kami, kami ingin Israel menolong kami.”

Arab Saudi dan Israel juga adalah pembiaya perang sektarian di negara-negara seperti Pakistan, Afghanistan, dan Iraq dengan jumlah kematian pengikut Syiah yang merisaukan. Wikileaks AS Lahore menunjukkan bagaimana Arab Saudi mengeluarkan biayai jutaan dolar untuk Ahl-e Hadith dan sejumlah ulama di kawasan itu.

Jumlah kematian pengikut Syiah di Pakistan telah meningkat dan meskipun usaha telah dilakukan oleh kelompok suni dan Syiah untuk bersatu menghentikan pembunuhan, namun masa depan masih terlihat berdarah setelah Nawaz Shariff yang berkuasa dengan bantuan dana Saudi akan mengizinkan orang Saudi untuk bebas melakukan seperti apa yang telah dilakukannya di Afghanistan, iaitu melatih pemuda Afghanistan di madrasah-madrasah yang dibiayai Saudi untuk menciptakan Taliban intoleran dan juga takfiri pembunuh di Suriah.

Mungkin saja bahwa keyakinan Milenarianisme akan semakin kuat ketika para pemimpin dan penguasa dunia bekerja dengan para pendukung New World Order, menyeret negara dan penduduk mereka kepada penjajahan dan perbudakan, dan satu-satunya organisasi (PBB) yang seharusnya melindungi negara beserta hak-haknya adalah “… sebuah hal yang tidak masuk akal, tidak adil, dan benar-benar sebuah struktur dan mekanisme yang tidak demokrasi. Melalui penyalahgunaan mekanisme yang telah dilakukan Amerika dan sekutunya berjaya menyamarkan intimidasi mereka sebagai konsep mulia dan memaksakannya kepada dunia,” kata Imam Khamenei.

Sebuah strategi yang telah dilancarkan oleh Israel melalui dukungan AS untuk mencari imam yang gaib membuat seseorang percaya bahwa mungkin saja ada kebenaran dalam kisah Alkitab. Di sebuah dunia yang masih mempercayai pahlawan super, mungkin masih masuk akal jika mata kita terlihat penuh dengan harapan terhadap sebuah pasukan yang akan muncul dari Khorasan membawa bendera hitam yang dipimpin oleh seseorang yang dijanjikan untuk melawan ketidakadilan.

Tuesday, March 11, 2014

Doa Orang-Orang Soleh Kunci Pencarian MH370



TV3 menerumah Kapten Norudin Abd Majid.

Bukan calang-calang orang. Beliau merupakan ketua bahagian pesawat 777 sewaktu berkhidmat di MAS.

Apabila ditanyakan pendapat beliau apakah yang berlaku ke atas MH370, beliau dengan penuh yakin berkata:

"HILANG! Benar-benar hilang!"

Beliau memberi jawapan yang pada saya di luar jangkaan jawapan seorang juruterbang.

Dan apabila ditanya bagaimana cara untuk mencari, beliau merespon:

"Kita perlukan doa daripada orang-orang soleh dan ahli keluarga..

Sekiranya teknologi sains tidak berjaya, maka kita kena guna cara lain.

Benda ni ada kaitan dengan sains dan pencipta sains itu sendiri (Allah)"...tambahnya.

Fuhh dahsyat !!

Salute Kapten !

Inilah pendapat terbaik setakat ni,salute sgt pd kapten.. "Doa orang-orang soleh adalah kuncinya".

Saturday, March 8, 2014

Berapa Lama Pulak Tempoh Rayuan Anwar? 5 Tahun kut..


Anwar dijatuhkan hukuman 5 tahun..1 Malaysiadah tahu. tapi 1 Malaysia tak tahu Anwar tengah melantak kambing golek dengan kuli batak dia dalam PKR DAPig tu..Sorang pun tak tahu esok pepagi dia suruh balaci dia hantar cek ke mahkamah untuk bayar ikat jamin RM10k.

Dalam FB, dalam Twitter, Instagram dan macam-macam lagi semua cerita pasal Anwar bersalah liwat Saiful Bukhari, tapi...sorang pun tak menjangka apa yang akan berlaku dalam tempoh rayuan nanti.

Anwar bijak merancang strategi..Jangan sampai kita terLIWAT dengan keseronokan khabar berita. Selama mana pula tempoh rayuan Anwar tu?? 3 bulan? 12 bulan? 5 tahun??

Even  Anwar check in di Kajang Jail, segala perancangan jahat pasti boleh berlaku..Sebab bukan lama mana pun 5 Tahun tu...Bahana bila hakim segan-silu nak bagi 20 tahun kat Anwar..

Friday, March 7, 2014

Kita ni asyik kena kencing jer la...


Kita bukan kata Zahid yang pilih Malaysiakini, tapi bila dia sendiri yang bagi award pada portal yang kuat memfitnah PM dan isteri ni dan dia memang dah tahu dari awal lagi, so itu yang menjadi persoalan...

Aku tak marah Malaysiakini sebab mereka membuat kerja mereka, cuma aku menjadi pelik bila Pak Menteri yang marah dan hentam Malaysiakini dulu kini siap tepuk bahu dan bagi anugerah lagi.  WAYANG APA NI? Percaya atau tidak ni?

Ke kita kena tipu je ni???

Friday, February 28, 2014

Abis Sudah Melayu PAS & PKR Bila Tunduk Pada Mubaligh Kristian


Politik Malaysia hari ini..!  Politik hingga berjaya memurtadkan Umat Islam..!
Politik hingga menukar akidah Umat Islam..!

PAS menyokong Anwar..! Anwar mendewa DAPig..! DAPig mubaligh kristian..!

Mubaligh kristian tidak akan berhenti memurtadkan Umat Islam dan menghancurkan Akidah Umat Islam..!


Lu Fikir La Sendiri!!!

Thursday, February 27, 2014

PAS Tak Sokong Pun Takpe... - Al Juburi


Calon DUN Kajang, Anwar bin Ibrahim dengan bangga hingga kembang-kuncup lubang jubuq Azmin mendengarnya hari ini mengaku jika PAS tak nak bantu kempen PRK N25 Kajang ni pun tak kisah sebab barua ni ada geng mata sepet dengan gengster macha boleh tolong dia..

Huh!! kalau buta hati..cakap camne pun luncai dan lebai PAS tetap sokong gak...Dalam PAS paling ramai pengikut Sheikh Al Juburi Al Chinadolli

Sunday, February 23, 2014

Apakah Remaja Malaysia Prihatin Nasib Palestin?



Pastinya anda semua tertanya-tanya siapakah si anak kecil ini begitu mesra bersama PM Palestin, Ismail Haneya, tangan kanannya sedang memegang lencana/badge bendera Palestin, sehingga PM begitu gembira mendokongnya sambil berkata "Si kecil ini sedang memegang bendera Palestin di bajuku, mudah-mudahan akan menjadi pejuang membebaskan Palestin nanti, insya Allah".

Salam Pembaca OKC Blog...

Assalamualaikum Palestin! Assalamualaikum Gaza! Assalamualaikum para mujahid dan mujahidah! Assalamualaikum anak-anak kecil yang kehilangan ibu ayah! Assalamualaikum ibu ayah yang putera-puterinya syahid demi mempertahankan tanah air! Assalamualaikum buat penduduk yang dizalimi! Assalamualaikum buat bumi suci yang dicerobohi!

Seruan OKC buat semua...

1. Remaja Malaysia mesti “join” kempen boikot barangan Israel

Ini sangat penting sebab siapakah pengunjung teramai McDonald kalau bukan golongan remaja dan belia. Boleh dikatakan golongan muda merupakan antara pengguna utama produk-produk keluaran Israel. Kita boleh melakukannya (boikot) bukan kerana desakan ibu bapa semata-mata, namun atas kesedaran sendiri. Jom boikot barangan Israel!

2. Menabung untuk Palestin

Usah terpedaya dengan saiz dan usia kita. Sungguhpun remaja, kita boleh melakukan perubahan jika kita lakukan bersama-sama. Kenapa bazirkan duit untuk rokok, clubbing, gadget dan lain-lain? Apa kata simpan sedikit untuk Palestin. Salurkan sumbangan kalian kepada badan-badan NGO yang menjadi wakil Palestin di Malaysia. Antaranya Aqsa Sharif. Sedikit bagi kita di sini amat penting dan bernilai untuk rakyat Palestin yang terus menderita angkara kekejaman Israel.

3. Tak cool lah kalau tak alert tentang Palestin

Pastikan remaja Malaysia alert tentang isu Palestin. Anda tak cool langsung kalau tak alert tentang Palestin. Post banyak-banyak tentang Palestin dalam FB. Share dengan kawan, keluarga, jiran dan semua orang. Pastikan info yang dikongsi benar dan bukan rekaan semata-mata. Banyak sekali dalam lebuh raya multimedia. Boleh sahaja singgah ke http://www.aqsasyarif.org.my/ untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang Palestin.

4. Contohilah remaja Palestin

Remaja Palestin amat istimewa. Mereka berjuang pada usia muda demi mempertahankan tanah air. Contohilah kehebatakan mereka dalam perjuangan. Sungguhpun negara kita bukandalam medan peperangan, namun peperangan paling hebat dalam kalangan remaja Malaysia ialah melawan hawa nafsu dan gegala sosial negatif yang semakin membarah. Berjuanglah mempertahankan jati diri demi agama dan bangsa!

5. Berdoalah untuk rakan-rakan kita di Palestin

Walaupun tangan kita tak terjangkau untuk turut berjuang di bumi Palestin, namun hulurkan doa buat saudara kita yang sedang menderita di sana. Usah lupakan Palestin! Berdoalah kesudahan yang baik buat rakan-rakan kita di Palestin.

Amin...amin..amin..Ya Rabbul a'laminn..

Thursday, February 20, 2014

Pemuda UMNO N Sembilan Gesa Polis Ambil Tindakan Gengster Rumah Urut


Kurang Ajar!! Tindakan samseng cina dengan merosakkan kenderaan pihak penguatkuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan dan mengugut pihak berkuasa betul-betul mencabar undang-undang Islam.

Ada gangster cina rumah urut yang diserbu pihak JHEAINS di Tampin cuba membakar api Melayu Islam dengan menunjukkan bantahan atas serbuan pihak JHEAINS itu.

Pemuda UMNO Negeri Sembilan bersama 20 NGO membuat laporan polis dan menggesa pihak polis mengambil tindakan tegas terhadap cina babi yang biadap tu..

Ini semua dasar gengsterisme asuhan DAPig yang betul-betul kurang ajar!!

Tuesday, February 18, 2014

DATIN SERI ROSMAH MANSUR JAWAP FITNAH





Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang Sesungguhnya fitnah itu lebih dahsyat daripada membunuh. Gejalanya amat menakutkan, lagi merosakkan.

Pembaca yang amat dikasihi,

Tibalah masanya saya sebagai seorang insan, dengan rendah hati ingin menjawab segala fitnah dan tohmahan yang telah dihamburkan kepada saya selama ini. Adalah wajar untuk saya membersihkan nama saya, maruah suami tercinta dan seterusnya kepimpinan negara agar fitnah ini tidak terus terpalit hingga menyebabkan saudara saudari tersalah anggap.

Alhamdulillah, anak-anak boleh terima walaupun ada ketikanya mereka sedih dengan fitnah yang keterlaluan. Anak-anak saya cuba melihat kebaikan dan kemurniaan majoriti masyarakat, bukan minoriti yang sentiasa ada tanggapan negatif.

Apabila saya bertemu dengan pelajar-pelajar Malaysia di luar negara dan bersoal-jawab tentang fitnah-fitnah tersebut, mereka boleh menerima penjelasan daripada saya. Penjelasan secara 'face to face' itu sangat berkesan. Cuma, mereka hairan, terkejut dan bertanya mengapa tidak ada orang jawab bagi pihak saya. Saya mana ada pegawai, saya isteri Perdana Menteri bukan Perdana Menteri.

Justeru, saya akan memberikan sendiri jawapan setiap persoalan yang timbul supaya masyarakat dapat menilai kebenarannya. Sikap mendiamkan diri dalam hal ini umpama 'membunuh diri sendiri'.

1) ISU PEMBUNUHAN ALTANTUYA SHARIIBUU, 19 OKTOBER 2006
Saya difitnah telah bersama membunuh mendiang pada tarikh kejadian. Nauzubillah. Bagaimana saya mahu membunuh orang sedangkan cicak jatuh di depan mata pun saya melompat lari. Saya juga takut gelap. Apa lagi saya nak mendaki bukit di tempat yang dikatakan menjadi lokasi pembunuhan itu. Tidak ada daya upaya saya berbuat begitu

Pada tarikh itu juga saya dan Leftenan Kolonel Norhayati Hassan berada di dalam Majlis Berbuka Puasa Dan Penyampaian Bantuan Hari Raya Kepada Anak-Anak Yatim Persatuan Kebajikan Anak-Anak Yatim Islam Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur.

Apabila saya difitnah dan media menyiarkannya, saya tidak diberikan kekebalan. Mungkin ramai orang yang tidak tahu bahawa saya disoal siasat di Bukit Aman selama enam jam gara-gara fitnah itu.

2) CINCIN BERLIAN BERHARGA RM24 JUTA
Saya berani bersumpah, cincin itu tidak ada di tangan saya. Memang cincin itu masuk (melalui kastam) untuk dilihat oleh Maira Nazarbayev yang pada ketika itu berada di rumah saya bagi persiapan majlis pertunangan anaknya dengan anak saya. Beliau adalah 'regular customer' kepada jewelry Jacob & Co.

Perkara ini telah diterangkan secara lebih lanjut oleh Director of Fine Jewelry Jacob & Co., Philip Nassimi. Berlian berwarna biru kelabu seberat 30.11 karat itu telah dihantar pada 15 April 2011 melalui syarikat penghantaran Malca Amit, New York menggunakan penerbangan House Airway, no bil: 1488134 dari ibu pejabat Jacob & Co. di New York ke Kuala Lumpur, Malaysia. Ia sampai pada 16 April 2011.

Setelah dilihat oleh Maira, cincin tersebut dipulangkan dan keluar dari Malaysia melalui pelabuhan Singapura pada 20 April 2011. Ia diuruskan oleh Malca Amit Malaysia dan Singapura. Ia telah dikembalikan ke ibu pejabat Jacob & Co. di New York pada 13 Mei 2011

3) BERJOLI DI LUAR NEGARA
Kebanyakan lawatan saya ke luar negara kerana mengiringi suami menjalankan tugas. Selain itu, saya juga menerima jemputan untuk menyampaikan ucapan oleh negara yang berminat untuk berkongsi apa yang Malaysia lakukan.

Memang kebanyakan negara yang saya dekati ialah negara Dunia Ketiga dan Timur Tengah. Ini kerana negara-negara inilah yang memerlukan pendekatan yang saya katakan tadi. Negara-negara lain seperti Amerika Syarikat, Britain, Perancis, Jepun dan Korea sudah maju dan kaya. Jika mahu berbakti, sudah tentu kita mendekati masyarakat atau negara yang memerlukan idea kita. Kita mahu buat kerja, bukan glamour.

Saya pernah dijemput memberi ucaptama pada Persidangan Antarabangsa Pertama Mengenai Pengurusan Kualiti Menyeluruh (TQM) Dalam Pendidikan Ke12 di Riyadh tahun 2011. Saya juga menyaksikan Memorandum Persefahaman (MoU) Antara Akademi Permata Insan, Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) dan Saudi Arabian Islamic Foundation for Giftedness and Creativity (Mawhiba).

Bagi saya ini adalah pengiktirafan terhadap wanita Islam yang mempunyai pandangan sederhana tetapi moden dan pada masa yang sama tidak melanggar adab kesopanan wanita Timur. Untuk seorang wanita diterima di kalangan pemimpin-pemimpin dunia lelaki terutamnya di Timur Tengah bukanlah sesuatu yang mudah. Apatah lagi mereka sering memandang rendah kepada wanita.

Apabila wanita Islam mempunyai buah fikiran yang boleh dikongsi bersama dan buah fikiran itu sememangnya untuk manfaat rakyat maka mereka memberi penghargaan dengan cara menjemput kita ke negara mereka untuk menyampaikan ucapan. Masakan saya sempat untuk berjoli? Lagipun, saya tidak minat berjoli.

4) PEMBAZIRAN PROJEK PERMATA
Sejarah membuktikan bangsa yang tiada pendidikan akan terus ditindas. Saya percaya orang yang mempunyai pendidikan akan lebih berjaya. Sebagai anak bekas guru, saya faham tentang bagaimana pendidikan berfungsi untuk membentuk keperibadian manusia. Pendidikan harus bermula daripada awal. Justeru, saya mencadangkan penubuhan Permata.

Ini idea baru. Tidak apalah, kalau idea baru memang agak sukar diterima oleh semua orang kerana mereka tidak memahami apa sebernarnya yang ingin kita sampaikan.

Satu lagi masalah ialah sikap penyokong politik yang taksub, kita yang tidak dapat membezakan kerja kemasyarakatan dengan politik. Semuanya mereka satukan. Agak malang apabila kerja-kerja kemasyarakatan seperti Permata dijadikan motif politik.

Saya tidak faham mengapa orang mempertikaikan tentang Permata sedangkan program tersebut adalah untuk kebaikan generasi akan datang. Ada yang marah-marah apabila kerajaan mengumumkan bajet yang besar untuk Permata sedangkan tidak ada satu sen pun duit itu masuk ke poket saya.

5) BERGAYA DENGAN PERHIASAN MEWAH
Seperti kebanyakan isteri pemimpin, saya juga mengiringi suami ke beberapa negara kerana urusan negara. Ada juga yang menjemput saya atas kapasiti sebagai isteri Perdana Menteri. Mereka mahu saya memberi ucaptama tentang pengalaman masyarakat Malaysia terutama yang berkaitan wanita dan pendidikan awal kanak-kanak.

Apabila saya ke negara tersebut, mereka menyambut kami dengan mesra sebagaimana kita melayan mereka apabila mereka ke negara kita. Itulah adab sopan melayan tetamu. Sebagai meraikan kehadiran tetamu, kebiasaannya mereka memberikan cenderamata sebagai kenang-kenangan. Antara cenderamata tersebut termasuklah cincin, jam, perhiasan diri dan sebagainya. Ada yang diberi itu mahal harganya dan ditempah khas.

Apabila orang memberi kita sesuatu, sudah tentu tidak manis untuk menolaknya. Kita mesti menjaga hati mereka apatah lagi kita adalah tetamu. Bagaimana perasaan kita apabila pemberian kita ditolak orang lain? Tentu kita akan tertanya-tanya dengan pelbagai soalan dan merasa kecil hati. Dan, apabila telah diberi, saya pun memakainya. Tak kan nak simpan saja dalam peti besi sedangkan barang-barang yang diberikan itu dengan ikhlas, cantik dan sesuai untuk digunakan. Adalah satu pembaziran jika ia di simpan 'kaku' dalam kotak simpanan.

Saya sedar ramai mata yang memerhati setiap apa yang saya lakukan dan setiap apa yang saya pakai. Itu hak mereka. Saya tidak boleh menghalang. Tetapi, malangnya mereka ini bukan saja memerhati malah memfitnah saya dengan perkara-perkara yang tidak masuk akal.

Pendek kata, saya tidak mampu memuaskan hati setiap orang. Yang penting, saya percaya pada apa yang saya lakukan

6) ISU 'FIRST LADY'
Bagi saya gelaran First Lady tidak menimbulkan sebarang masalah. Misalnya dalam penganjuran Sidang Kemuncak Wanita Pertama, peserta yang dijemput adalah isteri-isteri kepada Presiden, Perdana Menteri atau apa saja gelaran yang diberi kepada pemimpin tertinggi (yang menguruskan pentadbiran negara).

Mereka adalah First Lady atau Wanita Pertama dalam konteks suami yang diberi tanggungjawab serta dipilih rakyat untuk mentadbir Negara. Saya tidak fikir ia sesuatu yang perlu dipertikaikan.

Kita di Malaysia ada institusi Diraja sebagai ketua negara iaitu yang di-Pertuan Agong manakala ketua kerajaan ialah Perdana Menteri. Mirip British yang mana Queen adalah ketua negara manakala Perdana Menteri adalah ketua kerajaan yang dipilih melalui pilihan raya.

Bagi sesetengah negara seperti Amerika dan Perancis, ketua kerajaan dan negara adalah Presiden, maka isteri Presiden adalah Wanita Pertama.

Sekiranya kita menggelar Permaisuri Agong sebagai First Lady atau Wanita Pertama bererti kita telah 'downgrade' status baginda. Kedudukan baginda permaisuri adalah yang kedua selepas Yang Dipertuan Agong. Ini satu kedudukan khas yang diiktiraf dalam perlembagaan kita.

Saya rasa dalam soal ini ramai yang faham. Cuma mungkin ada sesetengah yang sengaja mempertikaikan dan cuba menjadikan ia sebagai isu.

7) ISU MENJADI PERDANA MENTERI KEENAM
Mana mungkin? Saya hanya mahu menjadi isteri kepada Najib Tun Razak. Kalau dia orang biasa pun, saya akan bersama dia. Kalau dia jadi Perdana Menteri itu adalah tanggungjawab dan rezeki yang telah tertulis di Loh Mahfuz. Saya tetap akan berada di sisi dia selagi Allah memanjangkan jodoh antara kami.

Saya rasa pandangan salah ini muncul disebabkan serangan politik. Sudah pasti mereka mempunyai agenda politik tersendiri. Oleh kerana saya paling dekat kepada Datuk Seri Najib, maka saya menjadi sasaran. Oleh kerana saya sentiasa bersama Datuk Seri Najib di mana saja, maka saya dianggap sebagai orang yang menentukan semua polisi negara sama seperti kuasa Perdana Menteri.

Datuk Seri Najib kata, sebenarnya mereka itu mahu mengenakan beliau tetapi sasaran yang paling tepat adalah mengenakan saya dulu. Mereka tak dapat suami, mereka pergi kepada isteri sebab saya tak boleh nak mempertahankan diri.
Orang yang memfitnah saya dan Datuk Seri Najib ada agenda. Mereka mahu tempat Datuk Seri Najib. Bagi saya senang, tak salah setiap orang ada cita-cita. Tapi, caranya kena betul. Jangan sampai menganiaya dan memfitnah orang. Itu salah dan tidak ada etika. Agama juga membenci perbuatan itu.

Pembaca yang amat dikasihi,

Saya tidak pandai menyusun ayat indah untuk menjawab semua fitnah ini. Apa yang lahir, adalah terlintas dari rasa sanubari seorang insan yang dianiaya oleh pihak tertentu.

Saya serahkan kepada Allah. Kalau mereka insaf, syukur Alhamdulillah. Saya sentiasa memaafkan. Tak apalah mereka memfitnah saya, Tuhan akan beri yang baik kepada saya. Ingat zaman nabi dulu, bila orang kutuk baginda, baginda beri pisang kepada orang itu.

Semoga Allah memberkati para pembaca semua.

Sekian daripada saya,

Rosmah Mansor

OKC: Anyway yang terjadi, PR memang dah berjaya mengdoktrin rakyat dengan cerita fitnah yang mereka cipta, ambil masa fikir2 kan lah. lagi pun ramai yang tak sedar, yang bergelar ulamak itu lah yang jual kalimah Allah dan hina nabi serta halalkan bantuan syaitan dan penyokong mereka terima. apa nak hairan jika fitnah ini mereka halalkan, fikir2 kan lah. apa2 pun, girl power dan PR sesat. jika rasa simpati dan tolak fitnah, pls share dan like tanda kita menyokong kebenaran. tq

Monday, February 17, 2014

Yahudi Di Malaysia...Mengapa Penang Jadi Pilihan?


Dimanakah Mereka Tinggal ? Memang sukar menjejaki mereka di tanah air kita.

Yahudi yang pertama telah tiba dan mendiami Malaya adalah Ezekiel Aaron Menasseh. Beliau telah berhijrah dari Baghdad dan tiba di Malaya pada tahun 1895. Menurut sumber, Manasseh mengamalkan kehidupan dan budaya Yahudi selama 30 tahun sehingga selepas Perang Dunia Yang Pertama. 


Ketika itu, bilangan populasi masyarakat Yahudi yang berhijrah dan mendiami Malaya semakin meningkat. Ketika Jepun menyerang Malaya, masyarakat Yahudi telah dipindahkan ke Singapura dan sebilangan telah dibunuh dan dikebumikan ketika pendudukan Jepun di Malaya dan Singapura. Selepas penjajahan Jepun, majoriti masyarakat Yahudi Malaya telah berhijrah ke Singapura, Australia, Israel dan Amerika Syarikat. Pada tahun 1963 hanya terdapat sekitar 20 keluarga yang tinggal di Malaysia.



Merujuk kepada Halakah (tradisi dan hukum Yahudi), hanya anak-anak yang dilahirkan kepada ibu Yahudi boleh dikira sebagai orang Yahudi. Oleh itu, seseorang yang mempunyai bapa Yahudi tetapi ibu bukan Yahudi tidak akan diterima sebagai Yahudi. 

Walaupun pemelukan agama boleh dipertimbangkan bagi sesetengah kes (umpamanya anak angkat atau anak kepada ibu bapa pemeluk agama Yahudi), kanak-kanak yang memeluk agama itu biasanya akan ditanya adakah mereka hendak mengekalkan agama Yahudi selepas mencapai kedewasaan keagamaan, iaitu umur 12 tahun untuk perempuan, dan 13 tahun untuk lelaki. Piawai ini diamalkan oleh kedua-dua agama Yahudi Konservatif dan Ortodoks.

Rumah ibadat Yahudi (Synagogue) di Penang terletak di Jalan Nagore telah ditutup pada tahun 1976. Penutupan ini adalah disebabkan masyarakat Yahudi yang pada ketika itu tidak dapat melakukan ibadat Minyan, di mana terdapat seramai 10 orang lelaki berkumpul untuk beribadat secara beramai-ramai. Kini, dianggarkan terdapat 100 orang Yahudi di Malaysia dan kebanyakkan mereka adalah pelarian dari Russia. Kebanyakkan dari mereka telah berhijrah ke negara lain disebabkan oleh semangat Anti-Semetik yang kuat dan polisi anti-israel yang diperkenalkan oleh Kerajaan Malaysia yang bermula sejak tahun 1970.


Bekas Synagogue di Jalan Nagor, Pulau Pinang


Jalan Yahudi (Jew Road) di Penang dimana terdapat majoriti masyarakat Yahudi yang mendiami kawasan tersebut telah ditukarkan nama kepada Jalan Zainal Abidin. Keadaan ini telah menyebabkan entiti Yahudi yang ada hilang. Kini legasi yang tinggal dari masyarkat Yahudi di Malaysia hanya Tanah Perkuburan Yahudi dan Rumah Ibadat Synagoggue yang tidak digunakan lagi.


Bangunan di atas disyaki menjadi tempat persembunyian Yahudi di Kuala Lumpur berdasarkan simbol star of david yang sinonim dengan Yahudi. Mereka mengunakan taktik berselindung di sebalik Curry House.

Keturunan masyarakat Yahudi Malaysia yang tinggal kini menetap di Singapura, Australia, Kanada, New Zealand, United Kingdom dan Amerika Syarikat (terutamanya di New York) dan bilangan populasi mereka sehingga kini tidak diketahui. Majoriti masyarakat Yahudi Malaysia berkomunikasi di dalam Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris dan juga ada juga yang boleh berkomunikasi di dalam bahasa Yiddish, Parsi, Hebrew dan juga Bahasa Arab.

Tanah Perkuburan Yahudi di Penang telah diwujudkan pada tahun 1805 dan adalah dipercayai merupakan tanah perkuburan Yahudi yang tertua di Malaysia. Ianya berukuran 38,087 kaki persegi dan terletak di Jalan Zainal Abidin (sebelum ini dikenali sebagai Jalan Yahudi). Jalan ini merupak jalan kecil yang terletak di antara Jalan Burmah dan Jalan Macalister di Geroge Town. 

Kubur tertua bertarikh 9 Julai 1805 yang juga dipercayai kubur tertua di Tanah Perkuburan Yahudi itu. Kubur yang dimiliki oleh Puan Shoshan Levi. Dianggarkan terdapat 106 buah kubur dan kubur yang paling baru dibina adalah pada tahun 1978. Boleh dikatakan, tanah perkuburan ini dibina khusus untuk maysarakat Yahudi di sini. Walllahu’ A lam.

Sunday, February 16, 2014

Siapa Yang Berani Tampar Teresa Cock??


JENAYAH atau bukan jenayah? Kalau mengikut Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, tawaran RM1,200 untuk sesiapa yang berani menampar Teresa Kok, bukanlah satu jenayah.

Tetapi kenyataan menteri itu segera disangkal oleh sesetengah pengamal undang-undang yang menegaskan bahawa tawaran tersebut jelas berbentuk intimidasi jenayah dan hasutan keganasan.

Itu adalah kesalahan di bawah Seksyen 503 dan 505 Kanun Keseksaan, yang sekiranya disabitkan akan membawa hukuman penjara dua (2) tahun atau denda atau kedua-duanya.

Semuanya gara-gara tindakan sekumpulan NGO Islam yang berasa amat marah dengan klip video Teresa ‘Onederful Malaysia’ sehingga membuat tawaran berkenaan dan menganggap YB DAP Seputeh itu biadab.

Walaupun polis sedang menyiasat kumpulan NGO tersebut pemimpin mereka tetap tegas dan tawaran RM1,200 itu masih dibuka, sambil berkata: “Kami bersedia menghadapi tindakan undang-undang.”

Namun setakat ini, sudah lebih dua minggu tawaran dibuat, belum ada yang berani menampar Teresa yang masih belum berpunya itu. Siapa agaknya yang akan dapat RM1,200 itu?

MARAH betul kumpulan NGO Islam itu terhadap klip sepanjang 11 minit 30 saat yang dikeluarkan oleh YB berkenaan sempena Tahun Baru Cina, yang dikatakan antaranya menyindir isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Tidak sahaja menawarkan wang tunai RM1,200, NGO-NGO tersebut juga berdemonstrasi sambil menyembelih ayam. Seperti yang dilaporkan media, darah sembelihan itu dilumurkan pada kain rentang yang mengandungi gambar beberapa pemimpin DAP.

Maka ada yang bertanya, apakah tindakan NGO tersebut mencerminkan sikap Islam? Apa perlunya sembelih ayam dan melumurkan darah ayam pada wajah pemimpin-pemimpin DAP tersebut.

Saya tidak arif sangat mengenai hukum-hakam agama, juga tidak tahu undang-undang kanun jenayah yang boleh dikaitkan dalam isu ini. Biarlah mereka yang arif menentukan perkara ini.

Namun, bagi orang biasa yang tidak menjadi ahli mana-mana parti, semua ini adalah satu lagi sandiwara @ drama politik yang tidak berkesudahan. Walaupun rakyat sudah meluat dengan drama seperti ini, pelakon-pelakon yang terlibat patut juga diberi anugerah.

*BAGI sesetengah orang tawaran RM1,200 dan sembelih ayam itu boleh menghangat dan merancakkan lagi suasana politik menjelang Pilihan Raya Kecil Dun Kajang pada 23 Mac ini.

Sepatah kata seorang penganalisis politik, tindakan sekumpulan NGO Melayu berkenaan hanya memberi kempen tambahan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim menjelang PRK Dun Kajang itu.

Ini secara tidak langsung telah memberi kempen percuma kepada Anwar, kerana harus diingat masyarakat di Kajang berada dalam kategori bandar yang sentiasa terdedah dengan perkembangan terkini negara, mereka dengar dan mereka tahu.

AKHIR kalam, walaupun hari penamaan calon belum tiba, Anwar sudah rancak mengadakan pertemuan di Kajang. Ketua pembangkang yang juga bakal calon PRK itu menegaskan kempen yang dilakukan tidak menyalahi undang-undang.

“Kalau ikut kenyataan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya, Tan Sri Aziz Yusof, ceramah yang saya buat sekarang tidak melanggar mana-mana Akta Pilihan Raya. Kalau polis hendak siasat, siasatlah,” katanya dalam satu ucapan di Kajang beberapa hari lalu.

Katanya dia bukan berkempen hanya “sesi penerangan bertujuan menjelaskan tentang beberapa isu kepada orang Kajang.”

Kalau begitu, parti-parti lain pun bolehlah mengadakan ‘sesi penerangan’ seperti Anwar.

-Orang Kampung Cyber #PRK Kajang

Friday, February 14, 2014

Janda Tip Top PKR Sudah Berubah



Nurul yang dulu sememeh..sekarang wow!! Confirm ramai anak cina mata sepet atau anak teruna pak lebai PAS tergila-gila nak ngorat janda berhias ni..

Namun, tak sangka ramai jugak yang salahkan UMNO bila gambar ni keluar..Kononnya UMNO sengaja mahu mengaibkan si Nurul Janda ni..Ada ke gambar ni mengutuk?? Macam cantik jer..macam comel jer!!

Husam kalau nak ekjas kena lah bodek Anwar dulu...kuikuikui...

Wednesday, February 12, 2014

Bila Jadi MB Anwar Akan Reject Azmin, Lepas Tu Singkirkan Azizah Pula..


Sebelum PRU-13, Anwar ada membuat kenyataan bahawa beliau akan bersara dari politik sekiranya tidak berjaya merampas Putrajaya. Kononnya beliau telah ditawarkan jawatan Pensyarah di Perancis walaupun kelayakannya hanyalah Ijazah Pengajian Melayu tahap cukup makan. Kenyataan tersebut sedikit sebanyak memperlihatkan perwatakan pemimpin yang matang yang tahu bila masanya untuk berhenti.

Namun, rakyat Malaysia lebih mengenali siapa Anwar iaitu beliau adalah seorang penipu tersohor. Hampir tiada satu kenyataan pun yang keluar dari mulutnya yang boleh dipercayai.

Justeru kita tidak hairan apabila Anwar kalah dalam PRU-13, beliau tidak mengotakan kata-katanya untuk bersara, sebaliknya cuba merampas kuasa melalui jalanraya kerana terlalu kempunan untuk menjadi Perdana Menteri. Beberapa siri demonstrasi diadakan termasuk mengerahkan penyokongnya berguling di dalam jerebu untuk tujuan itu. Kesudahannya Anwar terpaksa juga mengangkat sumpah sebagai Ketua Pembangkang, dan bukannya Perdana Menteri.

Hari ini, Anwar tidak lagi bercakap tentang persaraan tetapi beliau ingin menjadi Menteri Besar pula. Katanya, beliau ingin membuktikan kepimpinannya melalui Selangor yang merupakan negeri paling kaya di Malaysia. Kononnya, dengan cara inilah maka beliau dapat mempertontonkan kepada rakyat ‘cara pemerintahannya’ yang jauh lebih baik dan lebih telus dari BN.

Bagi mencapai matlamat ini, Anwar telah membazirkan jutaan wang rakyat untuk mengadakan Pilihanraya Kecil di Kajang. Anwar juga perlu menyingkirkan Khalid Ibrahim. Sebelum itu, 23 kakitangan PKNS yang tidak bersalah telah terlebih dahulu menjadi mangsa penyingkiran dalam kemelut politik PKR ini, apabila mereka dibuang kerja tanpa sebab bagi membolehkan pemimpin atasan parti menjalankan agenda masing-masing.

Pun begitu, pada mulanya, apabila ditanya mengenai jawatan MB, Anwar tetap memilih untuk berbohong kononnya beliau tidak menginginkannya.

Bagaimanapun, dalam wawancara yang dikendalikan wartawan BFM dan The Edge yang disiarkan media rasmi kerajaan negeri Selangorkini pada 31 Januari lalu, Khalid berkata “Sebenarnya Anwar melihat melangkaui jawatan MB. Di penghujung cerita, matlamat ialah peringkat Persekutuan dengan menjadikan Selangor sebagai batu loncatan.”

Anwar kemudiannya mengaku mempunyai perancangan untuk menjadi MB dalam wawancara dengan Australia Network Newsline baru-baru ini.

Kemudiannya, dalam wawancara dengan sebuah portal, Ant Daily, yang dipetik oleh Antarapos semalam, Anwar menyatakan bahawa beliau sedang menimbang untuk ‘bertanding’ jawatan Presiden PKR dalam pemilihan parti itu tak lama lagi.

Alasan Anwar, Wan Azizah sudah lama ingin bersara dan bahawa jawatan Ketua Umum yang disandangnya hanya ‘dicipta’ untuk beliau, yang pada ketika dipenjara. Dalam kata lain, Wan Azizah sejak dari awal lagi hanya dilantik menjadi Presiden atas dasar ‘sementara’ iaitu sehingga Anwar dibebaskan dan layak mengambil-alih jawatan itu darinya.

Nampaknya, Anwar bukan sahaja tidak jadi bersara, tetapi ingin menjadi MB, kemudian Presiden parti dan pastinya matlamat utamanya tetap jawatan Perdana Menteri. Benarlah kata sahabat Anwar, Jusuf Kalla dari Indonesia, iaitu ‘Anwar sudah gila’, akibat terlalu tergila-gilakan kuasa.

Anwar mungkin mengambil sikap ‘membujur lalu melintang patah’ kerana ‘alang-alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan’. Apa yang pasti ialah Anwar telah menghabiskan hampir keseluruhan hidup dewasanya untuk merebut jawatan Perdana Menteri dan beliau jelas enggan mengalah kepada takdir.

Anwar bermimpi menjadi Perdana Menteri Biseksual pertama di sebuah negara Islam dan Anwar berazam untuk membalas dendam kepada mereka yang telah menggagalkan usahanya selama ini. Anwar tidak sanggup mati tanpa merasai empuk kerusi Perdana Menteri dan membiarkan musuhnya menang.

Untuk itu, semua orang perlu memberi jalan kepadanya – Lee Chin Cheh, kini bekas ADUN Kajang, Khalid Ibrahim Menteri Besar Selangor sekarang dan isterinya sendiri yang juga Presiden PKR iaitu Wan Azizah terpaksa meletak jawatan. Tidak mustahil, sekiranya laluan yang dibuka mereka ini masih belum dapat melonjakkan Anwar terus ke kerusi Perdana Menteri, maka Anwar akan meminta penyokongnya mengadakan demonstrasi dengan berkorban nasib, keringat, darah, nyawa dan juga maruah mereka, bagi membina jambatan untuknya ke Putrajaya

PENGUMUMAN

Dalam Memperjuangkan Martabat Bangsa dan Maruah Melayu
Jejaka Berharapkan Kepada Rakan-Rakan Sepanji Bersatu Demi "Amar Mak'ruf Nahi Mungkar!!"