Jadi Geng OKC

Saturday, July 17, 2010

Pastikan Helah Anwar Gagal..



Kepada semua pembaca, tolong hebohkan maklumat terkini pasal kes liwat Anwar. Maklumat terkini ini di petik dari unspinners.

HEBAHKAN.

Mengikut jadual yang disediakan mahkamah, sepatutnya Anwar dibicara pada Julai 14hb.

Oleh kerana mereka sedang memohon kepada Mahkamah Persekutuan berhubung menuntut bukti-bukti yang sudah ditolak dari Mahkamah Tinggi dan Rayuan, dapat mereka tangguh kepada Julai 19hb.

Pada perbicaraan akan datang, dua lagi saksi doktor dan saksi Jabatan Kimia akan masuk kandang saksi. Dari situ kami jangkakan Anwar diminta buat pembelaan.

Ini yang Anwar mahu tangguhkan. Jika dia sudah ditetapkan oleh Mahkamah ada tuduhan dan perlu bela diri, jatuh lagi pandangan rakyat terhadapnya. Dia tahu dia tak ada alibi dan hujah untuk pertahankan diri.

Rancangan Anwar akan datang masih untuk melengahkan lagi. Kali ini, ia bertambah kritikal untuknya.

Kali ini adalah menggunakan alasan seperti yang pernah diguna dengan Sulaiman Abdullah. Kononnya Karpal Singh sakit dijangkiti infection paru-paru.

Karpal telah dimasukkan wad di University Hospital sejak dari Jumaat Julai 9hb. Dia tidak memberitahu wartawan kerana tidak mahu diketahui ramai.

Keadaannya tidak berapa baik dan disuntik ubat tidor (sedation). Dia pun kelihatan pucat dan memerlukan 3 atau 4 hari untuk pulih.

Sebelum Anwar gunakan ini sebagai alasan untuk tangguh, baik dihebuhkan supaya peguam Anwar lain yang turut hebat-hebat berlaka bersedia menggantikan. Ada sampai 10 orang peguam yang ada nama, masih nak Karpal yang berkerusi sorong juga????

Dipercayai Dato Param sedang atur untuk guna kegeringan karpal untuk dapatkan MC selama seminggu supaya tertangguh terus perbicaraan yang telah diatur.

Kalau penumonia yang dihadapai Karpal agak serius, tak akanlah sampai peguam lain bisu tak boleh jadi substitute. Bukankah itu tujuan Anwar ambil banyak2 peguam?

Bukan sedikit peguam Anwar. Dahlah tu bukan calang2 peguam2 mereka ini. Ada Dato Param, Sangkara Nair ada, Raja Adruse Aziz ada, ...

Tak ada sebab mahkamah perlu ditangguh. Tidak masuk akal juga. Habis ... Kalau Karpal mati, tak akan kes buang dan anwar selamat pasal peguam seorang mati?

Kalau tak lojik, maka tak lojik pasukan peguam yang besar tak ada orang boleh buat litigation di mahkamah selain karpal?

Hebahkan ini ... supaya anwar tak boleh guna alasan ini untuk tangguh.

Sources by:
The Unspinners

No comments:

PENGUMUMAN

Dalam Memperjuangkan Martabat Bangsa dan Maruah Melayu
Jejaka Berharapkan Kepada Rakan-Rakan Sepanji Bersatu Demi "Amar Mak'ruf Nahi Mungkar!!"