Jadi Geng OKC

Join OKC Networkedblog Team

Sunday, May 19, 2013

Zahid's get out call personal opinion, says Khairy



Sports and Youth Minister Khairy Jamaluddin has defended Defence Minister Ahmad Zahid Hamidi's call for critics of the 13th general election to leave the country as the latter's personal opinion.
"It is his personal opinion. It does not reflect the government's position," said Khairy during a press conference at his ministry today.
The newly minted minister said Zahid's statement should be seen in context of the whole article, that he said was trying to explain that the country's electoral system that justifies BN forming government without a popular majority.
"He was trying to put across that we have a certain system in the country, first past the post.
"We don't have a direct democracy. We don't have a system where whoever wins the popular vote can form the government.
"We have a system of people's representatives in a parliamentary democracy. So with this sytem, I hope everyone will accept the results (of the elections)," he said.
Zahid in a commentary piece published in Umno-owned Utusan Malaysia yesterday those not satisfied with the country's electoral system should "migrate elsewhere".
He was defending critics of the May 5 general election as being allegedly ridden in fraud, and the situation where BN formed government with a 48.22 percent of the popular vote.
Critics have attributed this curious development to gerrymandering and malapportionment of electoral boundaries and constituencies to favour the ruling party.
'Don't take revenge'
Meanwhile commenting on Prime Minister Najib Razak's comment about a " national reconciliation process " in light of what he called a "Chinese tsunami" that allegedly caused BN's poor election showing, Khairy said revenge should not be on the agenda.
"There are those who voted for us, and those who did not.
"We were chosen to be the government. As leaders, we should undertake our responsibilities without any prejudice, and act in a fair and equitable manner," he said.
He added that if the opposition was unhappy with the election results, they should take the matter to court rather than to the streets.

PANASSS..!!! KENALI SIAPA "ADAM ADLI" SEBENARNYA..!!!

                                     


Adam Adli Abd Hamid
017-434 7317 
Sape yang jumpa dia ..tak payah kencinkan dia tapi beliakkan mata jee..pasti budak ni menangis punyaa..
Adam Adli bin Abdul Hamid,
3862, Kampung Baru Penanga, Pulau Pinang.
No. telefon: 017-4347317.
DIA DAH TUTUP PHONE DIA, SEMUA CALL AKAN MASUK MAIL BOX
Kereta Myvi hitam no. WKE 3264.
Kelisa Gold WKE 3264
Antara Moderator LMP UPSI dalam FB selain Park Jung Din. Bilik gerakan dipercayai di Taman Bernam
Di Halang dari bertanding PRK (Pilihanraya Kampus ) UPSI tahun ini kerana terlibat dalam demo air di KL.
Search Youtube Adam Adli

Adam Adli bin Abd Halim, mahasiswa yang telah menurunkan bendera yang memamparkan gambar Presiden UMNO, YAB Dato' Sri Najib Tun Razak, dan menggantikannya dengan bendera kebebasan Akademik.

Gambar Adam bersama dengan Anwar Ibrahim.

Bukan sekali berjumpa, berulang kali berjumpa dengan Anwar Ibrahim. Apa agenda perjumpaan-perjumpaan ini?


Sidang Media Khas berkenaan isu Mahasiswa Turunkan Gambar PM Najib Razak dan menaikkan bendera Kebebasan Akademik di Ibu Pejabat UMNO di PWTC ketika Demonstasi Kebebasan Akademik pada 17 Disember 2011 yang lalu.

Tarikh :19 Disember 2011
(Isnin)Masa : 11 Pagi

Tempat : Kuala Lumpur Selangor Chinese Assembly Hall (KLSCAH).Anjuran : Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS) dan Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM).

Jejaka..Apalagi? Tangkap je la

Friday, May 10, 2013

BN N.Sembilan Teruskan Dasar Sasari Kejayaan




Pilihan Raya Umum ke 13 telahpun melabuhkan tirainya dengan kemenangan yang memihak kepada Parti Barisan Nasional, seterusnya melayakkan Barisan Nasional menubuhkan kerajaan di Malaysia ini.

Arakian, dengan kewibawaan itu jua menjadikan inspirasi baru buat kerajaan Barisan Nasional Negeri Sembilan dalam memperkukuhkan jentera penggerak bagi memastikan setiap janji yang merangkumi manifestonya dapat diterjemahkan melalui usaha dan gerak kerja yang stabil selaras dengan matlamat kerajaan menjadikan N.Sembilan sebuah negeri yang maju dan berdestinasi.

Justeru,  Kerajaan Barisan Nasional (BN) Negeri Sembilan pastinya melancarkan sisipan Akujanji 'Satu Kejayaan Satu Penghargaan Janji Ditepati' yang mengandungi 45 janji yang akan dilaksanakan sebaik mungkin setelah rakyat memberi mandat sekali lagi untuk BN mentadbir negeri ini pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) yang lalu.

Akujanji yang telah dilancarkan Timbalan Pengerusi BN, Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam satu majlis di negeri ini memberi kesimpulan penuh usaha kerajaan mendahulukan dan
mensejahterakan rakyat. Dalam hal ini, kerajaan BN N.Sembilan juga berjanji untuk mencapai sifar miskin tegar, menambah bilangan rumah mampu milik untuk rakyat, menyediakan lebih banyak projek Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA), menyebar luas perkhidmatan Wifi percuma, menambah baik kemudahan jalan raya dan menyiapkan pembinaan Hospital Rembau yang serba moden.

Mengimbau kejayaan demi kejayaan yang dicapai N.Sembilan sepanjang 5 tahun kebelakangan ini turut menampakkan kejituan pimpinan YAB Menteri Besar, Dato’ Seri Hj. Mohamad Hj. Hasan dalam memacu N.Sembilan sebagai sebuah negeri yang berdaya saing dan berpotensi tinggi dalam pelbagai insdustri.

Seperti contoh, dibawah kepimpinan beliau, wujudnya satu dasar yang berjaya menginjak taraf hidup rakyat di negeri ini dalam menyasarkan matlamat wawasan 2020, merupakan satu anjakan hebat buat rakyat seterusnya bersa lebih yakin dengan kewibawaan Menteri Besar dalam memartabatkan bangsa, agama dan kesaksamaan di negeri pepatih ini.

Dasar Jaringan Keselamatan Sosial (DJKS) yang dibuat sebelum ini telah mengubah persepsi masyarakat akan pentingnya transformasi dalam kehidupan. Pelbagai pelan kerajaan N.Sembilan telah dijalankan turut membuktikan keampuhan Barisan Nasional dalam mentadbir-urus sesebuah negeri.
Melalui DJKS juga, kerajaan N.Sembilan telah berjaya membasmi kemiskinan, mengurangkan pengangguran, menambah-baik infrastruktur dan kemudahan awam serta menaik taraf pusat-pusat ilmu sejajar dengan kehendak dasar itu sendiri.
Dasar Jaringan Keselamatan Sosial yang dilaksanakan kerajaan Negeri Sembilan bagi menangani isu miskin tegar banyak memberi tumpuan kepada seluruh warga tanpa mengira bangsa mahupun agama.
YAB Dato’ Seri Mohamad Hasan turut berkata bagi dasar jaringan fasa kedua yang akan dijalankan selepas ini turut menumpukan perhatian dalam membasmi kemiskinan tegar di kalangan Orang Asli sekaligus membuka ruang sosio-ekonomi mereka.


Kejayaan kerajaan negeri dalam perlaksanaan dasar ini sejak 2006 memberi impak positif kepada banyak pihak. Di Negeri Sembilan kini terdapat lebih 5,000 isi rumah kaum Orang Asli di mana perancangan seterusnya ialah untuk memberi 2.4 hektar tanah bagi setiap ketua isi rumah bagi membolehkan perlaksanaan ladang seperti mana yang dilakukan oleh Perdana Menteri kedua Allahyarham Tun Abd Razak dahulu kepada masyarakat Felda.

Bagi meneruskan kejayaan Dasar Jaringan Keselamatan Sosial pula, BN negeri berjanji untuk menyelesaikan pewartaan 40 kampung Orang Asli yang belum diwartakan dan berusaha untuk mempertingkat taraf ekonomi Orang Asli.

Sementara itu, Dasar Jaringan Keselamatan Sosial Fasa II yang akan dilaksanakan turut menumpukan kepada sektor tanah perladangan yang akan diusahakan secara komersial oleh agensi yang dilantik kerajaan dan setiap peserta akan mendapat dividen tahunan atau pembayaran tiga bulan sekali.
DKJS juga turut merangkumi jaringan pelajaran dan ilmu di negeri ini menerusi Dasar Lembah Ilmu dalam memartabatkan anak-anak N.Sembilan yang bakal menjunjung kedaulatan dan kesejahteraan negara di masa hadapan. Justeru, untuk memastikan Dasar Lembah Ilmu yang diperkenalkan kerajaan negeri sebelum ini terus berjaya, Barisan Nasional N.Sembilan telah menggariskan aku janji untuk memberi insentif kepada anak negeri yang mendapat kelulusan kelas pertama di institusi pengajian tinggi.

Insentif galakan untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat sarjana dan doktor falsafah (PhD) dan menaik taraf Institut Tahfiz Al-Quran di Gemencheh turut akan dilaksana di bawah dasar itu.

Turut digariskan dalam Akujanji itu adalah untuk meningkatkan kualiti kehidupan warga bandar dengan mengisytiharkan Seremban sebagai sebuah bandar raya, menaik taraf beberapa majlis daerah kepada majlis perbandaran dan menambah bilangan parkir bagi keselesaan warga Seremban.
Tumpuan juga turut diberikan terhadap memperkukuh syiar Islam dan keharmonian antara agama serta memperkasa skim rondaan sukarela dan kepolisan rakyat.

BN negeri juga berjanji menguruskan perkhidmatan dengan cekap dan mengamalkan pengurusan kewangan berhemah serta menarik lebih banyak pelaburan untuk mewujudkan peluang pekerjaan.
Justeru, setelah mandat yang diberi melalui sistem demokrasi yang telus dan adil, bakal direalisasikan oleh kerajaan N.Sembilan khususnya bagi menempa kejayaan dan kemajuan demi kesejahteraan rakyat N.Sembilan.
Bersamalah kita sebagai rakyat yang bertanggungjawab memberikan kerjasama yang jitu dalam mengukuhkan perpaduan dan kesejahteraan selaras dengan reaksi untuk mencapai wawasan sebuah negara maju dan disegani.


Friday, May 3, 2013

RASIS..SYIAH..PERDANA MENTERI Manifesto Sebenar



Sadis..Kesian..Hampeh, bilamana diketahui DAP kini sedang giat mengedarkan risalah yang mengajak orang-orang Cina supaya mengundi calon DAP dalam memastikan kemenangan besar untuk memerintah Malaysia, kerana jika DAP berjaya memerintah, hak keistimewaan melayu dalam perkara 152 dan 153 dapat dihapuskan.

Kemana perginya laungan DAP sebuah parti berbilang kaum? Kit Siang tersembur-sembur air liur menafikan parti ciptaannya itu sebuah parti yang rasis, namun inilah hakikatnya apabila tibanya PRU. DAP memang parti yang rasis.

Tindakan DAP melalui pemimpin-pemimpin atasannya dalam kempen PRU-13 ini menampakkan lagi kesahihan rasis dalam intipati parti itu. Seruan agar pengundi bukan melayu tidak mengundi calon PAS adalah satu strategi jahat sedangkan dalam masa sama DAP lah yang membantu kewangan PAS supaya penyokong-penyokong PAS mengundi calon DAP dan PKR yang berketurunan cina.

Tindakan DAP itu jelas melanggar kontrak sosial dan tidak selaras dengan apa yang dicapai oleh gabungan UMNO, MCA dan MIC dalam menuntut kemerdekaan seterusnya berdemokrasi secara sihat dalam menjadikan Malaysia sebuah negara yang maju merdeka.

 Umumnya, pemimpin MCA, Gerakan mahupun MIC menyedari akan niat jahat DAP ini. Secara demokrasi jualah akhirnya DAP berjaya mempengaruhi minda masyarakat Cina dan India di negara ini.

Inilah ancaman besar yang dihadapi MCA khususnya. Malah MCA dan Gerakan hampir-hampir berkubur dalam PRU12 lalu dek jarum-jarum halus yang merosakkan perpaduan kaum di Malaysia ini.
 

Sedarilah, cita-cita DAP hanya satu iaitu ingin menjadikan Malaysia seperti Singapura dimana hak-hak Melayu dihapuskan, Sultan dibuang dan bahasa melayu dilucutkan. Samalah jua seperti PKR yang mempunyai cita-cita reformasi untuk menjadi Perdana Menteri. Mengaut hasil negara untuk merealisasikan nafsu kekayaan.
PAS juga menumpang cita-cita menjadikan Malaysia ini sebuah negara Islam yang mengamalkan hukum Hudud dan membatasi Amar Makruf Nahi Mungkar kepada Syiah yang bukan mazhab kita selama ini.
Logiknya, cita-cita membuat perubahan bakal menyaksikan kesusahan rakyat bilamana manifesto mereka bisa membuatkan kita asyik seronok tanpa menyedari kesan buruknya.
Seperti contoh, apabila PTPTN dihapuskan, ibubapa yang ingin menghantar anak ke universiti terpaksalah meminjam wang kepada bank. Puak Pakatan sengaja berbuat begini kerana dalam DAP mereka tahu kebanyakkan kaum melayu tidaklah sekaya mana untuk menampung perbelanjaan pengajian anak diperingkat universiti yang tentunya memerlukan wang yang banyak. 
Kuota melayu hari ini akan kembali menjadi seperti penduduk Papua New Guinea yang tidak bertamadun, miskin dan tertinggal dalam serba-serbi. Tidakkah kita akui majoriti perniagaan di Malaysia ini dipolopori oleh kaum Cina?
Teringat kata-kata Ungku Aziz, orang melayu masih ditahap zaman pak kaduk, lemah dari segi perniagaan, perlu bantuan dan bimbingan. Apatah lagi jika melayu yang pemikirannya masih dibawah tempurung terutamanya yang menyokong Bulan..
  
Tun Mahathir dan pemikir melayu yang lain tidak letih berbicara tentang melayu. Satu ketika kita boleh berbangga kerana sudah berada di atas trek yang betul, baik dan terjaga.

Namun sejak 12 tahun lalu, dajal yang hitam mata sebelah telah membuat onar, habis orang melayu bodoh menjadi pengikutnya.
Rakyat Malaysia harus sedar dan tolak Dap yang cuba menghuru harakan perpaduan kaum.
Tolak DAP, PKR dan tolak Pas yang kini dikuasai oleh Syiah.

Thursday, May 2, 2013

Surat Buat Teo Kok Seong Dari Orang Bahau

Makcik Cili tertarik untuk menulis dan menjawab serta menyoal kembali kepada kenyataan bekas ADUN Bahau ni.


Roket Kini: Sebagai ADUN Bahau, bagaimana penerimaan pengundi, penduduk di sana?

Teo Kok Seong: Berbanding sebelum 2008 saya akui ada sedikit kesukaran. Tapi sekarang tak ada masalah. Kita boleh buat program ceramah di kampung-kampung melayu dan ramai ramai yang datang.

Makcik Cili: Bilo maso pulak ekau buek ceramah di kampung-kampung sedangkan orang-orang kampung yang keseluruhannya menolak kau sobab ekau cino DAP? Cuba ekau torangkan kek makcik, kampung mano yang kau buek coramah? Kampung Baru Cino? Itu kau cakap kampung?

Roket Kini: Apakah falsafah hidup yang membuatkan saudara boleh terus berjuang dan berkhidmat kepada rakyat?

Teo Kok Seong: Sebagai ADUN, saya terima banyak tekanan dan cabaran bukan sahaja dari parti dan orang awam, kita maklum bahawa kita berhadapan dengan tekanan pihak lawan, BN. Apapun, kita harus sentiasa tenang terutamanya dalam membuat keputusan.

Makcik Cili: Tekanan apo yang kau maksudkan? Selamo kini orang-orang kampung dibawah wakil rakyat DAP macam kau takdo tompek nak diadu mahupun dirujuk sebagai wakil kepado suaro rakyat sobab kau selalu hilang di Bahau. Mujur Ahli Parlimen BN, Datuk Lilah Yasin ado untuk mendengar keluh kesah nasib orang-orang Bahau khususnyo selamo 5 tahun ni. Mano wakil rakyat DUN Bahu kami???

Teo Kok Seong: Saya berpegang kepada “rakyat itu tuan”. Jika berlaku masalah atau tekanan, saya biasanya akan cool down, saya akan mengimbas balik janji saya kepada masyarakat kepada pengundi ketika kita jadi calon pilihanraya. Bila dikenangkan, segala masalah, kesusahan dan tekanan boleh dilupakan.

Makcik Cili: Kalau betul kato kau Teo bahawo rakyat itu Tuan kau, kenapo kau takdo ketiko tuan kau ini memerlukan pertolongan dan khidmat kau untuk mewakili suara rakyat? Kenapa segala tugas-tugas kau sebagai wakil yang dipilih masyarakat Bahau tidak kau jalankan sewajarnyo? Sebab tu kau banyak masalah di Bahau ni dan sebab tu kau tak terpilih lagi di Bahau ni.
Usah kau cakap lagi untuk mengimbas segala janji kau Teo Kok Seong, sobab janji-janji kau bagi rakyat Bahau dah lamo dikuburkan bersamo jasad DAP.

Teo Kok Seong: Kedua, apabila saya sertai parti, saya berharap dengan menjadi ahli saya boleh melakukan sesuatu yang baik dan bermanfaat kepada masyarakat. Saya juga teruja dengan semangat yang ditunjukkan pimpinan-pimpinan utama DAP, walaupun mereka sudah berusia mereka masih bersemangat berjuang, turun padang kesana sini memberi input kepada rakyat, mesej yang benar.

Makcik Cili: Sudahlah Kok Seong oiii...ghimeh den dongan auta kau ni! Kau menjadi ahli DAP bukan untuk memberi manfaat kepado rakyat tapi kau kecewokan rakyat. Sopanjang kau di Bahau, kau hanyo pandai main isu bukit gondol, kau tuduh Yayasan N.Sembilan rakus gadai hutan di Jempol. Tapi cakap kau, rakyat Bahau tak terimo pakai sobab rakyat Bahau lebih arif dan cerdik tentang kemajuan dan kedamaian. Sudahlah Teo Kok Seong, Lain Kali Lah....

Sumber temuramah: Roket Kini

Tergamak Rafizi Gadai Maruah Melayu?


Jejaka menyokong penuh kenyataan Datuk Zahid Hamidi yang mengatakan Rafizi seorang yang bodoh atau gila bila mengatakan jika PR menang dalam PRU13 kesemua keistimewaan orang-orang melayu. Memang bangang sungguh seorang Rafizi GAY ini.

 Walhal sebenarnya ahli PKR cabang Pandan sendiri kini hilang kepercayaan pada gay ini dan menyifatkan kepintaran yang di anugerahkan Tuhan telah disalah guna sehingga sanggup menggadaikan maruah bangsa.

Inilah sandiwara meraih undi bukan melayu yang dilancarkan Rafizi. Ataupun inilah isunya untuk menutup bahang kehangatan kempen yang menjejaskan reputasinya bila kini sedang hangat risalah dan surat layang yang membuktikan Rafizi ini seorang GAY....hahahampeh!!!

DAP DOA PAS TAK MENANG BESAR

Tindakan Pas memainkan semula isu negara Islam dalam usaha menarik sokongan pengundi Melayu, menyebabkan semakin ramai pemimpin DAP tampil membantah parti tersebut.

Selepas mendapat kritikan daripada pemimpin tertinggi DAP, ketua-ketua cawangan parti itu turut menyertai bantahan tersebut dan terbaharu, Naib Pengerusi Cawangan DAP Taman Ehsan, L.P. Selvam pula berkata, semua calon Pas perlu ditolak kerana dikhuatiri akan menyekat kebebasan bukan Islam di negara ini. 

Menurut mereka, Pas sebenarnya hanya berminat bekerjasama dengan DAP bagi mendapatkan undi orang Cina dan India sahaja. Jika mereka menang besar, Pas akan meneruskan rancangannya untuk melaksanakan negara Islam dan bagaimana nasib kami yang bukan Islam, sudah terlalu banyak polisi yang bertentangan telah dilaksanakan oleh Pas sejak 2008.
 
Sehubungan itu, DAP menyeru setiap pengundi supaya menentang dan memboikot calon Pas dan tidak membenarkan mereka menang dalam Pilihan Raya Umum Ke-13.

Bagi DAP, walaupun niat pakatan pembangkang untuk menawan Putrajaya tidak akan kesampaian berikutan krisis itu, mereka tidak mahu pengundi bukan Islam memperjudikan masa depan negara demi mengubah kerajaan.

Inilah yang perlu difahami oleh rakyat bahawa memang niat mereka untuk menubuhkan kerajaan baharu, namun jika Pas tetap berdegil dengan agenda Islam mereka, DAP dan PKR tidak perlukan parti itu.
 Namun, dek kerana inginkan undi, masih ramai lagi pemimpin tertinggi dalam DAP yang 'hipokrit' kerana masih bekerjasama dengan Pas.  Pimpinan tertinggi DAP yang membuat keputusan untuk bekerjasama dengan Pas sangat mementingkan diri sendiri walaupun tahu pendirian Pas yang tetap berdegil dengan agenda mereka. 
 
Ramai akar umbi dan penyokong kecewa dengan sikap pimpinan tertinggi DAP dan sampai bila-bila pun mereka tidak akan menyokong sebarang agenda Pas, malah kini ramai calon-calon DAP  berkempen menceritakan tentang bahaya jika mengundi Pas.

Sementara itu, pengasas cawangan DAP Pelabuhan Klang dan Pandamaran, A.Deliganu ada berkata, usaha menubuhkan negara Islam Pas tidak akan tercapai. 

"DAP tidak akan sesekali tunduk kepada permintaan Pas. Kita hidup dalam negara sekular, tindakan bagi melaksanakan hukum hudud Pas dan penubuhan negara Islam langsung tidak boleh diterima pakai.
"Pas harus lebih sensitif dengan perasaan pengundi yang bukan Islam, jika mahu sepakat dalam menawan Putrajaya, jangan ikut 'kepala' masing-masing," katanya. 

Nah! Tentunya kalian sudah nampak permainan kuasa antara juak-juak pembangkang ini yang memperkatakan sesuatu dmei kepentingan peribadi. Apakah masih ada keyakinan kita terhadap kewibawaan PR dalam menjadi sebuah pakatan yang telus dan sejahtera? Lu fikirlah..lain kalilah..

PENGUMUMAN

Dalam Memperjuangkan Martabat Bangsa dan Maruah Melayu
Jejaka Berharapkan Kepada Rakan-Rakan Sepanji Bersatu Demi "Amar Mak'ruf Nahi Mungkar!!"