Jadi Geng OKC

Monday, February 24, 2020

DIAMNYA TUN MAHATHIR MUSUHNYA BERKECAI...



Sejak PRU lepas, Tun mahathir di angkat menjadi Perdana Menteri Malaysia yang ke 7. Kali ni corak pimpinan Tun berubah 360°. Bukan seperti Tun dulu kerana Tun hari ini dilihat begitu lemah, pendiam dan lembik. Itu rata-rata yang mula melihat sosok tubuh ini hari ini. Bertali arus di tibai pihak pembangkang, katanya Tun baruah DAP. Tun ni jadi badut je.

Segala propaganda di momokkan. Cuba dikucar kacirkan dari dalam barisan Kerajaan sedia ada. Tapi Tun tetaplah Tun.

Dalam diam, musuhnya hancur berkecai. Orang terlupa banyak perkara tentang Tun Mahathir sehingga mula sambil lewa memandang Diamnya Tun Mahathir. Sedang musuh meremehkan Tun Mahathir, mula cuba menekan Tun Mahathir, mereka terlepas pandang. Tun Mahathir sedang kusyuk menulis, merangka sesuatu yang besar.

Harimau kertas dipanggilnya? Alamak.

Apa yang mustahil bila disebutkan tentang Tun Mahathir?

Sejarah Mahathir dalam politik sendiri sepatutnya kau dah perlu ambik tahu, tua-tua dia. Licik dia tu level power. Di saat kau tengah berfoya, dia tengah leka mentelaah buku-buku Perang. Di saat kau sedang mentertawakan dia, Dia fokus menghuraikan di atas kertas segala kelemahan-kelemahan kau. Di saat kau mula rasa kau dah boleh makan dia, masa tu lah Senjata Besar dia dah siap. Endingnya apa?

Bersujudlah musuh-musuh swing 360°. Nak lawan pasti mati, nak sujud tercalar maruah. Akhirnya pilih spin pendirian dan create pandangan-pandangan yang meneutralkan hubungan antara mereka dan Tun Mahathir. Dalam tempoh beberapa tahun merasa menang besar, endingnya keliru, tak sangka dan terjerat.

Gila punya game Tun Mahathir. Game Tun nampak gila pun sebenarnya sebab team lawan terleka je. Terbiasa dengan perangai mudah selesa. Nampak sedang menguasai, padahal sebenarnya sedang dikuasai. Tup tup terjerat. Nahh, menyembah.

Kalau kau perasan, game Tun Mahathir bemula seawal dia di angkat semula menjadi Perdana Menteri. Dari dulu sewaktu bersama UMNO lagi, mana-mana meeting Tun akan tekankan betapa bahayanya DAP yang berkepalakan Lim Kit Siang. Betapa rasisnya Lim Kit Siang. Tiba-tiba Tun boleh bersama DAP? Realitinya semudah tu kah boleh berkawan? No no. Cerita dia sebenarnya, permainan baru bermula.

Dalam terpaksa, nak taknak inilah perjuangan. Kalau tak ambil keputusan gila tubuhkan PPBM dan bekerjasama dengan Pakatan, mungkin waktu tu kalau kalah, semuanya habis musnah. Dah lama UMNO terkubur sebaik tumbang PRU lepas kalau PPBM tak diwujudkan dan Tun jadi perdana menteri. Takda lagi siapa yang boleh pertahankan. Game ni pihak pembangkang jarang nak bercerita. Ramai tak berani nak akui yang Tun sebenarnya dah selamatkan diorang dari awal game bila UMNO tumbang. Ramai tak berani nak cakap pada masyarakat, yang Tun Mahathir nekad keluar dari UMNO dulu sebenarnya kerana Tun Mahathir nampak, melayu akan dibelasah cukup-cukup bila hilang kuasa.

Situ bermulanya susunan demi susunan. Macam mana Tun susun kabinet. Tiba-tiba diwujudkan Menteri Hal Ehwal Ekonomi, di binakan pengaruh kepada orang kanan Anwar Ibrahim, dia hantar pula orang bersyair pada pimpinan-pimpinan UMNO dan PAS. Waktu gerak kerja ni berjalan, pembangkang buat apa? Ghairah cuba meneka dan merasa jaguh bila dapat teka permainan Tun? Untuk apa? Buang masa!

Kau tak akan dapat jangka!

Orang buat kerja, kau sibuk nak bagi pandangan itu dan ini untuk orang nampak kau pandai. Last sekali kepandaian kau dimakan oleh orang yang buat kerja.

Apa je gerakan yang Logik dari Tun Mahathir? Banyak yang tak masuk dek akal.

UMNO buat pertama kali dalam Sejarah di tumbangkan pun satu perkara yang sangat tak masuk dek akal. Kalau cerita dekat moyang-moyang kita dulu yang hari ni UMNO dah berjaya ditumbangkan, diorang gelak je. Tak masuk akal. Tapi Tun berjaya buat. Lagi angpa mau pandang kecik orang tua ni? Parti keramat orang Melayu yang tak pernah kalah sejak Merdeka. Di tumbangkan oleh sosok tua yang geng lawan kata dah nyanyuk. Hina betul. Tapi kesudahannya yang Hina tu siapa? Pastinya yang kalah lawan orang nyanyuk. Kena faham satu perkara. Dalam perlawanan bola sepak sekalipun, untuk menang dan dapat mata, kau kena menang. Apa cara kau menang, itu cerita lain. Waimah kau gol pakai tangan sekalipun, kalau menang, menang lah jawabnya. Kau yang akan julang PIALA!

Ibarat Liverpool lawan Manchester United. Keputusan akhir, Liverpool menang 3-2. Kau sebagai penyokong Liverpool peduli ke bila penyokong Manchester united asyik ulang yang team kau menang nasib? Sebab penalti je? Lepas tu depa cakap pulak team depa nasib tak baik sebab bola banyak kena tiang? Eh peduli apa. Sembang boleh lah.

HATI-HATI DENGAN GAME GILA SI PEMIMPIN TUA. MUDA DIA PANGLIMA PERANG, BUKAN PENDEBAT ULUNG. DIA MEMBINA PENGARUH DENGAN TINDAKAN, BUKAN PERCAKAPAN.

Banyak musuh di bunuh mati, tapi ramai masih tak belajar lagi. Tak ulangkaji. Balik-balik nak sedapkan hati, cerita keburukan orang tua ni berbanding kebaikan orang tua ni. Selama ni dia senyum, game LAST ni kau boleh nampak muka dia dah tak senyum. Ketat semacam. Macam tahan berak pun ada. Siapa mati dulu kita tak tau, kita cuma boleh pura-pura happy, pura-pura menganjing sambil simpan dalam-dalam apa game seterusnya bakal jadi. Ini bukan cerita siapa teka betul, ini cerita siapa kena kitai dulu dan mati terus.

DAP nampak gaya dah mula kenal erti sopan santun. Jalan depan pun dah tunduk, nak angkat dada risau esok kena tanam. Dah mula tahu, baki legasi Bangsa Melayu Kurang ajar masih belum mati. Meniti usia, sambil mencorak sejarah baru yang terakhir. Jauh lebih kurang ajar daripada DAP itu sendiri. Kurang Ajar lawan Bapak Kurang Ajar.
.
.

Sekarang ni mana suara Tun Mahathir khadam DAP? Kalau game last ni berjaya, HERO yang belum pernah dikalahkan oleh DAP dalam sejarah Malaysia ni bukan UMNO. Tapi Tun Mahathir Mohamad. Nak kata Tun Mahathir minta talian hayat? Bukan minta talian hayat, ceritanya Tun dah cengkam telur seko-seko dari awal lagi untuk follow perancangannya. Kalau berani, tolak lah talian hayat tu. Kalau betul Tun terhegeh. Aku bagi contoh, kau bergaduh dengan sorang member kau yang dah khianat kau gila-gila. Dia tinggalkan kau. Esok member kau tu datang jumpa kau ajak join dia. Kau join tak? Mustahil. Melainkan member kau tu keluarkan satu bukti perangai buruk kau, yang boleh buat imej kau tercalar teruk dan kau dibuang oleh keluarga kau sendiri. Situ baru kau akan fikir untuk akur join dia. Kan? Ni basic punya logik. Kena ada benda yang menggetarkan jantung kau untuk kau boleh terima untuk join.

Lenyap segala prasangka jahat dan zalim yang dah di doktrin dalam minda masyarakat oleh puak yang melebihi nafsu dari akal kepada satu-satunya Fighter Tua berusia 94tahun bangsa melayu ini. Yang mendesak dari kem PKR hari ni, tersepit lain macam dah. Agaknya dah kena penampar dengan Anwar sorang-sorang sebab taktik tu mengeruhkan lagi keadaan. Melenyapkan cita-cita.

Ibarat sekarang ni kita boleh bayangkan Tun Mahathir dengan sinis bercakap macam ni kepada puak-puak yang tengah konfiden nak makan dia.

"Masa aku berjaya bina KLCC, korang baru belajar mengaji. Bila dah khatam, kau cuba nak ajar aku pasal ABC? "

Inilah Godfather politik MELAYU MALAYSIA BARU.

No comments:

PENGUMUMAN

Dalam Memperjuangkan Martabat Bangsa dan Maruah Melayu
Jejaka Berharapkan Kepada Rakan-Rakan Sepanji Bersatu Demi "Amar Mak'ruf Nahi Mungkar!!"