Jadi Geng OKC

Join OKC Networkedblog Team

Thursday, May 31, 2018

Beza kerajaan Educated dulu dengan KERAjaan Uneducated sekarang.


Antara Pengumuman YAB PM Tun Dr. Mahathir Sebaik Selesai Mesyuarat Kabinet Bil.2/2018

1. Bantuan Raya Kakitangan Awam - Gred 42 Ke Bwh
    RM 400.00
    ➡ *BN janji RM500.00*😍

2. Bantuan Raya Pesara Kerajaan
    RM 200.00
    ➡ *BN janji RM500.00*😙

3. Ganti BR1M kepada Bantuan Sara Hidup
    Tidak dimaklumkan jumlah wang
     ➡ *BN janji BR1M RM800 akan dibayar Jun dan Ogos bersama tiga peringkat lagi mengikut amaun berbeza*😉

4. Potongan 50% Bayaran Tol - Dua Hari sebelum Hari Raya
    ➡ *BN janji tol percuma 5 hari cukup untuk pergi dan balik tapi Kerajaan PH umum untuk pergi sahaja. Balik bayar sendiri* 😅

5. GST 6%:kepada 0% berkuatkuasa 1 Jun; manakala SST bermula September 2018.
    ➡ *Dulu nak hapuskan GST tapi di 0%, mungkin nak naik balik senang* 😂

6. Program Permata Negara diteruskan tetapi dari di bawah JPM ke Kementerian Pendidikan
    ➡ *Dulu kata bazir dan kaji semula, last2 Kak Mah jugak yang bagus*😘

7. MRT3 dibatalkan.

8. HSR dibatalkan bergantung kepada kajian dengan Kerajaan Singapura.

9. ECRL masih dalam kajian samada diteruskan atau pun tidak.

10. Harga minyak RON95 Kekal RM2.20 manakala R0N97 akan diapungkan mengikut harga pasaran.
      ➡ *Dulu kata nak turunkan harga minyak hingga RM1.50, kononnya atas dasar hutang hingga RM1Trillion - tak jadi turun.*😄

11. Mewujudkan Tabung Harapan Negara untuk mengutip derma daripada rakyat.
      ➡ *Kerajaan PH kata nak kurangkan beban rakyat, tapi akhirnya rakyat kena bagi balik*.😭

Cuba rakyat fikirkan, bagaimana DS Najib boleh memberi lebih banyak bantuan dari segi kewangan dan infrastruktur awam walaupun negara tidak bankrap.

Tapi kini Kerajaan PH buat alasan kononnya disebabkan hutang hampir 1 Trillion, bantuan-bantuan yang dijanjikan dalam manifesto tidak boleh dipenuhi dalam masa terdekat, malah janji Kerajaan BN dulu pun tidak mampu dilaksanakan sekarang.

KENA KENCINGGG😅😆😂

Wednesday, May 23, 2018

Jangan Bangga Dengan Undi Yang Korang Bagi Kat PH!!

Kadang2 aku kesian dgn org2 kita... Dah kena kencing hidup2 dgn pakatan harapan masih lagi percaya dan nk tunggu 100 hari. Macam2 alasan di beri utk menghalalkan komentar yg mereka tidak di tipu. Di suruh nya kita bersabar, banyak alasan di beri utk menyejukkan hati diantara nya seperti di bawah ini.

1. Hari ini kawin terus mahu dapat anak ke.?
2. Redha je lah tunggu duit 2.6 billion.
3. Bukan senang nk masuk rumah baru kena cuci dulu dn macam2 lagi lah...bla bla bla..

Kamon lah wake up lah.. korang dah kena tipu hidup2 dgn pemimpin yg juga korup dulu kini dan selamanya. Korang rasa dendam dah berbalas kerana BN tumbang kerana undi korang kepada PH. Zaman BN memerintah korang update macam2 kisah hidup korang dlm FB ini. Semua org baca kisah hidup korang hari2.

Posting makan minum, posting melancung keluar negara yg kerap. Posting shopping disana disini. Beli barang mahal2 tunjuk dlm FB.. Macam korang ni hidup senang mewah. Lepas itu komplen kerajaan BN tak adil & korup, macam lah duit dlm bank korang yg kerajaan ambik.. belum di buktikan kesalahan pun dah kata 2.6 billion Najib songlap macam duit itu ambil drp poket korang..

Kamon lah, wake up lah yg sebenarnya korang tak boleh terima kritikan, korang cepat melenting apabila #KapitanMaya post perkara2 yg menyentuh sensiviti dan pendapat yg tak selari drp korang. Wake up lah... ini baru sikit sahaja #KapitanMaya menulis. Tak kan dah tak tahan.. kami hadap perkara yg macam ini dah bertahun tahun kami kool sahaja menghadap tohmahan dan fitnah terhadap kerajaan BN...

Jangan halang kami nk bersuara utk gulungan kami pulak.. Mintak tolong hadap... nk masuk komen di persilakan.. Tapi jangan mengata org bodoh atau datang menyerang dgn maki hamun.. Memang nk kena balun. Terima kasih dan salam hormat..🤔🤗😊😊😊

#kredit:- MayaKapitanFB

Monday, May 21, 2018

Apa Cer Skandal Seks Muhyiddin?? Tutup Kes Ke Apa?


Setiap orang ada kisahnya.. Weii.. aku nak tanya ler, apa kisahnya dengan skandal Muhyiddin?? Banyak2 melayu kat Malaysia ni, apom si nyonya tua ni jugak yang dia nak jilat.. phuii!!

"Sibuk Tanya Skandal 1MDB, Skandal Muhyiddin Dengan Isteri Orang Dah Lupa?"

Ke dah jadi macam kes LGE gak? Maklumlah bila dah pegang tampuk pemerintahan ni.. Macam2 boleh buat.

Friday, May 18, 2018

Kisah & Tauladan:- Benarkah Melayu Mudah Lupa?

Sejarah kehidupan tak pernah menipu. Hanya yang membuka ruang hati untuk ditipu. Janganlah lagi biarkan diri terus dibohongi hanya kerana satu matlamat peribadi yang hanya mereka-mereka yang mengetahui kerana ianya satu rancangan rapi tersendiri.


Lu pikir la sendiri..

PENGUMUMAN

Dalam Memperjuangkan Martabat Bangsa dan Maruah Melayu
Jejaka Berharapkan Kepada Rakan-Rakan Sepanji Bersatu Demi "Amar Mak'ruf Nahi Mungkar!!"