Jadi Geng OKC

Friday, May 2, 2014

Macai Demo Semuanya Buta Maklumat Tentang GST



Ooo...ini yang macai2 tuntut semalam... Nampak sangat macai yang datang Dataran semalam ketinggalan maklumat..so macai, ni penjelasan tuk korang yang jadi badut macai kt dataran merdeka semalam..

1. Realitinya, gaji minima sudah dilaksana mulai 1hb Januari 2014. Tetapi pencacai pakatan pembangkang baru mahu minta gubal? Nampak sangat mereka diperkudakan dan ketinggalan maklumat.

2. Mansuhkan ISA? ISA sudah pun dimansuhkan. Kerajaan pusay berniat baik tapi mereka salah guna utk menganggu KL kelmarin.

3. BN di dalam Akujanji PRU13 berjanji akan bina 1 juta rumah mampu milik dalam 5 tahun. Malangnya, Buku Jingga Pembangkang hanya bermimpikan 150 ribu rumah dalam masa 5 tahun. Jauh benar perbezaan keprihatian kerajaan BN dibandingkan dengan Pakatan Pembangkang.

4. Harga barang naik di antara sebabnya ialah peniaga-peniaga tertentu secara senyap mengadakan sabotaj ekonomi. Namun kadar inflasi 3.4% masih terkawal kerana kerajaan BN terus menjaga ekonomi dengan baik.

5. Pilihanraya Majlis Tempatan adalah strategi pihak tertentu kerana penyokong mereka yang sudah senang dan menjadi rakyat kelas pertama di negara ini dan menguasai bandar-bandar.

6. Mana ada lagi penswastaan khidmat asas? TNB, Prasarana, KTMB, MAS semuanya GLC, milik Kerajaan.

No comments:

PENGUMUMAN

Dalam Memperjuangkan Martabat Bangsa dan Maruah Melayu
Jejaka Berharapkan Kepada Rakan-Rakan Sepanji Bersatu Demi "Amar Mak'ruf Nahi Mungkar!!"