Jadi Geng OKC

Join OKC Networkedblog Team

Monday, January 20, 2014

Bukan Islam tidak perlu patuh kepada titah Diraja atau fatwa!


Peguam bangsa mata sepet ni kata, titah YDP Agong berkenaan kalimah Allah eksklusif untuk umat Islam tidak terpakai kepada bukan Islam sebab ia melanggar hak perundangan dan beragama mereka.

Nampak sangat peguam ni nak memperlekehkan kedudukan YDP Agong dan Sultan sebagai ketua agama Islam di negara ini. Pada mereka ni, YDP Agong dan Sultan cuma sebagai simbol negara saja dan tidak punya apa2 kuasa.

Pada hemat OKC, ini adalah langkah permulaan untuk memencilkan institusi diraja di negara ini. Matlamat agung puak tak tahu diuntung ni ialah untuk menghapuskan sistem Raja Berpelembagaan di negara ini dan digantikan dengan sistem republik. Dan OKC juga segera teringat akan ikrar sekumpulan paderi di Pulau Pinang yang berikrar untuk menjadikan kristian sebagai agama rasmi negara ini.

OKC nak tanya lawyer bangang ni, kalau YDP Agong cuma dianggap sebagai simbol, apa perlunya puak kau ni buat Bersih dan berarak ke Istana Negara untuk bagi memorandum kepada Tuanku YDP Agong? Sia2 saja korang berjemur, berhujan dan berpanas hantar memorandum yang sudahnya tak boleh dibuat apa2 sebab YDP Agong cuma simbol saja?

Begitu jugak bila MP korang terkinja2 kat Parlimen mintak YDP Agong lantik SPR yang baru. Agong kan tak ada kuasa, yang kau terpekik terlolong cam disampuk pontianak, kenapa?

Nampak sangat puak malaun ni iktiraf kedudukan YDP Agong dan Sultan jika ada kena-mengena dengan kepentingan dia. Yang tak ada kena-mengena, dikatanya Agong dan Sultan tak berkuasa dan titah Tuanku tidak terpakai.

Kalau ini pun puak totok Melayu dalam penipu rakyat tak nampak, memang sahlah korang ni bukan setakat buta mata, tapi juga buta hati. Gadaikanlah semua yang korang masih miliki demi memenuhi nafsu dan kehendak tuan DAP kesayangan korang tu. Jangan tinggalkan apa2 warisan pun kepada anak cucu korang sebab korang rasa terhina menjadi seorang Melayu!!!

#politiknegerisembilan

No comments:

PENGUMUMAN

Dalam Memperjuangkan Martabat Bangsa dan Maruah Melayu
Jejaka Berharapkan Kepada Rakan-Rakan Sepanji Bersatu Demi "Amar Mak'ruf Nahi Mungkar!!"