Jadi Geng OKC

Join OKC Networkedblog Team

Wednesday, July 31, 2013

Si Tomboy Anjing Upah Peguam Pro-PR: Latheefa Koyak? Memang Koyak Ler..

Isu Hina Islam: Penerbit video hina Islam dengan tajuk '1 Hari Di Hari Raya', Maznah Mohd Yusof, 38, disahkan ditahan oleh Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman hari ini.

Perkara itu juga disahkan oleh peguam si tomboy anjing ini iaitu Latheefa Koya. Latheefa berkata anak guamnya ditahan jam 3 petang dan dibawa ke JSJK untuk diambil keterangan.


OKC: Uik!! Peguam dia orang PKR ler..Pro Pakatan Rakyat..Korang tentu dah dapat agak keputusannya nanti kan???


Lagi Satu, si Tomboy Anjing tu datang balai untuk diambil keterangan sahaja? Apasal tak tahan terus macam Alvivi tu??

Tuesday, July 30, 2013

Video Hina Islam Lagi??? SKMM Lu Bikin Apa?

Ni yang eden duk pikir, Suruhanjaya Komunikasi, Multimedia Malaysia (SKMM) diwujudkan atas dasar apa sebenarnya? Apa relevan diwujudkan kalau benda-benda busuk yang mengalir laju dalam arus sosial seperti facebook, twitter dan youtube pun tak dapat disekat sewajarnya? Tidur ke bulan-bulan puasa ni?

Eden heran la, SKMM mem'block' kebanyakan video-video lucah disesawang sosial seperti youtube tapi tak sekat pulak video-video penghinaan Islam yang sewenang-wenang di 'upload' oleh sesiapa. Dari dulu lagi, isu Namewee sampailah ke Alvivi dan sekarang ni budak cina mana entah, mula mempromosi video menghina Islam dan menyamakan Islam dengan anjing!

Cuba tengok sikit video ni, biarpun ada yang berpendapat begini:
 Ramzuzzaman Yusoff 3 jam yang lepas
Assalamualaikum wbt sahabat youtube semua.
Jangan mudah salah faham,... Kita ada 4 pegangan Imam kan?? Kalau tak silap, budak yang dalam video ni amalkan fahaman dari Imam Hanafi. Sama jugak dengan si Kittun di Janda Baik. Jangan mudah membuat andaian bahawa beliau nak menghina Islam atau sebaliknya,.. mungkin dia ikhlas,.. Wallahualam bissawab,... Maaf kalau terkasar bahasa...

Namun semudahnya ke umat Islam yang lain di negara ni nak terima komen dari Ramzuzzaman ni.?

pegang anjing tak salah..memang betol..tapi anjing amik wuduk means anjing ngn manusia (islam) lebih kurang sama la ye??? manusia islam ni lebih kurang macam anjing la ye? orang melayu islam jangan la asyik nak kata "tak pe" kalau orang hina agama kita..satu amsa nanti diorang mintak agama islam setaranf dengan agama lain pula macamana?

 ·  membalas kepada yakuza animoto (Paparkan komen)

1.. Nampak sgt tujuannya untuk mencari provokasi... byk lagi idea utk buat clip yg tidak menyinggung perasaan orang lain.
2.. Kenapa perlu bagi kuih raya pada anjing? Kenapa tidak makanan anjing? Nk samakan mereka yg makan kuih raya dengan anjing???
3.. Kenapa nak 'wuduk'kan anjing tu? Nk samakn Org Islam dengan anjing??
Mereka yg paling kurang cerdik pun faham maksud tersirat...
 · 

Tonton video tu kat sini...klik 

Monday, July 29, 2013

Menteri Penyapu Kritik Ketua Pemuda Untuk Rampas Jawatan?

Dalam menanti hari pemilihan dan Perhimpunan Agung Umno 2013 pada 2 hingga 7 Disembar ini nanti, banyak pulak cakap-cakap yang kita dengar sekarang ini tentang perebutan jawatan dalam parti. Antaranya perebutan jawatan Ketua Wanita Umno, Ketua Puteri dan tidak ketinggalan bagi jawatan Ketua Pemuda Umno.

Dalam cakap-cakap mengenai jawatan tiba-tiba muncul pula seorang bekas Menteri Penyapu yang bersuara mengkritik kepimpinan pemuda sedia ada dan seperti memberi signal untuk menawarkan diri turut sama bertanding bagi merebut jawatan tertinggi dalam Pergerakan Pemuda Umno Malaysia.

Dengan tetiba jugak, Bekas MB Selangor, Dr. Khir Toyo mengeluarkan kenyataan bahawa Pemuda kini memerlukan seorang pemimpn yang mempunyai idea baru dan mampu menarik sokongan pengundi Cina pada pilihanraya akan datang.

Apakah Khir Toyo yang mempunyai rekod rasuah dan pesalah jenayah ini mampu menarik sokongan cina kembali mengundi BN?

Khir Toyo berkata, "Khairy seorang yang popular tapi BN kalah, Pemuda Umno perlukan pemimpan yang sebenar bukannya popular," katanya.

Persoalannya di sini, kepopulariti seseorang pemimpin itu bukankah turut memainkan peranan dalam menarik anak muda menyokong kerajaan? Apakah Khir Toyo yang berlagendakan politik wang dan bersejarahkan rasuah itu cukup popular?

Sebagai ahli dalam Pemuda Umno Malaysia, penulis juga berpendapat, pimpinan Pemuda ketika ini stabil dan pendekatan yang dibawa oleh KJ amat memberansangkan kami. Jadi, biarlah KJ popular dengan kepimpinannya bukan popular dengan kes-kes yang merosakkan imej pergerakkan itu sendiri.

Setidak-tidaknya, tiada langsung sumbangan Khir Toyo ni, Selangor tak jugak dapat dirampas kalau punya hati kohok (busuk) sesama parti...

Geng Baring Depan Parlimen Di Dakwa Hari Ini

Nasib 33 aktivis yang didakwa menimbulkan kekecohan dengan berbaring di hadapan Parlimen akan diketahui apabila pendakwaan di mahkamah Jalan Duta hari ini.

SAMM sebelum ini dengan kenyataan tegas mengambil tanggungjawab penuh terhadap peristiwa yang berlaku di depan Parlimen pada tanggal 24 Jun 2013, di mana sekumpulan anak muda menyatakan protes terhadap penipuan pilihanraya di hari pertama Parlimen bersidang untuk penggal ke-13 ini. SAMM akan memastikan kesemua aktivis yang didakwa mendapat pembelaan dan dibebaskan.

Selain 33 aktivis yang akan ditentukan nasibnya di Mahkamah Jalan Duta, seorang lagi aktivis iaitu Azhar Achil selaku Penyelaras SAMM Selangor turut menghadapi pertuduhan di Mahkamah Klang di ketika yang sama. Pendakwaan beliau adalah kerana menganjurkan sebuah perhimpunan rakyat di Sabak Bernam dalam salah satu aksi Jelajah SAMM #Blackout #SuaraRakyat505.

Sunday, July 28, 2013

Budak Sekolah Makan Di Bilik Persalinan Korang bising, Azmin Makan Dalam Toilet Korang Tak Kata Apa Pulak?

Malas dah aku nak layan, macam-macam hal! Benda kecik jadi isu besar melampau. Benda boleh diselesaikan secara baik, di provoke pulak dengan media social dengan entah apa statement ntah..

Kalau pencacai DAPig dan sekutunya menyalak-nyalak dengan tohmahan dan tuduhan rasis yang berlaku di SK Seri Pristana menjadi isu perbualan hangat. Kenapa pulak isu yang menyerupai apa yang berlaku di SK Seri Pristana itu dengan insiden makan di toilet??

Korang heboh budak-budak sekolah makan dalam bilik persalinan yang bersih tapi korang tak pulak bising si Azmin tu makan dalam toilet? Rilek je Azmin… Makan besar lagi, boleh di ulang-ulang tanpa meninggalkan sisa. Ada korang heboh? Ada korang maki dalam facebook korang?

Moral: Jangan pandai nak menyalak tapi tak faham apa yang disalak..

Saturday, July 27, 2013

Mak Ayah Tak Penting...Restu Nik Ajis Lagi Penting - Abby Abab*

Atas alasan cinta itu buta, pasangan yang asyik berkasih sayang sanggup melakukan apa sahaja asalkan dapat bersama tanpa mengira perasaan orang lain lebih-lebih lagi ibubapa itu sendiri.

Mereka sanggup menolak ketepi pandangan dan keputusan ibu bapa dan keluarga terhadap pasangan mereka. Bagi mereka, pasangan mereka adalah lebih baik dari segala-galanya. Dan sebab itulah terjadinya isu perkahwinan tanpa restu ibu bapa sehingga ada yang sanggup berkahwin secara diam-diam. Tahu-tahu je, dah berkahwin.

Bagaimana pula dengan kisah Ostajah Celop PAS nie kan. Tiba-tiba saja sudah melangsungkan perkahwinannya lebih 12 hari. Perkahwinan memang perkara yang digalakkan dalam Islam. Ianya adalah untuk kita mengelakkan kita dari melakukan sebarang maksiat.

Kita perlu ingat dalam Islam juga perkahwinan adalah pasangan antara lelaki dan perempuan yang cukup semuanya. Islam juga menggalakkan perkahwinan yang direstui ibu bapa kerana keberkatan yang kita mahukan dari Allah S.W.T

Friday, July 26, 2013

HUDUD? Eden Setuju Kalau Koghang Dapek Solosaikan Masalah Nie...

Salam Ramadhan,

Lebih kurang 12 hari lagi umat Islam di seluruh dunia akan menyambut bulan kemenangan iaitu Aidilfitri. So, artikel den kali ni nak kurangkan sikit bab politik ni, cadang eh...tapi tak boleh lari lah dengan topik, mesti nak gak cakap-cakap politik nie, even den ni ahli sajo, bukan ajk dalak jkkk pun.

Heboh pulak dalam facebook sana-sini oghang memperkatakan tentang hudud. Satu hujah yang panjang tu! Tambah-tambah bulan ramadhan ni, kira masing-masing nak point pahala ler cakap pasal hukum hudud ni.

Tapi sayang, tak ramai yang menyedari hakikatnya hudud sukar dilakukan di negara ini kerana kita sebuah majmuk yang berbilang kaum. Kalau dalam Malaysia ni Melayu saja, cinabeng takde, mungkin hudud dapat dilaksanakan.

Barua-barua pembangkang dari PAS, PKR & DAP mempunyai pandangan yang berbeza. Ada yang melalak minta dilaksanakan hudud, ada yang melolong mohon jangan dilaksankan hudud dan ada yang duduk diam saja memikirkan macam mana nak hapuskan hudud di benak sekutu masing-masing.

Den bagi contoh, kito ni rakyat majmuk kan? Okeylah, kalau satu kes berlaku dimana pesalahnya adalah Anwar, Lim Kit Siang dan Karpal Singh. Mereka bertiga didapati bersalah mencuri biskut dipasaraya dengan harga RM4.30.

Setelah disiasat, sah dan memang nyata diorang bertiga ni salah kerana mencuri. Jadi, mengikut hukum hudud kesalahan mencuri hukumnya potong tangan. Jadi, pertanyaan den, tangan sapo yang nak kono potong?
Anwar ka? Kit Siang ka? Karpal ka?

Kalau Anwar yang kena potong kerana curi biskut di pasaraya, berdasarkan agama Anwar Islam, bagaimana pulak dengan dua ekor tu? Takkan lepas gitu je kut? atau dipenjara saja tanpa potong tangan diorang?? So, eden memerlukan jawapan untuk itu..Sesapa yang handal sangat bab hudud dan yakin dapat settlekan masalah tiga samdol yang curi biskut tu, sila msg den..

Eden tak cakap den tolak hudud Islam tapi den tolak hudud PAS sobab, berkaitanlah dengan contoh di atas. Mana keadilannya disitu? Dalam Islam, kalau hudud hendak dijalankan, jalankanlah dengan adil, hukumlah dengan adil..bukan jail kan mangkuk duo ekor tu tapi tangan samdol soghang tu dikerat-kerat..Adil ke tu?
Kalau korang tanya orang yang kene potong tu pun dia akan kata ini tak adil, saya dizalimi! apa salah saya? Reformasi..reformasi..lawan tetap!!! hehehe..

Selamat Berpuasa..

FB Murtad?? SKMM Sila Ambil Tindakan!!


Ada facebook “Murtad” rupa-rupanya! Ianya berada di 
https://www.facebook.com/MurtadsInMalaysiaAndSingapore

Siapa yang tidak panas dan terguris membaca posting di dalam facebook ini yang menghina Islam dan penganutnya. Aku syak pemiliknya adalah rakyat Malaysia kerana beberapa postingnya di tulis dalam Bahasa Melayu. Antaranya:
Orang Islam sensitive... Hina Nabi bagaikan hina mak bapak dorang... padahal Nabi lebih disanjung tinggi dari mak bapak... Nabi kan hari hari kasi dorang makan, hantar mereka gi sekolah, jaga mereka waktu sakit.. Siapalah mereka kalau bukan tuk Nabi mereka... Patut ler kalau nak buat ranking kasih... Seseorang Muslim mesti mencintai Nabi Muhammad lebih dari mak bapak sendiri... 

Mereka yang ada anak pun sama.... kena cinta Nabi lebih dari anak sendiri... Maklum lah... kalau tak sayang Nabi... tak dapat masuk syurga... Pandai glam kan namanya....
Satu lagi posting menyebut:

Bace quran bertarannum tidak mampu menutup kepalsuan islam. Islam mencuri irama2 tarannum dari daerah2 yg ditaklukinya. Dari 7 taranum utama, 4 berasal dari lagu kafir Parsi iaitu tarannum Ajam, Jiharkah, Rasht dan Nahawand. Bahkan Rasht dan Nahawand ialah nama bandar di Iran. Manakala irama taranum Sikah dicuri oleh Islam dari irama geraja Koptik Mesir. Islam muka tak malu.
Banyak lagilah yang sekali lagi membuktikan penyalahgunaan hak kebebasan bersuara dan memberi pendapat dalam Negara kita. Sekali lagi aku suka tegaskan bahawa kebebasan bersuara bukannya mutlak perlu ada batas dan sempadannya, jika tidak inilah malapetakanya.

Diharapkan pihak SKMM akan segera menyaisat dan mengambil tindakan.

Thursday, July 25, 2013

Mamat Cina Puasa Sehari



Mungkin ramai di antara kau orang semua sudah tonton video ni.
Tapi aku baru sedar akan kewujudan video ni.Cehh..So slow lah BB.

Dalam pada kita marah pada cinabeng,
rupanya masih ada cinabeng yang berhati mulia.
Tiada cacat cela dengan video ini.
Mungkin yang marah pada cinabeng di luar sana merasakan yang Jo 
ni sekadar berlakon untuk ambil hati Melayu tetapi aku dapat rasakan
ada keikhlasan pada video ni. 
Alloo brader....Jangan all the time nak buruk sangka je. Orang offer 
susu takkan kita nak balas racun.

So, BB harap akan ramai lagi cinabeng di luar sana
yang akan ikut langkah Jo. Pandai hormat bangsa dan 
agama orang lain.

Kalau macam inilah baiknya perangai orang Malaysia,
sah Anwar akan pening otak kerana dia nakkan supaya jiwa
orang Malaysia penuh dengan pemberontakkan.

Namewee dan Cinabeng Bak Kut Teh kena belajar
dengan Jo cara nak hormat orang!!!

p/s: Kredit kepada sahabat blogger MELAYU BERSATU &
JEBAT BERKOKOK kerana sudi berkongsi pendapat
tentang video ni..Selamat Berpuasa Bro..!!


Wednesday, July 24, 2013

Senarai Fitnah Pas, Di PRK Kuala Besut

Berikut adalah senarai fitnah dan penipuan yang telah digunakan oleh Parti ISLAM Se-Malaysia (Pas) sepanjang kempen pilihanraya kecil DUN Kuala Besut.

1.    Presiden Pas, Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang ketika berceramah di Kampung Nail, mengatakan parti itu tidak berminat untuk ëmerampasí jawatan Menteri Besar Terengganu, sekiranya menang kerusi DUN Kuala Besut. Namun menurut Setiausaha Dewan Ulama, Dr Khairuddin Aman Razali, Pas akan meminta jawatan menteri besar diberikan kepada Hadi sekiranya berjaya dengan strategi 16-16.

2.    Mengedarkan risalah palsu, kononnya Gabungan NGO Islam-Melayu menyokong cubaan Pas untuk mewujudkan kedudukan kerajaan negeri Terengganu 16-16 kononnya sebagai usaha untuk membentuk semangat Melayu bersatu antara Umno dan Pas.

3.    Mengunakan kain rentang palsu untuk menyerang peribadi sekaligus memfitnah calon Barisan Nasional sebagai ëkaki perempuaní kerana pantang melihat dahi licin. Tambah menarik mereka turut memfitnah kononnya kain rentang tersebut dibuat oleh Umno.

4.    Haji Hadi ketika ceramah mendakwa sebarang bentuk pemberian ketika pilihanraya adalah merupakan kesalahan rasuah dan berdosa. Tetapi di masa yang sama parti tersebut mengadakan program pemberian minyak motor percuma kepada pengundi Kuala Besut yang berumur 21 tahun ke atas.

5.    Mendakwa kononnya kerajaan Barisan Nasional bertindak zalim dengan merampas tanah rakyat di Kampung Lay Out sedangkan pada hakikatnya ia adalah merupakan kerakusan yang dilakukan, ketika pemerintahan Pas di Terengganu. Mereka telah mengedarkan borang yang mereka buat sendiri dan mengutip sejumlah wang sebagai upah ukur.

6.    Mengunakan Islam bagi mengelirukan orang kampung dengan menjanjikan Syurga kepada mereka yang mengundi parti itu dan menolak Umno dalam PRK DUN Kuala Besut. Kenyataan yang dikeluarkan oleh Nik Aziz itu boleh dianggap sesat kerana seolah-olah dia merupakan pengedar rasmi borang untuk Syurga.

7.    Nik Aziz juga mendakwa kononnya Umno hanya membina masjid tetapi tidak bersembahyang. Nampaknya selain memegang jawatan sebagai pengedar rasmi borang untuk Syurga, bekas Menteri Besar Kelantan itu turut menyandang jawatan penulis amalam solat orang Umno.

8.    Pas mendakwa kononnya Menteri Besar Terengganu telah memberikan habuan tanah untuk 1 lot rumah kepada semua wakil rakyat Umno. Namun dimasa yang sama Pas gagal menjelaskan kepada rakyat berhubung pemberian tanah seluas 150 ekar kepada wakil rakyat parti itu termasuk isteri mereka pada tahun 1999 hingga 2004  untuk  dijadikan ladang limau

9.    Parti yang mendakwa sebagai memperjuangkan Islam itu juga didapati berbohong apabila mengatakan ada dikalangan ahli keluarga Tengku Zihan yang ingin berjumpa dengan pimpinan mereka bagi menyatakan hasrat mrnyokong Pas. Sedangkan ketika program perjumpaan ìKeluarga Tuan Fatimah Tuan Longî yang dianggarkan sekitar 3,000 orang semua di kalangan mereka menyatakan sokongan dan berikrar untuk terus mengundi BN.

10.  Mereka juga turut mengunakan isu kononnya calon BN, bukan merupakan anak tempatan, sedangkan pada hakikatnya Tengku Zihan adalah merupakan anak jati yang dilahirkan dan dibesarkan di Kuala Besut. Malah menurut ibunya, Tengku Zihan dilahirkan dan dibesarkan di Kampung Nail serta sangat rapat dengan masyarakat sekitar.
sumber: sini

Tuesday, July 23, 2013

Apa Kata Kalau Mukhriz dan Khairy Tanding Naib Presiden Umno??

PRESIDEN UMNO
Sehingga ke saat ini, DS Najib dijangka akan mempertahankan jawatan Presiden UMNO. Saya tidak hendak menulis panjang hal ini kerana saya sudah mengulasnya sebelum ini iaitu UMNO akan mengalami malapetaka besar jika jawatan Presiden UMNO dipertandingkan. Di sinihttp://merdeka-online.com/home/malapetaka-tanding-presiden-khairy-jamaludin-kuala-besut/ 

Nampaknya ada yang memiliki pandangan lain melalui komentar di dalam blog inihttp://www.al-azharrisiddiq.com/2013/07/malapetaka-tanding-presiden-khairy.html.

Oleh kerana itulah, saya melihat kedua-dua mantan Presiden iaitu Tun Dr. Mahathir Mohamad dan Tun Abdullah Ahmad Badawi menyarankan jawatan Presiden dan Timbalan Presiden tidak dipertandingkan. 

Saya yakin DS Anwar turut memberi fokus dalam pemilihan UMNO kali ini, kerana sebarang keputusan luar jangka turut memberi kesan kepada masa depannya dalam politik Malaysia. Saya melihat politik DS Anwar pun semakin 'lembut', satu 'clue' kepada kepimpinan UMNO yang lain dan Pakatan Rakyat.  Soal Pakatan Rakyat berkubur itu soal kedua.

Apabila Tun Dr. Mahathir dikeluarkan dari UMNO oleh Tunku Abd. Rahman Putra Al-Haj, kemudian dibawa masuk semula oleh Tun Abd. Razak malahan diberi gambaran Tun Dr. Mahathir terbang sebagai "spiderman" yang menyelamatkan UMNO dan orang Melayu!

Selepas 40 tahun peristiwa itu, siapakah pula yang akan memegang watak Tun Razak dan watak Tun Dr. Mahathir sekarang ini?.

Saya masih yakin, sebagaimana Perdana Menteri-Perdana Menteri yang lain, DS Najib juga mahu menjadi Perdana Menteri yang paling baik kepada agamanya, bangsa dan negaranya. Semua itu sejarah yang akan menghukumnya.

TIMBALAN PRESIDEN UMNO
Manakala, setakat ini, TS Muhyidin Yassin yang sedang memberi fokus di Kuala Besut masih belum bercakap secara jelas tentang kedudukannya sama ada kekal sebagai Timbalan Presiden UMNO atau mempunyai hajat yang lain. 

Hanya terdapat pandangan mantan seorang ketua pengarang akhbar perdana bahawa,Muhyiddin pula dikatakan tidak berminat mencabar DS Najib kerana sudah penat dan tidak mahu dilihat sebagai tidak setuju dengan semua Perdana Menteri. (TSAKJ).

Apabila ketiga-tiga Naib Presiden menyatakan kesediaan mempertahankan jawatan Naib Presiden mereka, bermakna desas-desus salah seorang Naib Presiden untuk bertanding sebagai Timbalan Presiden UMNO tidak akan berlaku, sekurang-kurangnya hari ini. 

Walau bagaimanapun, untuk jawatan Timbalan Presiden UMNO ini, bacaan saya agak lain sedikit, saya fikir seseorang yang amat berminat masih berada di dalam kotak gear 1, dan sedang berhenti rehat di kotak N. Saya melihat, bila-bila masa dia boleh bermula di kotak gear D3 dan D, nasib baiklah kenderaannya dwi-fungsi yakni auto dan manual.

TS Muhyidin Yassin telah menunjukkan jati dirinya dan jati diri politiknya sebagai Timbalan Presiden UMNO. Kehebatannya tidak ubah seperti allahyarham Tun Dr. Ismail. Perkara ini amat mengkagumkan.

NAIB PRESIDEN UMNO
Manakala, ketiga-tiga penyandang jawatan Naib Presiden UMNO iaitu DS Zahid Hamidi, DS Hishamudin Tun Hussien dan DS Shafie Apdal menyatakan keinginan mereka mempertahankan jawatan tersebut.

Dalam hal ini, saya fikir beberapa nama lain patut mencuba nasib mereka supaya UMNO itu dilihat demokratik sedikit. Saya melihat beberapa nama yang patut menawarkan diri mereka seperti Datuk Mukhriz Tun Mahathir dan DSP Musa Aman.

Ahli-ahli UMNO mesti memikirkan 5 dan 10 tahun akan datang jika mahu memilih pemimpin UMNO kerana kepimpinan dalam UMNO akan mengemudi kepimpinan negara. Lainlah kalau UMNO ketandusan pemimpin, barangkali rakyat akan berpindah kepada parti lain.

Sebelum ini, Kemenangan Datuk Mukhriz dan seterusnya mengambil semula negeri Kedah dengan kemenangan bergaya merupakan kekuatan dalaman, kekuatan sejarah dan kekuatan masa depan. Beliau patut mencuba jawatan Naib Presiden UMNO. UMNO tidak akan pecah jika hanya berlaku pertandingan di peringkat Naib Presiden UMNO!

DSP Musa Aman merupakan Ketua Menteri Sabah yang berjaya memenangi 100% (kecuali satu penggal 99%), kejayaan UMNO dalam Pilihanraya Negeri sejak beliau berkuasa di Sabah pada tahun 2002. Tidak ada satu calon UMNO yang tewas semasa beliau menjadi Pengerusi UMNO negeri Sabah kecuali seorang sahaja pada PRU11.

Dari sudut pentadbiran pula, beliau berjaya "mengkayakan' semula negeri Sabah dengan simpanan melebihi RM3Billion aset tunai negeri Sabah (2010), dan memenangi Pengurusan Kewangan Negeri Terbaik seluruh Malaysia mengalahkan Selangor (2012). 

Saya fikir, untuk kebaikan UMNO, bertanding di peringkat Naib Presiden UMNO dengan jumlah calon yang ramai tidak akan merugikan UMNO. Dahulu, apabila TS Syed Hamid Albar tewas, beliau tetapi dilantik sebagai Menteri Penuh.

Sejarah politik Pak Lah ketika lama berada di dalam Naib Presiden patut menjadi contoh kepada sesiapa yang berhajat besar.


KETUA PEMUDA UMNO
YB Khairy Jamaludin menyatakan sikap terbukanya dengan merelakan sesiapa sahaja yang hendak melawannya, namun Timbalannya YB Datuk Razali Ibrahim mengambil sikap 'sporting' dengan turut memecah kebisuan dengan tidak bertanding jawapan Ketua Pemuda UMNO. Saya melihat tindakan YB Datuk Razali Ibrahim itu tepat, sesuai dan tidak merugikan dirinya.

Saya melihat belum tampak sesiapa di kalangan Pemuda UMNO yang boleh menyaingi kekuatan YB Khairy dari sudut kepimpinan, politik dan khususnya kewangan. Sebab itulah YB Khairy mampu "demand' untuk mendapatkan jawatan di peringkat Kabinet dengan kata-kata "bersedia membantu Perdana Menteri" selepas kemenangan besarnya dalam PRU13. Dan ternyata hajat beliau tercapai dengan kedudukannya sebagai Menteri Belia dan Sukan.

Saya melihat Pemuda UMNO agak ketandusan kepimpinan yang berkaliber selain daripada YB Khairy, YAB Datuk Mukhriz, YB Datuk Razali Ibrahim, YB Datuk Abd. Rahman Dahlan dan YB Datuk Reezal Naina. Kesemua mereka berjaya di bawah Pemuda UMNO.

Saya berfikir, kenapa YB Khairy tidak hendak bertanding di peringkat Naib Presiden? Masa dan keadaan sedang memihak kepadanya sekarang!

Mungkinkah Kemenangan Calon Muda di Besut salah satu orangnya? Maka, seluruh pengundi di Kuala Besut, menangkanlah Calon BN anda itu!

KETUA WANITA UMNO
Di pihak Wanita UMNO, Datuk Azalina sudah menyatakan secara terbuka untuk bertanding jawatan Ketua Pemuda Wanita. Dalam hal ini Datuk Shahrizat Abd. Jalil mengambil sikap agak berat, namun tidak menghalang sesiapa sahaja untuk melawannya.

Beberapa isu yang melanda Datuk Shahrizat sebelum ini memberi ruang kepada ahli-ahli Wanita untuk berfikir dengan lebih mendalam. Satu perkara yang orang tidak akan lupa ialah, semasa Datuk Azalina menjawat Ketua Puteri UMNO, pergerakan Puteri sangat terkedepan dalam membantu kekuatan UMNO.

KETUA PUTERI UMNO
Baru-baru ini pula, Ketua Puteri YB Datuk Rosnah Shirlin mengambil keputusan tidak bertanding atas faktor umur. Maknanya, jawatan tersebut sangat terbuka sekarang.

Amatlah bagus kepada parti UMNO jika di peringkat Puteri akan ramai bertanding untuk menunjukkan semangat Puteri, kekuatan Puteri dan melahirkan pemimpin pelapis. Bagi saya, tidak mengapa jika 10 orang bertanding jawatan Ketua Puteri UMNO, jika ada yang mahu menawarkan diri.

Ketika kita sedang lena diulit mimpi masa depan, DAP sudah bersedia untuk memerintah Sarawak. Baca lanjut di sini http://www.malaysiakini.com/news/236365

Apa pun yang sedang berlegar, kemenangan BN di Kuala Besut amat teruja ditunggu oleh semua pihak!

Sunday, July 21, 2013

Anwar Ke Mekah?? Aku Tak Percaya!!!


Gambar ni memainkan pelbagai reaksi yang boleh dilihat. Gambar ni sekarang hangat diperkatakan di laman facebook. Tapi aku yang melihatnya mengatakan bahawa gambar ni tipu dan amat susah untuk disahihkan.

Aku tak percaya, kalau korang nak percaya, itu korang punya pasal!. Bagi aku, setiap umat Islam yang berniat dan terdetik hati untuk ke Tanah Haram, adalah digerakkan oleh Allah jua. Pintu Kaabah melambai buat mereka.

Justeru itu, bagi manusia yang berakal, tidakkah kita mahu membersihkan diri segalanya sebelum menjejakkan kaki di sana?

Aku tak percaya! Kalau betul, bebaskan diri dengan fitnah liwat tu dulu, baru pegi Mekah, ambik gambar dan barulah aku percaya...

Aku tak percaya!!

Debat Di RTM: Jangan Layan Ragam Rafizi Ni..

Apa yang si Gay Rafizi tu malalak lagi?? Tak abih-abih dengan debat. Naik cabar debat secara live di RTM satu cadangan bagus tapi bukan dengan Shabery okey.

Bagi OKC, Shabery Chik tak payah lah layan karenah kebudak-budak Rafizi tu, dia bukan tahu apapun. Tiru macam Pengerusi SPR yang duk diam tak layan apa jua statement gila Rafizi tu.

Lagipun, memang diakui ini adalah satu strategi yang baik dalam perdebatan tapi yang tak baiknya adalah dalam Umno takde pengarah strategi..Jika tidak memang menarik pengarah strategi PKR lawan pengarah strategi Umno.

So, Ahmad Shabery dinasihatkan jangan layan budak gemuk gay Rafizi tu, jangan buathal lah, jangan nak bazir-bazir berbuih mulut depan tv lagi...geli la tengok...

Friday, July 19, 2013

Nik Aziz Knows That PAS Will Lose.

When the rumours that PAS Mursyidul Am Nik Aziz Nik Mat and PAS Vice President Mat Sabu will turn up the the Kuala Besut by election, all PAS members was in the state of frenzy. They expected that the dynamic duo would arrive and campaign in Kampung Nangka in Kuala Besut.

You actually can see that all of the PAS member’s faces are glowing in Kuala Besut yesterday. They were happy to hear that the old coons who can’t even walk are campaigning with Mat Sabu.

It’s a match made in political satire when a Quran bashing old man is paired up side by side with a womanizer.
However, their dream of seeing the pair do their magic did not came true as Nik Aziz on the last minute cancel the event because he is not well. Mat Sabu himself have to transfer his program to another site rather than doing it in the Gong Kedak Air Base.

Only 200 people attended the program. This is a new record as Mat Sabu is known to have called thousands of people to listen to his fake sermon.

It was said before, if any of the PAS branch is in financial needs, they can always call Mat Sabu to come and the collection from his sermons can be used to finance the operation for 2 or 3 month.

That is the myth of the Legendary Liar, Mat Sabu. However, the people of Kuala Besut has put that name to the test, and Mat Sabu failed to obtain the number that he has predicted to come to his sermon.

What we are intrigue is on the problem of Nik Aziz Nik Mat. We all know that he is old and frail, but before this, however, frail or sick, he will never disappoint his fans to speak, at least for 5 minutes. According to his supporter, the “tok guru” aura is important and not what he have to say. Nik Aziz can babble all he wants and his supporters take it all in without any hesitation.

We believe Nik Aziz is having a fever because he knows that PAS will lose in Kuala Besut. Up till now there are no sign that PAS will win in this constituency.

Lagipun bukan mudah nak tukar pendirian orang dalam masa 2 bulan, lainlah kalau BN ada buat benda-benda zalim macam Hitler zaman perang dunia ke dua dulu.  Makan cukup, amal ibadat cukup, apa lagi nak?

It is not hard to change a person’s mind in two months. And BN is doing a pretty good job in taking care of the Kuala Besut people. They can live peacefully, they can work, they can pray, what more do they need?

Korang buatlah apapun, PAS akan kalah sebab calon bukanlah seorang yang beria-ia menjadi wakil rakyat untuk rakyat. You can say anything you want but PAS will lose on this 24th...

Thursday, July 18, 2013

Fitnah Pembangkang Umpama Campak Mata Kail Di Lombong - MBN9

KUALA BESUT, 18 Julai – Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Utama Mohamad Hasan menyelar sikap pembangkang yang tetap menaburkan fitnah terhadap calon Barisan Nasional (BN) ketika berkempen biarpun di dalam bulan suci Ramadan.
Menurut beliau, Pas sebagai sebuah parti Islam, sepatutnya lebih faham tentang kesucian Ramadan dan sepatutnya kepimpinan Pas tidak menabur fitnah dengan mengatakan sesuatu yang tidak benar dalam kempen mereka terhadap calon BN.
“Mereka kempen kepada rakyat dengan mendakwa, calon BN adalah orang luar dan bukannya anak tempatan di sini. Ini tidak betul. Calon BN, Tengku Zaihan sememangnya anak tempatan dan bukannya orang luar. Bukankah itu satu fitnah?
“Memang dia tidak menetap di sini sepanjang masa kerana dia belajar di luar. Maklumlah anak muda sekarang, merantau ke luar menuntut ilmu. Bukan macam dulu.  Jadi kadang-kadang pembangkang ini pun sesuka hati main cakap aja, macam orang mengail.
“Kalau orang  mengail, dia pakai campak aja mata kail di lombong. Tapi ada juga ikan yang termakan kail itu,” sindir beliau ketika ditemubual oleh UMNO-Online di sini hari ini.
Justeru itu, beliau meminta agar penduduk khususnya pengundi di DUN Kuala Besut agar tidak mempedulikan dakwaan atau tohmahan yang dilemparkan oleh kepimpinan Pas kerana perkara tersebut tidak benar.
“Saya yakin dan percaya, bahawa calon yang dipilih oleh BN untuk mewakili penduduk di DUN Kuala Besut ini boleh dikatakan lengkap dari sudut ilmu dan keperibadiannya. Berlatar belakangkan keluarga yang baik, mempunyai latar pendidikan yang cemerlang dan juga mewakili orang muda.
“Jadi boleh dikatakan calon ini mempunyai pakej yang lengkap, jadi tidak ada sebab untuk pengundi di Kuala Besut untuk menolak calon BN bagi mewakili aspirasi dan kehendak penduduk di sini,” ujarnya lagi.
Ini amat berbeza dengan calon parti pembangkang yang menurut beliau, telah membuat kenyataan baru-baru ini yang mahu mengupah orang lain untuk menjalankan tugas beliau sebagai wakil rakyat seolah-olah beliau terpaksa untuk bertanding.
“Ini bukan kita buat-buat cerita, tetap dia sendiri membuat pengakuan ini di dalam sebuah klip video yang tersebar di internet. Calon Pas minta izin kepada pengundi, sekiranya dia menang, dia akan mengupah orang lain untuk berkhidmat kerana dia tidak mampu untuk tumpukan perhatian terhadap penduduk di sini kerana sibuk menguruskan perniagaannya.
“Kalau nak dibandingkan antara calon BN dan calon pembangkang, saya tak nampak la sekiranya rakyat di sini tidak dapat menilai calon mana yang lebih baik.
“Calon yang seolah-olah tak nak bertanding, dengan keegoannya berkata dia tak dapat tumpukan perhatian untuk berkhidmat kepada penduduk di sini dan akan upah orang lain, dengan calon yang sememangnya anak tempatan dan bersedia untuk berkhidmat dengan sepenuh hati untuk penduduk kampungnya sendiri,” ujarnya.
Lantaran itu, beliau berharap agar para pengundi di Kuala Besut dapat menilainya dengan penuh matang dan rasional demi untuk masa depan penduduk di sini.
“Saya yakin, penduduk dan pengundi di DUN Kuala Besut ini bijak untuk  menilai yang mana satu intan dan yang mana satu kaca,”akhiri beliau. -MediaUMNO

Ustad YouTube VS Mursyidul di PRK Kuala Besut?


Kalau dulu, memana jer ceramah atau kemunculan Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat, pasti penuh dan berpusu-pusu yang datang nak tengok dari dekat kononnya ularmak ulung PAS ni. Tapi kini, kepopulariti Pok Nik menjunam teruk bila dicantas oleh Ustaz YouTube yang tetiba menjadi buah mulut para penyokong PAS.

Buka sahaja mulutnya di sesatu majlis ceramah ramailah si penyokong yang bertakbir hingga ada juga yang jadi histeria tiba-tiba dek kerana semangat rasukan yang menerjah datang. Yang mana dapat bersalaman dengannya terasa seperti mendapat berkat kalau boleh seminggu tak dibasuh tangan pun tak apa.

Mengambil kesempatan dari pengaruh tersebut, maka banyaklah PAS Kawasan dan Negeri mengusung orang tua itu ke sana ke mari untuk memeriahkan program anjuran mereka kemudian bila selesai majlis masing-masing senyum sampai ke telinga melihat kantung kutipan wang ‘tiket’ yang diterima.

Sebab tu, sekarang ni PRK di Kuala Besut dengar khabarnya Pok Nik akan digandingkan dengan ustad YouTube ni bagi mengekalkan sokongan dan kemasyuran pok nik sejak sekian lama.

MB N9 Berkampung Di Kuala Besut Kempen Calon BN

YAB. Dato’ Seri Utama Haji Mohamad Bin Haji Hasan meneruskan kempen PRK Kuala Besut tengah hari tadi apabila beliau dan jentera PRK Negeri Sembilan telah menziarahi veteran veteran Kuala Besut.
Beliau yabg datang semalam sebaik sahaja sekesai mesyuarat mingguan di wisma negeri berbuka puasa dan beramah mesra dengan pengundi Kuala Besut. Datuk Seri Utama Haji Mohamad haji Hasan dijangka akan pulang ke Negeri Sembilan petang ini untuk majlis berbuka puasa.






PENGUMUMAN

Dalam Memperjuangkan Martabat Bangsa dan Maruah Melayu
Jejaka Berharapkan Kepada Rakan-Rakan Sepanji Bersatu Demi "Amar Mak'ruf Nahi Mungkar!!"