Jadi Geng OKC

Join OKC Networkedblog Team

Sunday, June 30, 2013

Orang Melayu Kalau Sayangkan UMNO, Baca Ni..


Berkongsi pendapat dan ulasan dari rakan blogger, eden setuju dengan pemikiran para blogger yang sedikit risau dengan perkembangan Pertubuhan Organisasi Melayu Bersatu (UMNO) yang kini makin lupa akan misi dan visi dalam memperkukuhkan kubu politik yang diwarisi semenjak merdeka.

Eden nak kupas sikit kebenaran analisis para blogger yang wajib diambil peduli akan relevan fakta ini. 

Cuba bayangkan apa yang akan berlaku pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) jika diteliti aktiviti dan usaha pendaftaran pemilih baharu selepas 55 hari berlangsungnya PRU-13.

Dalam Perbincangan Meja Bulat, Cabaran Dalam Menghadapi PRU-14... Kelangsungan Politik Bangsa anjuran Mubarak Malaysia dengan kerjasama Utusan Malaysia di Ibu Pejabat Mubarak, Bangunan UMNO Lama, Kuala Lumpur pada Rabu lalu, sesuatu perlu difikir dan disusuli tindakan perlu diambil segera oleh bangsa Melayu. Sila baca di sini.

Amati angka pendaftaran baharu yang dikumpul oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) setakat Mei 2013. Tiga parti komponen Barisan Nasional (BN) yang diketuai UMNO berjaya mendaftarkan 449 orang sebagai pemilih baharu; MCA (43) dan MIC (24). Tiga parti dalam pakatan pembangkang iaitu Pas mampu mendapatkan 110 pendaftar baharu, PKR (65) dan DAP (524).

Jika digabungkan ketiga-tiga parti BN itu, jumlahnya 516 pemilih, angka itu belum mampu mengatasi jumlah pungutan DAP (524), dan jumlah yang dikumpul ketiga-tiga parti pembangkang pula ialah 699.

Dari segi pendaftaran pemilih baharu sahaja BN sudah tewas. Bagaimana jika keadaan ini berterusan sehingga menjelang PRU-14?


Justeru, pengdekatan apakah yang bakal diambil sewajarnya dalam memastikan kepopulariti UMNO masih dihati rakyat Melayu?

Kepada barisan kepimpinan janganlah terlalu mendabik dada dikala ini kerana akar umbi kebanyakkannya lalang yang mudah tumbang mengikut angin dan emosi yang tidak menentu dalam sessi politik masakini.

Buat Presiden, gerakkanlah tenteramu dalam usaha menarik kembali semangat juang anak muda generasi 2020 untuk turut serta memelihara perjuangan Melayu sejak dulu, kini dan selamanya.


Saturday, June 29, 2013

Karpal, Tak Payahlah Nak 'Cover' Anwar!

Apa halnya pulak Jusuf perlu mintak maaf dengan al-juburi itu? Biarpun Jusuf orang luar tapi demi bangsa serumpun, beliau bertindak dengan betul untuk kesejahteraan rakyat di Negara ini.

Pendedahan Jusuf Kalla kini membuatkan ramai pimpinan Pakatan Haram Rakyat itu panas buntut. Antaranya pemimpin OKU, Karpal Singh yang berpendapat kenyataan dan pembongkaran jahat Anwar boleh menjatuhkan dan membahayakan kedudukan Pakatan.

Eden tau, Karpal bertindak demikian kerana bimbang pendedahan ini akan merugikan dan memmbantutkan segala usaha jahat beliau dan rakan dalam menguasai tampuk pemerintahan Negara.

Sudah-sudahlah, yang benar tetap benar. Yang jahat tetap mendapat balasan setimpalnya. Antara Rasis, Islam olok-olok dan impian Perdana Menteri pastinya karam bersama nakhoda Pakatan yang kian tenggelam dek manusia yang menjadi rakan sekutu Anwar Ibrahim.

Pengerusi DAP, Karpal Singh berpendapat pendedahan yang dibuat oleh bekas Naib Presiden Indonesia, Jusuf Kalla mengenai Datuk Seri Anwar Ibrahim boleh menjejaskan pakatan pembangkang.

Karpal berkata, segala yang dibincangkan antara Jusuf dengan Ketua Pembangkang itu tidak seharusnya didedahkan kepada umum.

"Kenyataan yang dikeluarkan Jusuf boleh menjejaskan pakatan pembangkang dan menimbulkan persoalan tentang kredibiliti Anwar.

"Jika Anwar terjejas, ia juga memberi kesan kepada komponen dalam pakatan pembangkang," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Sebelum ini, Jusuf mendakwa Anwar mendapat dana besar dari pihak asing untuk menganjurkan siri perhimpunan haram membantah keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Jusuf turut mendakwa Ahli Parlimen Permatang Pauh itu mempunyai imaginasi melampau dan ego kerana masih ingin menjadi Perdana Menteri meskipun parti pimpinannya kalah dalam PRU-13 lalu.

Mengulas lanjut, Karpal yang juga Ahli Parlimen Bukit Gelugor berkata, Jusuf harus meminta maaf secara terbuka kerana menuduh Anwar mendapat bantuan dana asing untuk menjalankan perhimpunan berkenaan.

"Beliau harus menyatakan rasa kesalnya kerana menuduh Anwar seperti itu," katanya.


Anwar 'WAJIB' Saman Jusuff Kalla Kalau Betul Tegakkan Kebenaran!

Kalau tak saman, mana dia nak letak muka!!!
Itu satu tuntutan yang sewajarnya dilakukan oleh Si Ketua Penipu tu jika dia seorang yang memang mahu menegakkan Kebenaran. Eden percaya, rakyat pun mahukan penjelasan.

Cabaran sedemikian bukan kali pertama kita dengar dari mulur rakyat yang sering bercerita tentang Politik di kedai kopi. Tapi satu pun suara tu tak didengar oleh Si Ketua Penipu tu.

Persoalannya, kenapa dia takut sangat nak ambik tindakan bila berhadapan dengan isu - isu macam ni? Adakah dia takut sangat dengan mereka yang buat pendedahan tersebut?

Sebelum ini, Datuk Eskay mendedahkan salah laku moral Si Ketua Penipu tu dengan seorang Chinadoll. Sekarang, Mantan Naib Presiden Indonesia pulak.

Yusuf Kalla mendedahkan bahawa Si Ketua Penipu tu mendapat penajaan dari negara - negara luar untuk menjayakan agenda jahat dia dalam Malaysia.

Pendedahan itu pulak dipetik oleh laman portal Pro Yahudi iaitu Merosakkini. Jadi, memang patut sangat la Si Ketua Penipu tu saman mereka. Kalau setakat nak nafi pakai air liur je, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!

Artikel Khas Untuk orang-orang UMNO seluruh negara, bacalah kalau BERANI

Kepada ahli-ahli UMNO semua esey nak share satu email yang agak panas sikit. Sorry la orang-orang dari UMNO semua, esey just setuju dengan isi kandung email ni. Korang baca, ini budak berani kasi nama dia taruk untuk di publish...wa respek lu der..


WAHAI UMNO...

Sedia maklum bahawa Malaysia telah melalui suatu frasa atau proses demokrasi iaitu PRU-13 yang menyaksikan UMNO menambah kerusinya daripada 79 kepada 88,jumlah yang hampir menyamai kerusi yang dimenangi PR yang merangkumi tiga parti komponen.Namun,fakta pahit yang lebih serius adalah kerusi Barisan Nasional(BN) turun daripada 140 kepada 133 dan majoriti dua per tiga dinafikan buat kali kedua berturut-turut di samping polarisasi kaum yang makin ketara.Justeru janganlah mendabik dada terlalu lama dengan peningkatan kerusi itu kerana makin berat tanggungjawab UMNO BN sebenarnya untuk membetulkan perkara ini.

Dato’ Seri Najib tidak dinafikan banyak inisiatifnya untuk meringankan beban rakyat namun keputusan PRU lalu menunjukkan ia bukan itu sahaja.Ini bukan zaman 40 50 tahun dulu.Rakyat Malaysia sebenarnya baru saja hidup dalam kecelikan politik dan pentadbiran negara terutamanya dalam golongan muda.

Jadi pemimpin haruslah bergerak seiring dengan kecelikan ini walaupun kepandaian mereka jauh berbeza.Sebagai contoh,tidak perlulah mempromosi ETP,GTP,NKRA dan sebagainya secara berlebihan kerana bukan ini yang rakyat mahu teliti,biarlah rakyat rasa nikmatnya saja nanti.

Mereka akan melihat pelbagai isu kecil yang masih gagal diselesaikan.Isu yang dekat di hati rakyat adalah rasuah,pendidikan,keselamatan,jenayah,infrastuktur dan sebagainya.Ini tidak diberi pendekatan yang betul oleh UMNO BN.

Saya akui terdapat usaha pemimpin kerajaan untuk mendekati rakyat terutama dari segi media sosial namun jujur untuk dikatakan banyak orang kerajaan sendiri yang menggagalkan perkara ini dan paling saya tersentak adalah dengan peringatan keras dua tokoh politik negara,Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tun Daim Zainuddin yang saya kira tidaklah terlalu meraikan peningkatan kerusi UMNO dan pengekalan kuasa BN.

Mereka melihat bahaya yang lebih besar.Mereka melihat politik dalam UMNO itu sendiri yang lemah walaupun sudah berkali-kali diberi peringatan untuk bersatu dan berkhidmat.Tun Daim mengkritik keputusan-keputusan populis kerajaan dengan panjang lebar manakala Tun Dr Mahathir membidas prinsip perjuangan UMNO itu sendiri terutama di peringkat akar umbi.

Beliau berkata kalau UMNO tidak berubah maka UMNO akan terkubur jua.Peringatan kedua-dua tokoh ini sebenarnya wajib diberi perhatian kalau UMNO mahu terus survive dalam landskap politik baru ini kerana mereka sudah masak dan boleh jangka selok-belok politik melalui kebijaksanaan dan pengalaman mereka..Sayang seribu sayang biasanya peringatan tokoh-tokoh seperti ini selalu tidak diendah termasuk oleh Perdana Menteri sendiri.

Kini mahu national reconcilian pula yang secara prinsipnya dipersetujui.Namun sebenarnya agenda rekonsiliasi itu patut bermula dalam UMNO dahulu dan dikorek hingga ke bawah untuk membetulkan segala-galanya ! Carilah sebab kenapa orang Melayu terutama generasi muda merasa jauh dengan UMNO dan ubahlah.Carilah sebab mengapa orang Cina masih enggan undi BN walaupun ramai pimpinan kerajaan sudah menjadi Cina “celup” untuk memuaskan hati mereka.

Tariklah anak-anak muda dan mahasiswa untuk berwacana,sediakanlah platform akademik sebanyak-banyaknya sebagai audition untuk mencungkil bakat mereka dan tapislah mereka yang berbakat untuk ditarik berjuang bersama dalam UMNO.Bagilah mereka harapan,tempat sekali gus keyakinan untuk menyumbang kepada UMNO.Bukan setakat “kalau mahu masuk UMNO isilah borang” sebaliknya promosikanlah “Jika anda rasa berbakat,sertailah UMNO!”.

Selain itu,banyakkanlah turun padang untuk mengajak yang layak mengundi untuk daftar.Sediakanlah sebanyak-banyak pondok sekerap-kerapnya untuk mereka mendaftar.Berilah penerangan tentang manfaat mengundi dalam program-program yang melibatkan mereka.Seterusnya Dato’ Seri Najib yang kredibiliti penasihat-penasihatnya menjadi pertikaian sepatutnya hentikanlah mempromosi populariti peribadi beliau secara keterlaluan menggunakan segala saluran.

Rakyat menyampah,termasuk penyokong BN.Berhentilah membuat kenyataan-kenyataan dan keputusan populis demi undi kerana kita sudah tahu undi tidak dapat pun,sebaliknya jadilah seorang realis dan biar rakyat rasai manfaat realis itu kelak dan serahkan kepada mereka.Masalah-masalah ini patut diselesaikan seiring dengan pemikiran rakyat.

Kita sudah diberi peluang sekali lagi,takut-takut kalau inilah peluang terakhir kerana PRU 14 nanti kebangkitan pengundi yang lahir tahun 90-an akan mengundi.Kita risau kalau mereka ini enggan mengundi UMNO BN kerana mereka tidak nampak sebab yang konkrit.Mereka tidak nampak UMNO sebagai sahabat Melayu-Islam sebaliknya melihat UMNO adalah parti elitis dan bangsawan tua.Ya itu persepsi umum tapi cubalah ubah kerana ia demi masa depan UMNO dan Malaysia !

Perkara sebegini bukan saja patut dilakukan oleh UMNO,tetapi juga parti-parti komponen lain bahkan mereka sepatutnya lebih serius lagi.Perkara sebeginilah yang diperlukan UMNO BN supaya kekal relevan dan sebagai pilihan sepanjang zaman.Wahai UMNO BN,ubahlah !

HAFIZUDDIN AMIR BIN DATO’ HASIM

PELAJAR UNDANG-UNDANG UNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA,BANGI.

Friday, June 28, 2013

Nurul Izzah Tuntut ‘SPR Baru’ Kendalikan PRK Kuala Besut

Entah apa gilanya, Nurul Izzah yang hanya menang tipis di Lembah Pantai dan sedang berhadapan dengan petisyen memandangkan kemenangannya pada saat-saat akhir, kelihatan terlalu ‘meragukan’, anak perempuan Anwar Ibrahim itu kembali melalak tentang ‘penipuan SPR’ yang dia dan gerombolan termasuklah bapanya sendiri, gagal buktikan.
Seluruh angkatan Pakatan Rakyat, termasuklah di kalangan pecacai mereka sendiri, sekadar berani menyatakan bahawa ada penipuan yang berlaku tetapi mereka tidak dapat membuktikannya. Mereka menyebarkan pandangan mereka itu secara meluas dan tanpa mempedulikan rasional daripada tuduhan yang mereka lemparkan.
Namun memandangkan mereka tidak punya harga diri dan tidak langsung berasa malu, tuduhan tersebut terus dibesar-besarkan tanpa perlu disokong oleh mana-mana hujah atau bukti yang lebih meyakinkan.
Pilihanraya Kecil Kuala Besut nampaknya merupakan pilihanraya kecil pertama pasca PRU13. Dengan kedudukan kerusi yang agak seimbang antara Barisan Nasional dan PAS di Terengganu, kerusi DUN Kuala Besut akan menjadi pertarungan yang lebih sengit dan penuh dengan drama.
Nurul Izzah Anwar Ibrahim sudah pun memulakan drama pertama. Dia yang memang terkenal sebagai drama-queen, mengambil kesempatan untuk memperlekehkan Suruhanjaya Pilihanraya yang telah menguruskan kesemua pilihanraya di Malaysia dan memberikan peluang kepadanya untuk bergelar Ahli Parlimen semenjak dari tahun 2008 lagi.
Malah Suruhanjaya Pilihanraya yang sama jugalah yang telah menguruskan kerjaya bapanya selaku Ahli Parlimen semenjak tahun 1982 sehingga kini menerusi pilihanraya yang diuruskan oleh Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia. Sepanjang kemenangan Anwar Ibrahim selaku Ahli Parlimen, tidak pernah pula kedengaran SPR menipu!
Pada PRU13, Pakatan Rakyat cuba mempopularkan isu 40,000 rakyat Bangladesh yang kononnya telah didatangkan ke Malaysia menerusi pesawat-pesawat khas sebagai pengundi untuk Barisan Nasional. Begitu juga dengan isu blackout selain isu dakwat kekal. Beberapa isu lain termasuklah isu pengundi hantu, turut ditimbulkan.
Untuk menunjukkan kononnya memang wujud pengundi hantu, samseng-samseng Pakatan Rakyat yang terdiri daripada mereka yang tidak boleh berbahasa Melayu dengan baik dan fasih, keluar awal dan memantau, sebelum ‘menangkap’, menghalang dan menghalau sesiapa sahaja yang mereka fikirkan sebagai pengundi hantu dari Asia Selatan walaupun hakikatnya pada pagi 5 Mei 2013, yang lebih ramai adalah mereka yang bermata sepet, tidak boleh berbahasa Melayu dan menimbulkan kesangsian berhubung jumlah anak yang terdapat dalam keluarga mereka berbanding jumlah yang keluar mengundi.
Apa yang mereka lakukan gagal sama sekali. Sebaliknya rakyat Malaysia melihat mereka sebagai golongan terdesak untuk merampas kuasa politik daripada Melayu-Bumiputera memandangkan isu sebenar yang ditimbulkan iaitu pengundi hantu lebih menjurus ke arah jumlah menakjubkan chinabeng yang keluar mengundi pada pagi 5 Mei 2013.
Barangkali menyedari jumlah chinabeng menjadi persoalan dan pertanyaan, justeru sebelum adanya desakan agar pihak berkuasa menyiasat perkara berkenaan, isu blackout ditimbulkan. Kononnya, banyak pusat pengundi bergelap kerana tiba-tiba sahaja bekalan elektrik diputuskan, disokong dengan video buatan sendiri serta gambar-gambar yang kemudiannya mereka sendiri terpaksa mengakuinya bahawa ia telah dirakamkan dan dilakonkan lebih awal.
Akhirnya yang dipertikaikan sehinggalah ke dalam Dewan Rakyat hanyalah DAKWAT KEKAL YANG TIDAK KEKAL. Pun begitu, pertikaian tersebut tidak pula disokong oleh bukti dan penemuan bahawa wujudnya pengundi lebih dari sekali akibat penggunaan dakwat kekal yang tidak kekal.
Apakah yang dimaksudkan oleh Nurul Izzah sebagai ‘SPR BARU’? Adakah ‘SPR BARU’ yang dimaksudkannya itu merupakan Suruhanjaya Pilihanraya yang berpihak kepada Pakatan Rakyat?
Tentu anda sudah terbaca dan mengetahui tentang sembang besar Pakatan Rakyat bahawa sekiranya SPR berlaku adil, maka kemenangan Pakatan Rakyat bukan hanya 89 kerusi Parlimen, bahkan lebih daripada itu?
Adakah hanya dengan kemenangan Pakatan Rakyat walau apa cara sekalipun, baru dinamakan sebagai pilihanraya yang adil?
Anda sendiri boleh menjawabnya!

Thursday, June 27, 2013

Parah!!! Chegu Bard Mencarut Pada Siapa?

Bangkai & Cibai - Chegu Bard

Sakan betul pemimpin PKR yang dikenali sebagai Chegu Bard ‘membangkaikan dan mencibaikan’ rakan pimpinan sepakatan, agaknya luka kekalahan di DUN Sungai Acheh, Pulau Pinang masih berdarah lagi gamaknya.
Barangkali kemarahannya takkan reda selagi mana masih terbayang di fikiran berikutan tindakan PAS menikam belakang menyebabkan berlakunya pertandingan tiga penjuru yang menjadi punca kekalahannya tempohari.
Sebab itulah agaknya tergamak di’bangkai’kan dan di’cibai’kan dengan selambanya beberapa orang pemimpin PAS yang membuat pengisytiharan menerima keputusan PRU-13.
Biasanya bila disebut bangkai ia http://3.bp.blogspot.com/-Tw0xdvo7T_Y/UcrqF2NrjdI/AAAAAAAAkJY/vdXgMaNUmgo/s1600/IMG-20130626-WA0003.jpgditujukan pada binatang yang telah mati, misalnya kambing jamnapari yang mati bergelimpangan maka ia dipanggil sebagai bangkai kambing jamnapari.
Dalam konteks bangkai yang disebut oleh Chegu Bard, sahihlah ia tak dituju kepada binatang sebab kambing mana boleh bercakap depan kamera, tak gitu?
Bab cibai pula penulis kurang pasti spesis apa, nak dikatakan sejenis lada nama macam seiras bunyi cabai. Tapi ia pastinya bermaksud maki hamun yang menghiris hati orang yang dikaitkannya.
Siapa yang bangkai dan siapa yang cibai tak pula disebut namanya. Misteri betul untuk seketika.
Walau pun begitu, dikalangan penyokong PAS sudah ada yang membuat andaian si bangkai dan sang cibai itu ditujukan kepada Ketua Dewan Pemuda PAS, Nasruddin Hassan dan Timbalannya, Nik Abduh Nik Abdul Aziz.
Betul ke tidak tak tahulah, tapi itulah andaian penyokong PAS lebih-lebih lagi kebetulannya Nasruddin Hassan memang pernah keluar di TV3 dengan komennya yang berbunyi seperti berikut;-
“Kita menerima keputusan pilihan raya justeru itu kita datang angkat sumpah dan kita datang sebagai ahli Parlimen.”
Untuk pautan video klik sini.
Apa pun jika itu maksud sebenar Chegu Bard, pada pandangan penulis rasanya amat tak elok seorang bekas guru mem’bangkai’kan dan men’cibai’kan rakan sepakatan, buruk benar kalau bekas anak murid membacanya.
Sudah kalah kalahlah, buat apa meroyan pula, tak gitu?
Nik Abduh Persoal Anwar
Pautan klik sini

PRU13 : Desak Anwar Undur Dari Arena Politik



anwar penipu

Sampai bila kita mahu diperbodohkan dan diperlekehkan oleh Anwar Ibrahim.  Beliau terlalu memandang rendah pemimpin dan rakyat Malaysia. Janji demi janji yang membohongi dan mendustai rakyat terus ditabur oleh Anwar tanpa rasa malu dan keji sedikitpun. Dan beliau sentiasa berpendapat beliau mampu lepas dari apa sahaja janji dan kesalahan dengan memutarbelitkan fakta sewenang-wenangnya.


Penulis terpanggil untuk mengulas isu ini berikutan dengan tindakan Perdana Menteri Australia  Julia Gillard yang menunaikan janji beliau untuk meninggalkan arena politik apabila telah kalah kepada Kevin Rudd sebagai Ketua Parti Buruh. Walaupun beliau bukan beragama Islam namun beliau mengotakan janjinya.

Berlainan pula dengan Anwar Ibrahim yang berperangai cukup munafik apabila sentiasa memungkiri janji beliau apabila berjanji.  Di dalam video ucapan Anwar  pada 17 Ogos tahun lalu mendakwa beliau akan berundur daripada politik dan memilih menjadi pensyarah sekiranya rakyat masih memberi mandat kepada Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum Ke-13.

Rakyat telah bersuara dengan memberi kemenangan kepada Barisan Nasional untuk memerintah Negara namun janji munafik Anwar terus berlegar di awangan dengan putarbelit si munafik ini kononnya Suruhajaya Pilihanraya menipu. Umum amat arif bahawa ini adalah tipudaya Anwar semata-mata untuk mengalihkan perhatian dari isu sebenarnya iaitu perletakkan jawatan Anwar Ibrahim

Sesungguhnya Anwar memang manusia yang tidak ada maruah. Beliau sedar bahawa lebih dari 80 peratus pembaca akhbar kewangan, The Edge Anwar Ibrahim bersara setelah pakatan pembangkang gagal menawan Putrajaya dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13)

Bukan itu sahaja,  malahan  Anwar juga pernah menyatakan hasrat kepada Antarapos untuk bersara dari pentas politik dan menjadi pensyarah di Eropah sekiranya pakatan gagal menawan Putrajaya

Ayat putarbelit Anwar kali ini , “Bagi meneruskan keadilan kepada rakyat Malaysia (teruskan perjuangan). Saya dipermainkan oleh konco-konco Umno. (Sebelum ini) Saya (kata) akan undur sebaik habis pilihan raya tapi saya tidak akan putus untuk mendapatkan pilihan raya yang bersih dan adil,” katanya pada sidang media yang lepas di Ibu Pejabat PKR

Anwar dengan perangai munafik yang tak sudah berani mendesak  Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR meletakkan jawatan masing-masing  di perhimpunan Blackout 505 di Padang Merbok, Kuala Lumpur pada petang Sabtu lepas.

Konon kedua-duanya telah gagal menjalankan tanggungjawab memastikan ketelusan pilihan raya terutama dalam isu dakwat kekal yang menyebabkan mereka hilang kelayakan untuk mengendalikan SPR sedangkan dakwat kekal hanya sebahagian cara sahaja yang pembangkang desak. Hakikatnya kehadiran wakil calon setiap parti disetiap Pusat Daerah Mengundi dan senarai nama yang dipantau dengan begitu rapi menjamin ketelusan proses undian yang telah dijalankan.

Bila Anwar akan mengotakan janjinya untuk berundur? Saya sarankan semua pihak patut membuat desakan berterusan ke atas Anwar Ibrahim untuk berundur dari arena politik tanahair. Kami semua sudah muak dengan sandiwara murahan Anwar.

Monday, June 24, 2013

Penyokong Hadap Jerebu, Seksa Baring Jalan Tapi Anwar Iktiraf Juga PRU13.

Pendekatan politik yang dibawa oleh pembangkang semakin hanya akan menyebabkan rakyat semakin menjauhkan diri daripada mereka. 

Semakin hari semakin ramai rakyat hilang hormat dengan pembangkang. 

Gerakan provokasi dan keterlaluan yang dijalankan oleh pembangkang akibat dari tidak mahu menerima takdir tuhan sudah semakin melalut-lalut dan dilihat semakin bodoh di pandangan mata rakyat.

BN 133 dan PR 89 kerusi, tetapi pembangkang masih juga mahu mencalonkan speaker pilihan mereka walaupun sudah pasti cadangan  mereka tidak akan mendapat sokongan ahli dewan. 

"Budak-budak melayu terbangang di dunia" dihantar untuk tidor baring di sepanjang jalan menuju parlimen. 

Sebelum itu budak-budak melayu terbangang di dunia ini diarahkan berkhemah di Padang Merbok sampai 2 malam.

Semua ini dilakukan semata-mata kerana mahu mempersulitkan keadaan dan menambah tekanan kononnya kepada BN.

Bagaimana bentuknya, begitulah acuannya. Jika budak-budak yang baring ditepi jalan itu dari kategori budak melayu terbangang di dunia, sudah pastilah pemimpin mereka juga adalah pemimpin terbangang di dunia. Cuma yang memalukan kita, pemimpin ini lahir di Malaysia pulak.

Hakikatnya semakin hari semakin ramai yang tahu Anwar Ibrahim ini hanyabpemimpin yang bertuhankan nafsu dan hanya mengikut saja apa yang dimahukan oleh nafsunya. Kematangan dan kewarasan akal sudah tiada.

Satu dunia semakin tahu "tahap mana sebenarnya kematangan dan kemampuan" Anwar. 

Dulu Jusuf Kalla dan ramai pemimpin Indonesia hormat pada Anwar. Sekarang hormat mereka sudah hilang.

Lain-lain pemimpin dunia yang pada mulanya hormat, kononnya Anwar ini pemimpin masa depan kebangkitan Asia, sekarang sudah mula mencebik bibir.

Presiden SBY bertemu Anwar pun disebabkan arahan yang datang dari Washington. Ini memperjelaskan lagi kepada dunia siapa Anwar ini sebenarnya.

Pendek kata, sikit masa lagi satu dunia akan tahu bahawasanya Anwar Ibrahim ini seorang yang gila. 

Beruk #Blackout 505 baring Occupy Parlimen





Pada pukul 10 pagi tadi, beruk-beruk SAMM berbaring di tepi jalan sambil laungkan reformasi dan hidup anak muda

Sampai pukul 10:20. 58 orang baring atas jalan berhampiran simpang ke Parlimen (susul ke Brickfields) dan mengambil satu lorong jalan.


Sebelum kumpulan yang dipanggil NIAT ini buat tebiat macam nak mampus ini, mereka ada membuat penyerahan memorandum.

Dari pikul 9 pagi, mereka yang diketuai oleh Tian chua, Aruchelvam, Adam adli, Chegu bard, dan Datuk Thasleem Mohamed Ibrahim telah berarak. Kemudian Tian CHua dan Arucelvam mohon kebenaran untuk berhimpun lebih dekat dgn Parlimen tetapi telah ditolak olih KPD D, Wangi

 
Lepas itu mereka berucap mengulang ucapan yang dikatakan sebagai boring oleh peserta-peserta. Panjang pendik, mereka menuntut tan sri Aziz dan timbalan SPR letak jawatan.
 

Ucapan TIAN CHUA antara lain mengucapkan syabas kpd SAMM yg berkumpul sejak 3 hari du Padang Merbok dan mendesak SPR letak jawatan.

Laugan SPR tipu, tolak SPR dan nyanyi lagu 'lawan sampai menang' sambil tepuk tangan

Dalam pukul 9:35, Arulchelvem, Hj Tasleem dan Adam Adli berjumpa  dengan pegawai bertugas nak minta masuk 10 wakil dalam Parlimen untuk serah memorandum kepada ahli Parlimen Pakatan Rayat.
 
Kasi sajalah pada tian CHua tu, dia tak angkat sumpah ke? 
 
Konon tuntut proses demokrasi yang adil, tapi kalau Parlimen tak boleh bersidang atau terganggu, demokrasi ke tu?

Sunday, June 23, 2013

Kisah Matinya Seorang Pendemo Blackout 505 (File Sulit Dari Umum)

http://3.bp.blogspot.com/-o_5JVn6ayOM/UcaD5_-DEzI/AAAAAAAABAQ/HI3Se2Qy0RU/s1600/125px-N7.jpg
Seorang Pendemo telah koma kerana cedera teruk diketika berlakunya pegelutan  melibatkan 500 orang peserta lain. Menyebabkan peserta tersebut telah dihantar ke hospital dengan penuh publisiti tumbangnya seorang perwira blackout 505. Kalau ikut kenyataan Husam boleh dikira mati syahid jika pendemo itu menemui ajal

Kemudian peserta yang koma tersebut, bermimpi dibawa Malaikat ke NERAKA... Tapi dia terkejut kerana di NERAKA orang berdisco,
minum arak, judi, banyak pula pompuan cantik3, dan lain-lain... Dia cepat-cepat ingin masuk,
tapi ditahan oleh IBLIS penjaga pintu :
"Tunggu dulu! Waktumu belum tiba ...
Kembalilah ke dunia, buatlah demo yang lagi hebat lagi!
maka kau pasti akan MASUK NERAKA... ! Pendemo tersebut agak keliru jika bandingkan dengan kenyataan Husam sebelum ini tetapi sekarang nampak neraka lebih hebat.
"Akhirnya dia sedar dari koma dan dia berbuat demo lebih hebat hingga mencapai tahap Malaysian Spring. Yang mana peperangan saudara berlaku dengan hebat sekali. Sana-sini berlaku serangan membakar harta awam malah pertempuran dengan anggota keselamatan telah menyebabkan kematian diantara kedua-dua pihak termasuk orang awam yang tidak terlibat. Lalu akhirnya pendemo yang bermimpi turut mati. IBLIS dengan segera menghantarnya ke NERAKA...

Tapi dia terkejut kerana di dalam NERAKA banyak api, bau hamis darah, banyak binatang berbisa dan banyak teriakan meminta pertolongan..

Bingung dan ketakutan PENDEMO itu berkata: "Aikkk... Waktu yang lalu NERAKA tidak begini...? "IBLIS tersenyum dan berkata: "Oh, Waktu itu promosi bro.
Hehe jangan marah.... Fikir-fikir sebelum terjebak.


TAHNIAH!!!! ANWAR DAH JADI PERDANA MENTERI MALAYSIA KE-7 SELEPAS #BLACKOUT505

Kita nak ucapkan tahniah pada Anwar kerana telah jatuhkan Kerajaan Barisan Nasional selepas Blackout505 semalam. Nampaknya seramai SEJUTA rakyat telah hadir di Padang Merbuk untuk berdemo. Walaupun cuaca agak berjerubu demi Anwar mereka hadir jugak. 

Alasan tak boleh belah la Al-Juburi woiiii . DAHKALAH SUDAHLAH SEJAK BILA HANG MENANG PILIHANRAYA KE-13 YANG LALU. DOK PEMBOHONG KUAT SANGAT JANGAN LUPA ISNIN MAI PARLIMEN ANGKAT SUMPAH.

 AYAT SEMPOI : NAK JADI PM BOLEH KENA ANGKAT SUMPAH DEPAN KIRAM....

Friday, June 21, 2013

ALLAH SWT HALANG HIMPUNAN KEROSAKAN PR!



Tanda-Tanda Kemurkaan Allah SWT:

Allah SWT menunjuk kemurkaanNYA bilamana Jerebu semakin teruk di Johor, Melaka dan kini ke KL.

Adakah Allah SWT memberi arahan kepada makhluknya yakni api, angin dan asap supaya semakin membesar dan seluruh negara dilitupi asap yg sangat gelap dan hitam menunjuk betapa Murkanya Allah SWT ke atas Kejahatan Anwar yang nak buat Himpunan Kerosakan Kerosakan.


Sesungguhnya Allah SWT menunjuk tanda-tanda, hanya mereka yang berfikir akan melihat tanda-tanda Kemurkaan Allah SWT itu... Allah SWT Yang Maha Berkuasa dengan mudahnya boleh mengarahkan, "wahai Api bakarlah segala hutan-hutan yg kosong itu bantulah petani peladang yang miskin dan yang susah itu membersihkan lalang di kebun mereka, wahai Asap datanglah ke KL hitamkan dan gelapkan bandar KL, masuklah ke dalam lubang hidung Anwar Ibrahim dan pengikut-pengikutnya yang Ego Bodoh dan Sombong itu.

Sesungguhnya Anwar itu jelmaan Firaun yang tidak pernah reda kepada Qada dan Qadar yang telah Aku(Allah SWT) tetapkan...

Sesungguhnya Anwar dan pengikut-pengikutnya lupa kepada firman Allah SWT dalam Al-Quran, Surah al-Imran ayat 54 “Dan Mereka Merancang,Allah juga merancang, dan ALLAH sebaik-baik Perancang”
Taubatlah dan renung-renungkanlah...

NURUL IZZAH KEPANASAN DI TANAH PERKUBURAN PANTAI DALAM!!!


Seorang sahabat menghantar nota pendek yang cukup mengesankan:

"Pagi tadi aku pergi menghadiri majlis pengkebumian isteri kawan aku yang meninggal dunia pagi tadi di Tanah Perkuburan Islam Pantai Dalam sebelum Sembahyang Jumaat. Nak dijadikan cerita, Nurul Izzah pun ada datang melawat jenazah. Terkebil-kebil aku tengok Izzah apabila ada seseorang mencelah bertanyakan fasal Perhimpunan 505 esok. Udahlah kereta jenazah dihadiahkan oleh Raja Nong Chik sampaikan khemah pun dihadiahkan oleh BN. Penggali kubur pun pakai baju BN. Gelisah aku tengok Nurul Izzah tadi. Panas dalam kepanasan!!! Dan tak ada orang pun nak layan dia... kesian!!!"

Nurul Izzah memanglah Ahli Parlimen Lembah Pantai. Itu perlu diakui walaupun kemenangannya itu penuh dengan pelbagai perkara 'pelik' terutama dengan kebanjiran pengundi-pengundi Cina secara tiba-tiba walaupun populasi Cina di Lembah Pantai sebenarnya tidak bertambah secara ketara pun memandangkan kebanyakan Cina tidak suka anak ramai.

Namun kemenangan 1000 lebih undi itu sahaja, tetap melayakkannya sebagai Ahli Parlimen Lembah Pantai walaupun sebenarnya, di kawasan majoriti Melayu, Nurul Izzah bukanlah Ahli Parlimen mereka.

Sebagai SYAITAN BERBAJU KEBAYA, Nurul Izzah cukup jijik berjalan dan mengambil tahu hal rakyat di kawasan-kawasan Melayu di Lembah Pantai, memandangkan kebanyakan kawasan Melayu Lembah Pantai terdiri daripada masyarakat bekas setinggan yang mendiami kawasan itu dahulu. Nurul Izzah tidak tahu apa-apa tentang Melayu dan masalah di kawasan penempatan mereka.

Namun sebagai SYAITAN BERBAJU KEBAYA, Nurul Izzah perlu berlakon bagi mendapatkan publisiti. Biarpun dia lebih selesa berada di tengah-tengah komuniti Happy Garden yang telah memenangkannya, mahu tidak mahu terpaksalah dia tebalkan muka dan tutup lubang hidungnya untuk berada di kawasan Melayu.

Cuma untungnya Nurul Izzah ialah, khidmat yang telah diberikan oleh Raja Nong Chik telah menyenangkannya. Dia tidak perlu bekerja sebaliknya yang bekerja keras adalah Raja Nong Chik sehinggakan digelar sebagai Ahli Politik Longkang.

Harap-harap kali ini, Raja Nong Chik sudah belajar daripada kesilapannya yang lalu. Kalau nak bagi khidmat pun, berpadan-padanlah... tolong sangat Cina-Cina yang berniaga dengan berusaha pastikan aliran longkang lancar, tolong sangat India di Brickfield dengan bagi apa-apa sahaja kehendak mereka, akhirnya dia ditikam dari belakang....

Biarkanlah SYAITAN BERBAJU KEBAYA yang kolom kote pensyarah untuk dapat markah baik itu, yang buat kerja pulak... kalau dia boleh blowjob pensyarahnya, takkanlah dia tak boleh blowjob para pengundinya pulak!!!

sumber: Cucu Tok Wan

Pembangkang Burukkan Malaysia Negara Ke-6 Bahaya?

6. Kuala Lumpur, Malaysia
Malaysia also takes pride in its spectacular landscapes, a culture that begs to be discovered and explored and… a history of violence that made way too many victims. Presently, the state’s capital is said to be one of the most dangerous cities in the world, as the crime rate increased with 70% in the last three years. It wasn’t a peace on Earth display before either, but now things seem to keep getting worse.

Sebelum ini negara Malaysia kerap diburuk-burukkan oleh kepimpinan pakatan pembangkang apabila mereka mengadu domba di luar negeri.

Kononnya kerajaan negara ini zalim, tidak adil dan pelbagai lagi, padahal mereka itu tiada masaalah untuk keluar masuk negara dan 3 negeri dibawah pentadbiran mereka! Pokoknya, mereka telah berbohong dan menipu rakyat.

Yang terbaru pula ialah cubaan untuk memburuk-burukkan Bandaraya Kuala Lumpur pula. Timbul dakwaan kononnya ibu kota Malaysia merupakan salah satu bandar yang paling berbahaya di dunia. Kononnya, kadar jenayah meningkat sebanyak 70 peratus dalam tempoh tiga tahun yang lalu, menurut laman web 10awesome.com


Laporan tersebut bukan sahaja salah, malah penulis artikel itu, 'Deea', tidak menyertakan sebarang bukti atau reference terhadap fitnah tersebut. SorosKini MalaysiaKni atau portal pembangkang yang lain?

Di bawah ialah kenyataan telah dikeluarkan dalam FaceBook PDRM menafikan dakwaan penulis tersebut :

MAKLUMAT PALSU : Dakwaan sebuah laman sesawang yang menyenaraikan bandaraya Kuala Lumpur sebagai antara 10 bandar paling berbahaya di dunia adalah TIDAK BENAR SAMA SEKALI.
Orang ramai diminta supaya tidak semudahnya mempercayai dan menyebarkan maklumat yang tidak sahih daripada laman sesawang tersebut tanpa merujuk terlebih dahulu daripada  pihak polis.
Warga Malaysia juga haruslah menjadi penyebar maklumat yang bertanggungjawab dan beretika dengan memastikan sebarang maklumat yang diperoleh dan ingin dikongsi adalah daripada sumber yang rasmi.
Sepanjang tempoh 3 tahun iaitu dari tahun 2010 hingga 2012, PDRM berjaya mengurangkan jenayah indeks di Kuala Lumpur sebanyak 31.8%, hasil usaha berterusan pihak polis dalam menangani isu jenayah di bandaraya tersebut.

Thursday, June 20, 2013

Tak Jadi Boikot: Sejak Azali Anwar Memang Bermuka Tembok



Kata Anwar Ibrahim, politik adalah mengenai persepsi dan disebabkan wujudnya tanggapan dan persepsi meluas bahawa PRU-13 dicemari penipuan dan tidak telus, maka PR bersedia mempertimbangkan pilihan untuk memulau sesi pembukaan Dewan Rakyat pada 24 Jun 2013.

Maksudnya mudah difahami, Anwar sudah berkira-kira untuk memulau sesi pembukaan atau pun hari pertama sidang Parlimen sekali gus memboikot majli angkat sumpah pada hari tersebut sebagai tanda penolakan terhadap keputusan PRU-13.

Perkiraan Ketua Umum PKR itu mudah, tindakan pemulauan mahu dilakukannya selepas berpaksikan pada persepsi dan tanggapan buruk yang kononnya sedang meluas, walau hakikatnya persepsi sedemikian sengaja di cipta olehnya dengan bantuan pemimpin-pemimpin PR.

Namun kini makin dekat menjelangnya tarikh 24 Jun 2013, Anwar akhirnya terpaksa menjilat ludahnya sendiri dan seperti biasa meneruskan tradisi lidahnya yang berbelit menyalahkan orang lain yang kononnya salah memahami saranannya.

Salah faham kot celah kangkang cinadoll mana kita tak tahulah, langsung tak masuk akal. Yang pastinya sepanjang polemik boikot angkat sumpah ini diperkatakan, sebahagian besar Ahli Parlimen dan pemimpin PR enggan untuk mengikut cadangan Anwar yang serba mengarut itu.

Sekarang dah termalu sendiri rakan sepakatan dan pemimpin PKR yang dipimpinnya tak senada dalam isu ini, mahu tak mahu terpaksalah menerima hakikat daripada terus dimalukan lebih baik turut sama hadir ke Parlimen.

Anwar rasa malu? Muka tembok macam Anwar mana pernah kena erti malu. Dah terbiasa menipu dan jenis politikus yang kuat berkhayal imaginasi mengarut sepertinya takkan terdetik walau sekelumit rasa malu. Itu hakikatnya.

Dulu dan sekarang sememangnya Anwar suka bermain dengan persepsi sambil mewujudkan tanggapan buruk, bila ia berjaya menguasai sebahagian besar pemikiran penyokongnya, maka ia satu kebanggaan bagi dirinya.

Tapi bila kantoi atau tak dapat sambutan, orang lain yang akan di kambing hitamkan. Itu asas perjuangan Anwar dan ia sudah sebati sebagai sebahagian dari dirinya.

Dulu Anwar dan kaum kerabatnya jugalah yang menimbulkan tohmahan dan tanggapan buruk bila mana disebarkan ceritera kononnya telah diracuni dengan arsenik dan disuntik darah HIV+ sehingga menimbulkan keributan di seluruh negara.

Bila terbukti dakwaan itu karut, Anwar dan jentera propagandanya menghasut pula para penyokong PKR dengan cerita dongeng kononnya dizalimi sehingga tulang belakangnya patah dan tengkuknya terkehel sampaikan terkinja-kinja mahu berubat di Jerman.

Beberapa tahun selepas itu bila timbul isu liwat kedua disebarkan pula cereka khayalannya konon ada ancaman bunuh yang memaksanya lari bersembunyi di Kedutaan Turki. Semasa proses perbicaraan pula dia yang minta tangguh bicara berkali-kali dituduhnya pula orang lain punya angkara.

Beberapa ringkasan sejarah politik Anwar sepanjang lebih sedekad itu hanyalah secebis dari pelbagai fiksyen politik yang menjadi mainannya yang dilakukan dengan tujuan utama untuk menarik simpati dan sokongan umum.

Sekarang Anwar melakukannya lagi dan untuk kali yang entah ke berapa, sekali lagi Anwar melepaskan dirinya dengan alasan yang tidak masuk akal. Soal rasa bersalah atau malu tak pernah wujud dalam kamus hidupnya. 

Nak meminta maaf, lagilah jauh panggang dari api. Jenis muka tembok sejak azali macam itulah tabienya!!!

Anwar Cari Gaduh Dengan Timbalan Polis..

Nampaknya Anwar mula berkokok lagi..!

Kali ini Anwar menyerang Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Bakri Zinin. Ketua Umum PKR ini sudah mula menghidu bahawa rakyat tidak akan menyertai perhimpunan haram Black 505 anjurannya itu, dijangkakan program tersebut tidak akan mendapat sambutan, maka beliau sudah mula menuding jari kepada pihak lain....

Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi amaran kepada Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Bakri Zinin supaya tidak bersikap seperti pemimpin Umno bahagian untuk cuba menyekat perhimpunan Black 505 Sabtu ini.

NONEAnwar yang juga ahli Parlimen Permatang Pauh menjelaskan perhimpunan itu adalah satu himpunan aman dan polis tidak sepatutnya membuat sekatan atau amaran.

"Majoriti rakyat mengharapkan senario berubah. Perhimpunan kita aman. Saya kesal tindakan diambil terhadap penganjur. Sebelum ini tiada gangguan majlis cuma masalah teknikal. 

"Kami tak ada konfrantasi, cuma timbalan ketua polis negara boleh beri pandangan tapi jangan bagi amaran atau ugut macam ketua bahagian Umno. Kita setuju kalau nak ada perbincangan," katanya dalam sidang media di Petaling Jaya.


Wednesday, June 19, 2013

Orang Umno Cakap, Kegagalan Najib Punca Undi Cina Merosot?


Ada kalanya saya sendiri pun tak faham apa lagi yang Umno salah ? PRU dah lepas dah. Tapi suara-suara menyalahkan parti dan kepimpinan UMNO masih lagi kedengaran. Orang tu salah orang ini, orang ini salahkan orang itu. Apa yang hairannya, yang bercakap tu orang UMNO sendiri.

Umno berjaya mendapat sokongan melayu, Umno berjaya menambah kerusi dan menang 73 % kerusi parlimen yang dipertandingkan, tiada satu negeri pun yang hilang, berjaya ambil balik Kedah dan Perak. Jadi dimana lagi kegagalan Umno ? 

MCA, Gerakan dan SUPP yang kalah teruk-seteruknya tidak pula bunyi mulut menyalahkan Najib. Sebaliknya Umno sebagai parti yang menang besar dan selesa pula yang sibuk bunyi mulut salahkan presiden mereka sendiri. Pelik kan ???

Masalah utama dalam PRU 13, bukan masalah calon, bukan masalah sabotaj, dan bukan kesilapan Najib. Faktor utama kerana cina nak rampas hak melayu hasil dari dorongan PKR dan PAS. Itu yang utama. Faktor-faktor lain hanyalah faktor sampingan yang boleh diatasi.

PKR dan PAS janji mereka nak bagi apa keistimewaan yang melayu dapat kepada cina. Manakala Umno yang diterajui Najib dan Muhyiddin tidak boleh bagi. Jadi cina terpaksalah pergi sebelah sana. Jika kita jadi cina pun saya yakin kita akan pergi sebelah sana. Kalau Najib boleh bagi kesamarataan seperti mana yang dijanjikan PKR dan PAS, confirm BN akan menang 2/3 tempohari. Itu jam semua akan puji Najib bagus. Tapi apa maknanya kalau menang sorak kampung tergadai ? 

Sebab itu saya tidak berapa kecewa dengan keputusan PRU 13. Sebab saya dah tahu ianya bukan sesuatu mudah. Dapat menang pun dah cukup bersyukur. Dalam dunia hari ini sudah hampir tiada parti politik yang boleh bertahan 60 tahun seperti BN.  

Saya tidak nafikan selama ini PM banyak memberi bantuan kepada cina dalam usaha untuk mendapatkan sokongan mereka. Tetapi bantuan yang diberikan tidak mengorbankan dasar-dasar utama yang menjadi teras perjuangan Umno selama ini. Umno bukannya seperti Pas yang sanggup korbankan dasar parti sendiri, menubuhkan negara islam dan menggugurkan perjuangan hudud semata-mata hendak dapatkan undi cina. Alhamdullilah....walaupun kita bukan parti islam tetapi iman kita masih kuat dan kita teguh dengan pendirian. 

Cuma selepas ini kita nak minta Datuk Najib dan Tan Sri Muhyiddin lebih utamakan kaum bumiputra   dan kaum india kerana mereka yang menjadi tiang seri BN dalam PRU 13. Cina sudah tak mahu BN , maka keutamaan kepada mereka harus diletak di tempat ke sembilan atau ke sepuluh. Sebelum ini kita dah bagi, kita dah tolong dan kita dah usaha. Tapi oleh kerana mereka tolak juga maka mereka tidak perlu diutamakan. 

Tuesday, June 18, 2013

KERAJAAAN NEGERI SELANGOR UMUM BERITA BAIK UNTUK GOLONGAN GAY DAN LESBIAN


Exco Kerajaan Tempatan bagi Kerajaan Pakatan Haram Selangor, Teng Chang Khim begitu bangga memberitahu bahawa dia mempunyai “tonik mujarab” bagi membendung kegiatan maksiat yang berleluasa di negeri jajahan rejim pembangkang itu.

Katanya, dia punya idea bagi mengatasi masalah maksiat di negeri pimpinan Khalid Ibrahim itu ekoran pertumbuhan rumah-rumah urut di seluruh Selangor dan bercambah hingga berjumlah beribu-ribu “lemon”!

Dengan serius dan bangga dia berkata, dia akan mengesyorkan pada Kerajaan Negeri Selangor untuk mengetatkan undang-undang rumah urut di negeri itu di mana tukang urut lelaki hanya dibenarkan mengurut pelanggan lelaki dan begitu juga sebaliknya.

“Saya ada idea ini… untuk adakan rumah urut (sama jantina) sahaja. (Jika) kamu mohon pusat urut untuk lelaki, seluruh kawasan itu akan dizonkan sebagai zon lelaki…Tiada wanita dibenarkan, walaupun tukang cuci,” – Exco Kerajaan Pakatan Haram Selangor, Teng Chang Khim, 17 Jun 2013.

Saya ketawa besar mendengar “idea bernas” dari Chang Khim ini. Boleh pula dia buat lawak tentang perkara begini? Lelaki urut lelaki, perempuan urut perempuan. Peraturan ini dilaksanaka untuk selamatkan perniagaan DAP yang paling menguntungkan di Selangor, kah?

Ketika membayangkan saranan Chang Khim itu, saya terbayang muka Anwar Ibrahim yang menyeringai tersengih-sengih mendengar “idea” tersebut. Rasanya, “idea” tersebut mampu membuat air liur Anwar meleleh..!

Saya tidak pasti sama ada Chang Khim itu mengikuti perkembangan semasa atau tidak. Tapi untuk pengetahuan Exco itu, undang-undang “bernas” darinya itu akan membuat golongan LGBT yang ada di Selangor melompat kegirangan.

Mungkin selepas ini golongan laknatullah itu akan berpindah dan bertumpu di Selangor dan menjadikannya sebagai “sarang” kegiatan tidak bermoral mereka. Bayangkan lelaki gay diurut lelaki dengan minyak urut atau lebih tepat lagi, KY Jelly…apa akan jadi seterusnya?

Chang Khim perlu tahu bahawa Exco terdahulu, Ronnie Liu bersusah payah menarik pelabur-pelabur maksiat itu untuk bertapak di Selangor. Jenuh dia membela mereka siang dan malam dari serbuan Hasan Ali dan JAIS. Tiba-tiba Chang Khim nak “potong jalan”?

ronnie_liu_rumah_urut_selangor

Rasanya Chang Khim perlu ambil iktibar atas apa yang berlaku terhadap mendiang Teoh Beng Hock. Chang Khim suka peristiwa itu berulang? Berapa batang lilin yang Chang Khim mahu dinyalakan untuknya?

Exco Kerajaan Tempata Selangor itu perlu tahu bahawa apa saja cara yang dia lakukan, ia tidak akan mengurangkan jumlah premis rumah urut haram yang tumbuh di Selangor. Mengatur rumah urut mengikut jantina tidak akan menjadikan sebuah premis haram kepada premis berlesen, bukan?

Patutnya, Chang Khim akur dengan undang-undang tabii manusia bahawa apa jua jenis maksiat boleh berlaku sewenang-wenangnya di rumah-rumah urut berkenaan. Sama ada maksiat secara “straight” atau LGBT, ia sama sekali salah dari sudut agama mahupun moral manusia normal.

Chang Khim juga perlu tahu bahawa mengurut tidak sama dengan memotong rambut. Di Kelantan, memang boleh diasingkan lelaki potong rambut lelaki dan sebaliknya mengikut jantina. Tapi kalau bab urut, ia melibatkan aurat lelaki dengan lelaki!

Kalau benar Chang Khim mahu membendung maksiat dari terus berlaku di Selangor, dia sepatutnya arahkan semua PBT supaya sita dan tutup semua pusat-pusat urut haram berkenaan secepat mungkin. Mana yang ada lesen, usah perbaharui lesen tersebut.

Kalau betul nak bendung maksiat, Chang Khim boleh anjurkan bengkel atau kelas mengurut bagi untuk suami isteri. Ajar suami urut isteri dan begitu juga sebaliknya. Teknik mengajar pun perlu ada batasnya supaya kekal bermoral dan berfaedah untuk pasangan yang hadir.

Bagi yang belum berumahtangga, rasanya tak payahlah mereka mengurut. Kalau terseliuh kaki, mereka boleh jumpa tukang urut tradisional. Kalau patah, boleh jumpa tukang urut patah. Dan kalau sakit-sakit badan, boleh saja ke hospital untuk dapatkan rawatan.

Tak payah mengada-ngada nak buat dosa, kan?

PENGUMUMAN

Dalam Memperjuangkan Martabat Bangsa dan Maruah Melayu
Jejaka Berharapkan Kepada Rakan-Rakan Sepanji Bersatu Demi "Amar Mak'ruf Nahi Mungkar!!"