Jadi Geng OKC

Join OKC Networkedblog Team

Thursday, November 7, 2013

Salah Langkah, ADUN BN a.k.a Bekas Ketua Bahagian Lepas Geram Pada Rakyat?

Salam to all,

Sebelum ni OKC dedahkan sikap ego dan mentaliti sorang ADUN BN yang juga bekas Ketua UMNO Bahagian yang memunggah kesemua barang-barang di pejabat Ahli Parlimen. Sungguh biadap perlakuannya dan kesian pulak OKC pada Ketua UMNO Bahagian yang masih tidak dapat menjalankan khidmat kepada rakyat akibat terpaksa membaik pulih keadaan pejabat tersebut. OKC difahamkan Ketua UMNO Bahagian yang baru tu buat masa ni menjalankan tugas sebagai Ketua Umno hanya dirumah sementara kerja-kerja pembersihan siap.

Berbalik kepada ADUN yang biadap tersebut, sebenarnya apa yang berlaku  adalah disebabkkan rasa tidak puas hati kerana kalah daam pemilihan UMNO yang lalu dan rasa sebal akibat terlalu baik tunduk sangat dengan tawaran yang diterima agar melepaskan Parlimen untuk diberi laluan kepada orang lain yang kini menjadi orang kuat bagi masyarakat Felda.

OKC tak tau la berapa banyak yang dia dapat dari MP BN tu tapi yang OKC tahu ADUN tu nyesal tak sudah sebab kesanggupan beralih ke DUN merupakan satu bala apabila tewas dalam pemilihan parti. 

OKC respek orang-orang di Parlimen dan DUN-DUN sekitarnya kerana setia pada perjuangan dan bijak dalam memilih untuk pastikan Barisan Nasional terus memerintah di kawasan mereka..Memang orang-orang di situ menolak Pakatan Rakyat, meskipun ada satu DUN yang berpihak pada DAP sejak sekian lama..Tu OKC taknak komen la sebab dasar cinabeng balik bukit...tak sedar dek untung dengan apa yanbg kerajaan dah bagi.

YB UMNO tu sebenarnya tahu orang-orang di DUN dia tak berapa berkenan dengan dia, tapi macam OKC cakap tadi lah, undi kerana parti UMNO/BN..bukan sebab calon..Kalau ikutkan calon memang kalah teruk DUN tu..Inilah martabat tinggi orang-orang Parlimen dan DUN di sana.

Apa yang OKC nak bagitau dan seru pada YB Dato' tu..kalau komputer, sofa dan lain-lain peralatan pejabat UMNO Bahagian tu ekau yang punyo, takpo lah..ambiklah..tak hadap dek ahli-ahli UMNO yang setia ni der...Tapi kalau barang-barang tu Hak Kerajaan BN atau hak mutlak parti UMNO..pulangkan tempat asal dia, takkan lah kat pejabat DUN kamu takde komputer, takde sofa???

Ops!! YB, ingat lagi apa yang terkeluar dari mulut YB dulu?? "Lopeh ni, mintak tolong dongan dio, jangan jumpo sey laei...esey bukan Ketuo Bahagian dah..."
Ado  ko patut cakap macam tu?? Kalau bukan Ketua Bahagian lagi, awak tu tetap pemimpin lagi..still ADUN yang boleh membela dan membawa suara rakyat!!

Tunggu pendedahan selanjutnya...

No comments:

PENGUMUMAN

Dalam Memperjuangkan Martabat Bangsa dan Maruah Melayu
Jejaka Berharapkan Kepada Rakan-Rakan Sepanji Bersatu Demi "Amar Mak'ruf Nahi Mungkar!!"