Jadi Geng OKC

Tuesday, October 8, 2013

Lu Melayu Lu Fikir Sendiri...Lu Cina, Lu Langsi Lu Mati!!

Apabila Perdana Menteri Malaysia umumkan berbilion peruntukan dalam AGENDA PEMERKASAAN EKONOMI BUMIPUTERA beberapa minggu yang lalu, ianya mengundang KETIDAKPUASAN hati golongan / kaum CINA. Mereka merayu agar agar PM berlaku adil terhadap kaum mereka, begitu juga di negeri Kedah di mana kaum itu didakwa TIDAK dilayan dengan sama adil.

Kita dah terlalu BANYAK berkompromi dengan kaum itu sehingga mereka dilihat TIDAK KENANG BUDI!

Mereka juga TIDAK BERLAKU ADIL terhadap orang MELAYU. Tak payah pergi jauh, dari segi PELUANG PEKERJAAN pun mereka dah RASIS!!!. Sering kali dilihat dalam IKLAN JAWATAN KOSONG sama ada di akhbar mahupon portal carian kerja ONLINE, majikan-majikan BUKAN MELAYU ini telah menetapkan antara syarat mereka adalah :

*** PREFERABLY CHINESE MALE / FEMALE ****
*** POSSESS A GOOD COMMAND OF MANDARIN LANGUANGE WILL BE AN ADVANTAGE *** REQUEST LANGUAGE : MANDARIN ***

Syarat-syarat sebegini secara tak langsung MERENCATkan peluang anak-anak Melayu untuk bekerja di sektor SWASTA & bertambahnya bilangan PENGANGGUR di Malaysia ni.

Adakah PERLU anak-anak Melayu BELAJAR bahasa MANDARIN untuk penuhi syarat-syarat mereka ATAU majikan-majikan ini memang SENGAJA tidak mahu ambil orang-orang melayu makan gaji dengan mereka!!!

Siapa yang TIDAK berlaku ADIL???? Adilkah mereka dengan kita????? Apakah ANAK-ANAK MELAYU TIDAK BERKUALITI untuk bekerja dengan mereka???

No comments:

PENGUMUMAN

Dalam Memperjuangkan Martabat Bangsa dan Maruah Melayu
Jejaka Berharapkan Kepada Rakan-Rakan Sepanji Bersatu Demi "Amar Mak'ruf Nahi Mungkar!!"