Jadi Geng OKC

Tuesday, July 30, 2013

Video Hina Islam Lagi??? SKMM Lu Bikin Apa?

Ni yang eden duk pikir, Suruhanjaya Komunikasi, Multimedia Malaysia (SKMM) diwujudkan atas dasar apa sebenarnya? Apa relevan diwujudkan kalau benda-benda busuk yang mengalir laju dalam arus sosial seperti facebook, twitter dan youtube pun tak dapat disekat sewajarnya? Tidur ke bulan-bulan puasa ni?

Eden heran la, SKMM mem'block' kebanyakan video-video lucah disesawang sosial seperti youtube tapi tak sekat pulak video-video penghinaan Islam yang sewenang-wenang di 'upload' oleh sesiapa. Dari dulu lagi, isu Namewee sampailah ke Alvivi dan sekarang ni budak cina mana entah, mula mempromosi video menghina Islam dan menyamakan Islam dengan anjing!

Cuba tengok sikit video ni, biarpun ada yang berpendapat begini:
 Ramzuzzaman Yusoff 3 jam yang lepas
Assalamualaikum wbt sahabat youtube semua.
Jangan mudah salah faham,... Kita ada 4 pegangan Imam kan?? Kalau tak silap, budak yang dalam video ni amalkan fahaman dari Imam Hanafi. Sama jugak dengan si Kittun di Janda Baik. Jangan mudah membuat andaian bahawa beliau nak menghina Islam atau sebaliknya,.. mungkin dia ikhlas,.. Wallahualam bissawab,... Maaf kalau terkasar bahasa...

Namun semudahnya ke umat Islam yang lain di negara ni nak terima komen dari Ramzuzzaman ni.?

pegang anjing tak salah..memang betol..tapi anjing amik wuduk means anjing ngn manusia (islam) lebih kurang sama la ye??? manusia islam ni lebih kurang macam anjing la ye? orang melayu islam jangan la asyik nak kata "tak pe" kalau orang hina agama kita..satu amsa nanti diorang mintak agama islam setaranf dengan agama lain pula macamana?

 ·  membalas kepada yakuza animoto (Paparkan komen)

1.. Nampak sgt tujuannya untuk mencari provokasi... byk lagi idea utk buat clip yg tidak menyinggung perasaan orang lain.
2.. Kenapa perlu bagi kuih raya pada anjing? Kenapa tidak makanan anjing? Nk samakan mereka yg makan kuih raya dengan anjing???
3.. Kenapa nak 'wuduk'kan anjing tu? Nk samakn Org Islam dengan anjing??
Mereka yg paling kurang cerdik pun faham maksud tersirat...
 · 

Tonton video tu kat sini...klik 

1 comment:

Anonymous said...

betina ni pelatih anjing, tengok blog. chezyusof.blogspot atau www.cekap.org

PENGUMUMAN

Dalam Memperjuangkan Martabat Bangsa dan Maruah Melayu
Jejaka Berharapkan Kepada Rakan-Rakan Sepanji Bersatu Demi "Amar Mak'ruf Nahi Mungkar!!"