Jadi Geng OKC

Join OKC Networkedblog Team

Thursday, July 18, 2013

Ustad YouTube VS Mursyidul di PRK Kuala Besut?


Kalau dulu, memana jer ceramah atau kemunculan Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat, pasti penuh dan berpusu-pusu yang datang nak tengok dari dekat kononnya ularmak ulung PAS ni. Tapi kini, kepopulariti Pok Nik menjunam teruk bila dicantas oleh Ustaz YouTube yang tetiba menjadi buah mulut para penyokong PAS.

Buka sahaja mulutnya di sesatu majlis ceramah ramailah si penyokong yang bertakbir hingga ada juga yang jadi histeria tiba-tiba dek kerana semangat rasukan yang menerjah datang. Yang mana dapat bersalaman dengannya terasa seperti mendapat berkat kalau boleh seminggu tak dibasuh tangan pun tak apa.

Mengambil kesempatan dari pengaruh tersebut, maka banyaklah PAS Kawasan dan Negeri mengusung orang tua itu ke sana ke mari untuk memeriahkan program anjuran mereka kemudian bila selesai majlis masing-masing senyum sampai ke telinga melihat kantung kutipan wang ‘tiket’ yang diterima.

Sebab tu, sekarang ni PRK di Kuala Besut dengar khabarnya Pok Nik akan digandingkan dengan ustad YouTube ni bagi mengekalkan sokongan dan kemasyuran pok nik sejak sekian lama.

1 comment:

Ruddie said...

bengong punyo ularmak..aku kalo ustad2 PAS ni mmg pyh skit nk percaya, apalagi taksub sbb setiap ayat yg keluar mesti berpaksikan politik diorg..

PENGUMUMAN

Dalam Memperjuangkan Martabat Bangsa dan Maruah Melayu
Jejaka Berharapkan Kepada Rakan-Rakan Sepanji Bersatu Demi "Amar Mak'ruf Nahi Mungkar!!"