Jadi Geng OKC

Tuesday, July 9, 2013

PAS Bagi Amaran Buat Karpal Kerusi Roda!!


Setidak-tidaknya aku salute ler dengan anak Pok Nik yang boleh dikatakan berani mempertahankan Perkara 12 (4) Perlembagaan Persekutuan daripada dipinda dan turut menempelak si Pengerusi yang memang hidup di atas kerusi jer selama ini.

Apa yang jelas, Nik Abduh lebih berani dalam memperkasakan agama dan hak-hak melayu daripada bapaknya sendiri Nik Aziz.

Meskipun Rang Undang-Undang Pentadbiran Agama Islam (WP) 2013 ditarik balik, namun Karpal Kerusi Roda masih tidak berpuas hati.

Lebih parah bila Penolong Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin turut menyanggah tindakan Karpal dengan memberi kata dua kepada PAS merupakan agenda yang sudah tersasar jauh kelaut dengan intipati perkongsian kuasa antara ketiga-tiga parti itu.

Oleh itu, sebagai bangsa melayu dan beragama Islam, wajib dan wajarlah tindakan Nik Abduh itu, ini juga memberi gambaran buat Karpal Kerusi Roda agar berhati-hati dengan kebangkitan Melayu dan Islam..
Ini tanah kami yang punya...korang menumpang jer..

Jejaka Baghuh



.

Semalam, Penolong Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan menyifatkan tindakan Karpal memberi kata dua itu bertentangan dengan konsep perkongsian antara ketiga-tiga parti tersebut dalam pakatan pembangkang.

No comments:

PENGUMUMAN

Dalam Memperjuangkan Martabat Bangsa dan Maruah Melayu
Jejaka Berharapkan Kepada Rakan-Rakan Sepanji Bersatu Demi "Amar Mak'ruf Nahi Mungkar!!"