Jadi Geng OKC

Saturday, July 27, 2013

Mak Ayah Tak Penting...Restu Nik Ajis Lagi Penting - Abby Abab*

Atas alasan cinta itu buta, pasangan yang asyik berkasih sayang sanggup melakukan apa sahaja asalkan dapat bersama tanpa mengira perasaan orang lain lebih-lebih lagi ibubapa itu sendiri.

Mereka sanggup menolak ketepi pandangan dan keputusan ibu bapa dan keluarga terhadap pasangan mereka. Bagi mereka, pasangan mereka adalah lebih baik dari segala-galanya. Dan sebab itulah terjadinya isu perkahwinan tanpa restu ibu bapa sehingga ada yang sanggup berkahwin secara diam-diam. Tahu-tahu je, dah berkahwin.

Bagaimana pula dengan kisah Ostajah Celop PAS nie kan. Tiba-tiba saja sudah melangsungkan perkahwinannya lebih 12 hari. Perkahwinan memang perkara yang digalakkan dalam Islam. Ianya adalah untuk kita mengelakkan kita dari melakukan sebarang maksiat.

Kita perlu ingat dalam Islam juga perkahwinan adalah pasangan antara lelaki dan perempuan yang cukup semuanya. Islam juga menggalakkan perkahwinan yang direstui ibu bapa kerana keberkatan yang kita mahukan dari Allah S.W.T

2 comments:

MMI said...

Slm Tuan .. Blog OKC sudah pun di pautkan refer to list AirBone di blog MMI .. utk makluman n9kini.net telah lama di pautkan di list PORTAL di blog MMI .. Slm perjuangan mohon utk di pautkan blog MMI di blog Tuan.Tk.

Tulars said...

Salam perjuangan, link blog tuan sudah saya pautkan. Terima kasih dan selamat berjuang

PENGUMUMAN

Dalam Memperjuangkan Martabat Bangsa dan Maruah Melayu
Jejaka Berharapkan Kepada Rakan-Rakan Sepanji Bersatu Demi "Amar Mak'ruf Nahi Mungkar!!"