Jadi Geng OKC

Join OKC Networkedblog Team

Tuesday, July 2, 2013

ADLIN ABDUL JALIL: PENGHINA JAHANAM INI PATUT DIGUGURKAN KERAKYATANNYA... TUNGGU APA LAGI?


Maklumat menyatakan, betina ini berada di Sweden dan menjadi penyebar agama Kristian setelah murtad. Beberapa versi lain pula menyatakan, Adlin Abdul Jalil yang gambar dan salinan kad pengenalannya tertera di media Internet, adalah mangsa penyamaran.

Namun, daripada siasatan yang dibuat, betina ini memang telah keluar dari agama Islam dan tidak berani tinggal di Malaysia. Betina bernama Adlin Abdul Jalil ini berada di Sweden dan masih memegang kerakyatan Malaysia. Kertas siasatan terhadapnya dikatakan telah lengkap dan hanya menunggu dia menjejakkan kaki ke Malaysia untuk ditangkap dan dibicarakan serta dihukum.

Namun, orang seperti ini rasa-rasanya tidak akan berani pulang ke Malaysia lagi. Merekaberani dalam Facebook dan media sahaja. Apatah lagi mereka sedar, dengan prinsip yang diamalkan oleh Malaysia, terutama sekali yang membabitkan penyebaran maklumat menerusi Internet, mereka lebih bebas dan lebih selamat berbuat begitu berbanding pulang, menunjukkan diri dan berlagak hebat.

Hishamuddin Rais sendiri menyatakan, dia tidak seharusnya balik ke Malaysia seandainya dia tahu iklim Internet di Malaysia akan jadi seperti sekarang. Sangkanya ketika di London dahulu, Malaysia adalah sebuah negara mundur yang kebanyakan rakyatnya masih menyembah pokok getah dan terpaksa membawa dulang untuk mengayak bijih timah.


Hanya apabila dia pulang dan melihat perubahan sebenar Malaysia, membuatkan dia tertipu. Malang buat Hishamuddin Rais, dia hanya mampu masuk tetapi tidak boleh keluar lagi.

Itu sebablah dia melalak-lalak mencari fasal agar membolehkan dia ke luar negara dan tidak lagi balik-balik ke negara ini.

Kalau sudah ada kes, timbul pula tanda tanya mengapa Kementerian Dalam Negeri terlalu baik dan melayani manusia seperti ini dengan layanan untuk manusia? Puak-puak yang tidak tahu bersyukur seperti manusia ini, seharusnya dilucutkan kewarganegaraannya. Biarlah dia jadi manusia yang tidak berwarganegara. Apatah lagi, kewarganegaraannya tidak pun menyumbang kebaikan kepada sesiapa pun, hatta kepada kaum seagama dengannya sendiri.

Provokasi yang dilakukannya itu hanya mengundang bala bencana yang lebih besar bagi masyarakat yang seagama dengannya dengan masyarakat yang dikecam agama anutan mereka oleh makhluk ini. Kemudaratan yang dilakukannya, jauh lebih besar berbanding kebaikan.

Apatah lagi, ini bukanlah cerita-cerita remeh yang cuba didiamkan dan disapu ke bawah karpet!!!

No comments:

PENGUMUMAN

Dalam Memperjuangkan Martabat Bangsa dan Maruah Melayu
Jejaka Berharapkan Kepada Rakan-Rakan Sepanji Bersatu Demi "Amar Mak'ruf Nahi Mungkar!!"