Jadi Geng OKC

Friday, June 14, 2013

Pemimpin PKR Ibarat Pelacur Jalanan!!


Apa lagi yang kita mampu perkatakan mengenai perangai Haramjadah Si Ketua Penipu tu? Dia memang suka 'melacurkan' orang sesuka hati dia.

Sifat dan perangai Haramjadah Si Ketua Penipu tu pulak tak kenal siapa. Sama ada orang tu penyokong dia ke, orang kuat dia ke, sama je dia layan.

Maklum la. Jenis orang suka 'tibai' depan belakang. Sama rasa kata dia. Jadi, dia peduli apa ye tak. Tu pasal la sampai Ketua Penerangan PKR pun dianggap sebagai 'Pelacur'.

Sejak habis Pilihan Raya Umum yang lalu, kita dah jarang dengar suara Si Mat Nur Manuty tu. Kita pun tau la dia dah kalah dalam PRU di Bagan Serai.

Kot ye pun dia kalah, takkan sampai dia terus didiamkan dari membuat sebarang kenyataan media berkaitan dengan isu - isu semasa? Bukan ke dia tu Ketua Penerangan?

Sekarang ni hangat orang bercerita pasal isu 'Blackout' dan isu 'Boikot'. Tapi, kenapa Si Mat Nur ni lansung tak bersuara? Bak kata ulasan dalam Antarapos:
Yang menariknya, dalam isu ini, Ketua Penerangan PKR Muhammad Nur Manuty seolah-olah 'dijahit' mulutnya dan tidak lagi diberi peranan sebagai jurucakap parti. Banyak keputusan dan dasar parti kini diserahkan kepada Tian Chua untuk didedahkan kepada media.
Setelah tewas di kerusi Parlimen Bagan Serai pada 5 Mei lalu, dirinya ibarat tunggul yang menunggu masa untuk dibersihkan.
Sebelum ini, Muhammad selaku Presiden Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) sekitar tahun 1990-an dianggap sebagai aset kepada PKR, khususnya diri Anwar. Pengalamannya yang sering mendampingi parti Umno dan mengangkat peranan pertubuhan Islam itu dilihat mampu memberi imej 'Islam' kepada PKR untuk menyaingi PAS.
Namun apakan daya sikap habis madu, sepah dibuang kegemaran Anwar memaksa Muhammad teraba-raba mencari jalan untuk membuktikan beliau masih relevan dalam dunia politik tanahair, atau setidak-tidaknya dalam partinya sendiri, PKR.
Keadaan Si Mat Nur Manuty tu jauh berbeza dengan Si Siputdin Mat Muka Bulan dimana Si Siputdin tu bakal ditabalkan sebagai Pegawai di Pejabat MB Selangor.

Jawatan yang bakal disandang oleh Si Siputdin tu pulak ialah menjadi Hantu di Pejabat MB sebab jawatan tu tak wujud. Ianya wujud sebab Si Ketua Penipu tu yang wujudkannya.

Jadi, apa kesudahannya buat Si Mat Nur ni? Takkan Si Ketua Penipu tu nak buat dia begitu saja? Atau dia memang dah diiktraf sebagai sampah dalam PKR? Atau dia dah jadi Pelacur Jalanan??? Itu korang fikir la sendiri!!!

No comments:

PENGUMUMAN

Dalam Memperjuangkan Martabat Bangsa dan Maruah Melayu
Jejaka Berharapkan Kepada Rakan-Rakan Sepanji Bersatu Demi "Amar Mak'ruf Nahi Mungkar!!"