Jadi Geng OKC

Join OKC Networkedblog Team

Friday, June 14, 2013

NASIB OSTAZAH PENING NI PUN SAMA DENGAN HAIRIE!!!


Ya Tak mustahil kalau perkara itu berlaku kepada Si Ostazah Pening tu memandangkan sekarang ni nama dia pun dah senyap dah dari pentas Politik.

Nak kata yang Parti Angguk Saja kesayangan dia tu tak de buat program panjat pentas untuk terus menghasut rakyat? Mustahil beb sebab diorang hari - hari Politik.

Pantang mata tercelik, terus berpolitik je kerja diorang. Boleh kata hidup diorang dipenuhi dengan Politik. Beramal ibadah pun diorang anggap ianya Politik.

Itu bukan SH yang kata. Tapi Si Nik Aziz sendiri yang luahkan perkara tersebut dan dijadikan fatwa buat pencacai - pencacai Pakatan macam Si Ostazah Pening tu.

Ramai jugak yang tanya. Kenapa Si Ostazah Pening tu dah tak de cerita pasal dia? DIa dah pupus ke? Atau hidup dia sekarang ni dah senang lenang? Mana la tau ye tak. Kot - kot dalam hati dah ada taman!!!
Apa dah jadi..?

Time sebelum PRU13 dulu bukan main panas golongan artis yang berhijrah menyokong Pakatan Rakyat diusung kehulu-kehilir, satu hari sampai 3 ke 4 program naik turun pentas, pendek kata selatan sampai utara mereka diarak...cakap saja berapa mau bayar? Semua beresss.....

Sekarang demam panas ceramah PRU-13 dah habis...dah kebah kata orang utara...hahaha...

Artis yang dok PR khabarnya masih ada yang belum kebah (belum sembuh) dari demam...apa tak-nya, program dah kureng,ceramah dah slow. Kalau ada ceramah pun yang dijemput hanya YB-YB yang baru jadi YB...yang kalah pun ramai yang dok diam.

Orangni terbaca satu keratan akhbar tanahair dengan tajuk muka depan-nya " Kesian Hairie". Haire Othaman hero filem Leftenan Adnan dikatakan kecewa sebab sekarang PR seperti melupakan golongan artis sejak lepas PRU-13.

Orangni pernah katakan dulu pada beberapa orang member artis,bahawa selepas PRU nanti semua ahli politik akan slow sikit dalam kerja politik,terutamanya program ceramah tentu akan slow gila dalam masa 5-6 bulan sebelum rancak kembali.

Sekarang baru dalam sebulan selesai PRU, Hairie dah mula terasa keadaan yang Orangni maksudkan...hahaha...

Apapun Orangni harap kepada ahli-ahli politik ambil peduli perkara ini, jangan kerana dah habis PRU menyebabkan golongan artis dalam PR dilupakan, sesuatu perlu dibuat...jangan masa nak perang saja "pandang" mereka,lepas perang mereka dilupakan.

YB-YB dan ahli politik dalam PR jangan dok syok dengan kemenangan yang ada sekarang, artis yang bersama PR sebahagian dari jentera politik,kalau mereka merajuk Orangni tak pandai pujuk....hahaha....

No comments:

PENGUMUMAN

Dalam Memperjuangkan Martabat Bangsa dan Maruah Melayu
Jejaka Berharapkan Kepada Rakan-Rakan Sepanji Bersatu Demi "Amar Mak'ruf Nahi Mungkar!!"