Jadi Geng OKC

Join OKC Networkedblog Team

Sunday, November 28, 2010

Kalau Berkalau Anwar: Lim Kit Siang, Bakal TPM


Dalam akhbar Sin Chew bertarikh 26hb November, Anwar si pengkhianat bangs atelah berkata, "Kalau Pakatan perintah pusat nanti, saya akan jadi PM dan Lim Kit Siang akan menjadi Timbalan Perdana Menteri. Kata Anwar lagi " PR mengamalkan sistem demokrasi. Orang Cina jadi TPM tidak bertentangan dalam perlembagaan dan saya percaya Melayu tidak akan tentang".

Itulah kata-kata keramat tahap kunyit yang dikeluarkan oleh si peliwat tegar yang juga merupakan pengkhianat negara. Anwar haramjadah ni demi kuasa, anak bini pun aku rasa dia sanggup jual dah pada tahap ini. Yalah, dia tau kamar di Sg Buloh amat merindukan dia, sebab itu dia jadi desperado ni.

Jangan takut Anwar, kita tau, bukan setakat TPM, kalau kau masih ada aku percaya Komunis pun boleh jadi Perdana Menteri kita punya. Kau adalah manusia paling bangsat pernah aku tengok, kebangsatanmu sanggp menghancurkan bangsa demi memuaskan nafsu sendiri!

Tidak ada maki hamun yang sesuai lagi untuk kau wahai anak Ibrahim! Kau adalah DAJJAL yang dilaknat dan aku harap kau mendapat balasan yang sepedih-pedihnya di dunia ini, isteri kau kata Tuhan bagi dia suami macam kau dan aku tau dia mengatakan begitu kerana ada yang tersirat disebalik yang tersurat!

Hanya Wan Aizzah saja yang tahu betapa deritanya dia kena berkongsi katil dengan Shamsidar dan ramai jantan-jantan jambu yang lain! Inilah masalahnya dengan manusia yang suka manin bontot, dah la takde iman, negara pun sanggup digadainya!

Wednesday, November 24, 2010

Anwar Nak Jadi PM Untuk Apa??


Dalam satu artikel kolum berjudul "Tujuh Kesilapan", Timbalan Ketua Editor Sin Chew Daily, Lim Sue Goan menyenaraikan tujuh kesilapan yang dilakukan Anwar, menurut penilaiannya terhadap Anwar dalam tempoh lebih dua tahun kebelakangan ini.

Pertama, Anwar tidak respon kepada Program Transformasi Ekonomi yang diketengahkan oleh PM Najib;

Kedua, membiarkan semangat Pakatan Rakyat untuk terus menjunam;

Ketiga, tidak melaksanakan idealisme reformasi;

Keempat, organisasi Pakatan Rakyat yang lemah;

Kelima, Anwar tidak menggunakan pengalamannya sebagai Timbalan Perdana Menteri untuk menggabungkan sumber politik yang ada di empat negeri Pakatan Rakyat, misalnya mengemukakan dasar penyelesaian ekonomi;

Keenam, gagal menyelesaikan pergelutan kuasa dalam PKR;

Ketujuh, kekurangan daya pimpinan dan membuat pertimbangan.

Menurut Lim Sue Goan, Anwar memperlihatkan semangat yang tinggi sebelum 8 Mac 2008, tetapi amat berbeza setelah terjerat dengan kes mahkamah dan kegagalan rancangan 16 September 2008.

Nelayan Desak DAP Bina Jeti Baru

Semalam berita di TV memuatkan isu nasib 24 nelayan Jeti Nelayan di Sungai Gelugor yang majoritinya Melayu mendesak kerajaan DAP diketuai Guan Eng supaya memberikan mereka satu penempatan tetap sebelum bertindak merobohkan penempatan lama mereka di Jeti Sungai Gelugor.

Menurut nelayan di situ , mereka sedia untuk berpindah bagi memberi laluan kepada pembangunan di kawasan penempatan lama sekarang iaitu projek hartanah The Light Waterfront Penang bersebelahan Lebuh Raya JE yang dianggar bernilai jutaan ringgit.

Tetapi mereka juga mahu kerajaan DAP memberi jaminan untuk menyediakan satu penempatan jeti yang tetap dan baru untuk nelayan Sg Gelugor ini dapat menjalankan aktiviti mereka seperti biasa.

Selain itu, mereka juga merungut mengenai penempatan jeti sementara di Batu Uban tidak sesuai kerana arus yang kuat menyebabkan sampan sering pecah terkena batu.Malah mereka mendakwa cadangan LKIM untuk menempatkan lima lagi kumpulan nelayan pantai di sekitar kawasan pulau ke situ kurang bijak kerana ia bakal menimbulkan kesesakan, selain masalah pengurusan.


Lebih teruk lagi , Exco boneka Guan Eng iaitu Malik Abul Kassim ini pernah berjanji kepada mereka bahawa kerajaan negeri akan membina satu jeti baru berhampiran dengan jeti lama sebagai satu jalan penyelesaian. klik di sini

Nampaknya janji yang dicakap oleh konco-konco Guan Eng ini hanyalah janji kosong dan pembohong ! Siapa Malik Kassim untuk minta jeti bernilai RM 400, 000 daripada Ketua Menteri berlidah biawak itu untuk kegunaaan nelayan ini ??? Duit sebanyak itu bagi Guan Eng lebih baik digunakan untuk dasar populisnya yang terkenal seperti beri duit kepada RM 100 setahun kepada warga emas dan ibu tunggal .

Jelas sekali, laungan kerajaan berjiwa rakyat oleh Guan Eng hanyalah satu pembohongan . Tiada pembelaan yang dilakukan oleh kerajaan negeri untuk membela nasib nelayan2 ini yang berdepan tindakan pemaju ini . Malah mereka juga pernah diancam oleh samseng2 yang dikatakan diupah oleh pemaju untuk merobohkan bangsal mereka . klik di sini


Sudah lah nak kena halau , lepas itu kena kencing pulak dengan kerajaan DAP ..

Sunday, November 21, 2010

Logo, Warna Lambang BN Akan Berubah – Najib

Logo dan warna dacing pada lambang Barisan Nasional (BN) mungkin akan berubah. Ia antara kejutan yang bakal diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada Konvensyen BN, 28 November ini.

“Perubahan-perubahan lain akan kita umumkan pada hari konvensyen itu. Ada sedikit perubahan dari segi logo dan warna. Saya akan umum pada hari itu,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Dewan Tertinggi BN di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini hari ini.

Najib berkata, segala persiapan konvensyen yang akan diadakan di Wisma MCA di sini sedang berjalan lancar mengikut jadual.

Temanya nanti, katanya, akan berkisar kepada konsep mendahulukan rakyat selaras dengan gagasan nasional, 1Malaysia, Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan.

Ini kerana, jelas beliau, dalam amalan demokrasi berparlimen, rakyat merupakan kelompok terpenting dan BN sebagai parti memerintah mestilah sanggup berkhidmat, berjuang, membela rakyat pada setiap masa dan ketika.

Dalam pada itu, Perdana Menteri berkata, kemenangan BN merampas kembali Galas dan mengekalkan kemenangan di Batu Sapi tidak akan sesekali meletakkan parti dalam zon selesa.

“Memang kejayaan itu membawa maksud sokongan rakyat kepada BN sedang meningkat. Bagaimanapun Dewan Tertinggi BN mengambil ketetapan bahawa usaha melakukan pembaharuan dan perubahan secara positif akan terus digiatkan.

“Usaha menambah keyakinan rakyat akan diteruskan iaitu selaras dengan dasar BN yang mengutamakan rakyat, akan terus menjayakan pelbagai program dan aktiviti yang dapat mendekati dan menyentuh hati rakyat,” katanya.

Najib berkata, secara sebulat suara semua parti komponen juga akan memastikan sebarang permasalahan sama ada antara parti komponen atau sesama sendiri dibendung bagi mendorong kepada sifar masalah.

“Apabila kita dapat capai perkara ini, maka rakyat akan lebih yakin bahawa BN bukanlah parti yang suka berbalah sesama sendiri tetapi sebuah parti yang akan terus bergerak, berjuang dan berusaha demi kesejahteraan rakyat,” katanya.

Thursday, November 11, 2010

Kerajaan DAP Berbelit Lagi Isu Kontraktor UMNO

GEORGE TOWN, 11 Nov – Kerajaan DAP Pulau Pinang hari ini mengakui mengeluarkan sepucuk surat kepada semua ketua jabatan kerajaan negeri yang menyenaraikan kontraktor yang ada hubung kait dengan UMNO.

Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna dan Hal Ehwal Agama Islam Abdul Malik Abul Kassim memberitahu persidangan Dewan Undangan Negeri bahawa kerajaan negeri telah menerima pelbagai aduan daripada kontraktor-kontraktor terutamanya kelas F bahawa masih ada kontraktor yang mendapat layanan berbeza disebabkan kaitan mereka dengan UMNO.

“Senarai kontraktor yang terkandung dalam surat itu bukan bermakna untuk menyenarai hitam mereka yang ada hubungan dengan UMNO tetapi adalah untuk pengetahun semua jabatan dan agensi kerajaan negeri,” katanya.

Ketika menggulung perbahasan Rang Undang-undang Perbekalan dan Usul Anggaran Pembangunan 2011, Abdul Malik berkata kerajaan negeri sentiasa berusaha untuk menambah baik dan membangunkan kontraktor kelas F, antaranya dengan menubuhkan

Majlis Perundingan Kontraktor Kelas F untuk menyelesai masalah kontraktor berkenaan.

Terdahulu Shahbudin Yahaya (BN-Permatang Berangan) meminta penjelasan kenapa kontraktor-kontraktor lain di Pulau Pinang tidak disenaraikan dan hanya kontraktor yang ada hubung kait dengan UMNO Pulau Pinang disenarai.

“Saya berpendapat itu adalah sepucuk surat yang berniat prejudis dan jahat untuk mempergaruhi mana-mana pihak supaya tidak memberikan kontrak projek kepada kontraktor berkenaan,” katanya.

Abdul Malik menjawab: ” Itu adalah aduan yang dibuat oleh kontraktor-kontraktor Kelas F dan pihak kerajaan hanya menyenaraikan kontraktor berkenaan dalam kepilan surat tersebut.”

Datuk Jasmin Mohamed (BN-Sungai Dua) bingkas bangun dan menyoal sama ada betul apa yang dikatakan dalam surat tersebut bahawa masih terdapat ketua-ketua jabatan yang juga kroni UMNO.

Abdul Malik berkata bahawa walaupun kerajaan mengamalkan sistem tender terbuka, tetapi jabatan dan agensi kerajaan negeri yang merupakan kroni-kroni UMNO, masih mendapat projek lagi.

Apabila Shahbudin bertanya kenapa kontraktor-kontraktor lain termasuk yang bukan Bumiputera dan kontraktor daripada parti politik selain UMNO, tidak disenaraikan dalam surat itu, Abdul Malik tidak menjawab dan meneruskan dengan penggulungannya.

sumber: UMNO ONLINE

Sedar sikit siapa yang biaya pengajian korang!

Rasa panas hati meluap-luap bila baca komen di page seorang budak USM ni. Aku tau ramai budak yang tinggal di SP menyokong PAS. Maklumlah Kedah kan negeri PAS.

OK, baru-baru ni banjir melanda Kedah. Keadaan sangat teruk. Kawasan yang kena semua area atas. Punca banjir mestilah sebab hujan lebat dan saliran air yang kurenggg seikit.Diulangi..Kurenggggggggg.

Banjir satu hal. Lepas banjir sehari,maka berlakulah gelombang politik yang seiring dengan arus banjir itu.

"Kami minta bantuan,tapi depa tak bantu kami sebab kami bukan orang PAS"

"Terima kasihlah sebab bantu kami,anak ni orang Kerajaan Negeri ka?"

"Depa tu harap ja pakai ketayap.kopiah semua,tapi bila nak tolong kena tengok dulu dahi ni ada cop bulan dak?"

Itu adalah sebahagian rungutan mangsa banjir. Aku faham kalau semua mangsa banjir mudah emosional kalau tak dilayan. Yela, semua orang dalam kesusahan. Dah lah rumah rosak teruk, bantuan lambat sampai, kenderaan tak dak,sistem perhubungan terputus. Tapi kita patut bersyukur sebab kita sekadar banjir.Buatnya banjir disertai arus deras,haaa baru tau syok ke tak syok warga Pakistan hari tu.....

Berbalik kes gelombang politik.

Tak dinafikan kerajaan negeri memang ambil berat. Memang dia wajib ambil berat sebab ni tanggungjawab dia. Cuma pertikaian berlaku apabila ada kawasan yang mereka sendiri tak sempat nak melawat. Dan yang lebih menyakitkan apabila bantuan yang sampai dulu kat tempat-tempat tak tercapai tu telahpun dicapai oleh BN dan adik beradiknya. Apalah masalahnya kalau kerajaan pusat bantu?

Kerajaan pusat hantar bantuan. Kerajaan negeri kata bias. Kerajaan pusat kononnya hanya hantar bantuan ke kawasan kuat UMNO je. OK, sekarang kita tgk balik. Kalau depa kata BN hanya hantar bantuan ke kawasan Pro Umno je, maknanya PAS lah yang pilih kasih. Awat bantuan untuk kawasan yang dikatakan pro Umno lambat sampai.Haa,tolong jawab sat.

Kerajaan pusat hantar bantuan dapat liputan meluas dari media utama

Ish.. memangla... Nama pun kerajaan pusat yang sememangnya dari luar kawasan datang membantu.Mestilah ramai rasa terharu dan teruja sebab orang luar sudi membantu. Adat la manusia. Macam Pakatan Rakyat jugak. Orang Singapore nak mai Penang,depa nak sambut dengan universiti khas. Tak bising pulak puak PAS sekalian. Pelik la depa ni.

Yang terbaru, ada pulak video oleh MB Kedah susulan kes banjir,Ni kira video untuk dia cover diri dia yang mungkin terlewat salur bantuan di sesetengah tempat. Beliau sempat menyalahkan Gamuda kerana landasan berkembar tidak memenuhi spesifikasi keselamatan. OK, mungkin itu salah satu sebab. TETAPI, landasan tu bukan penyebab banjir. Landasan itu hanya melambatkan aliran air. Bukankah kerajaan negeri juga mempunyai jurutera bertauliah, kenapa tak bincang pasal hal ni awal-awal? See…nampak sangat jurutera pun tak buat kerja. Yang depa tau pukul 10 keluar minum,pukul 12 makan,pukul 3 minum,pukul 4.30 balik. Jangan tipu!

Penyokong PAS pula, ramai yang faham setiap ahli yang bertentangan parti akan saling kutuk mengutuk. Seperti yang aku tengah lakukan ni. Tapi, sila pastikan siapa diri anda. Macam aku tak kisah untuk mengutuk sebab aku bayar semua cukai.

Just tell me, cukai pintu, tanah, jalan...bil api, air, indah water...parking kereta...semua aku bayar. dan yang penting, aku seorang yang mempunyai kerjaya profesional atas usaha dan duit sendiri. Walaupun pinjaman, aku tetap bayar balik.

Cukup menyedihkan apabila ada pemegang biasiswa JPA...Diulangi, JPA langsung tidak menyokong kerajaan. Ya, mereka boleh berkata yang duit JPA bagi tu adalah duit rakyat. Benar. Tapi berbaloikah anda guna duit free tu untuk merosakkan hidup rakyat lain?

Pilih kerajaan yang bengong, taksub, tiada moral.dan banyak lagi yang negatif. Dah la kalian belum tamat pengajian tapi ada hati nak tunjuk pandai. Kalian cukup bertuah sebab ibubapa korang memang orang kerajaan. Korang hanya perlu dapatkan sokongan ibubapa untuk bekerja nanti.Konfem dapat keje kerajaan jugak. Ibu bapa korang pun sama, makan gaji kerajaan tapi sokong Pakatan Haram.

Bapa borek anak rintik. Sedarlah diri tu. Kami tak macam korang. Kebanyakan orang UMNO bekerja swasta sebab nak bantu negara tingkatkan pendapatan. Cari pelaburan masuk. Korang apa tau.

Dengar-dengar dulu anak arwah Fadzil Noor belajar kat UiTM jugak. Hmmmm,kata anti kerajaan,tapi belajar dekat universiti subsidi penuh jugak.Apa cer?

Mesti alasan mereka adalah nak dapatkan pendidikan prestij. Sedar tak siapa yang berusaha menjadikan UiTM sebagai universiti berprestij? Lu fikirlah sendiri!

Yang pasti bukan Lim Guan Eng, Karpal Singh,Nik Aziz mahupun ustaz Azizan. Anwar Ibrahim? Mungkin pernah lah kot....

GEMPAR - Puaka Banjir Merasuk MB Kedah



Amat mengejutkan dan memalukan, itulah ayat yang boleh diberi kepada YB Dato Seri Dr Azizan Menteri Besar Kedah yang melenting dan menghamburankan kata-kata kesat kepada wartawan media hari ini. Beberapa bulan yang lalu peristiwa yang sama berlaku di dewan parlimen sewaktu wartawan cuba menemubual YB Dato Seri Anwar Ibrahim.

Melenting dan panas telinga adalah tanda orang yang bersalah. Dr Azizan ternyata malu besar kerana gagal mengambil tindakan segera dalam membantu mangsa banjir. Jika ada pun mereka hanya memilih bulu, banyak laporan diterima menyatakan Pas merampas balik barang bantuan yang telah diberikan apabila menyedari mereka bukan daripada orang Pas atau penyokong Pas.

Lebih memalukan apabila Menteri Besar hanya memberi 48 tin ikan sardin dalam tin kepada mangsa banjir. Bayangkan 48 tin bukannya 4800 tin. Tidak hairanlah dalam kejadian bencana alam yang menimpa sebahagian penduduk Kedah di Daerah Sungai Petani awal Oktober lalu , beliau hanya memberi bantuan sebanyak RM 20 .00 sahaja. Inikah yang dibanggakan oleh Pas kononnya Pas adalah 'Parti Berkebajikan', sedangkan pada hakikat sebenarnya tidak berlaku sepertimana yang diwar-warkan. Pas hanyalah beretorik umpama cerita dongeng zaman 'Tok Nadoq'.

Kejadian hari ini ialah suatu helah untuk melarikan diri daripada disoal lebih banyak oleh wartwan, jalan yang paling mudah ialah dengan memaki hamun wartawan dan terus meninggalkan sidang media , jalan mudah untuk beliau lari daripada segala masalah yang bakal timbul.

Cuba kita lihat menteri-menteri Umno , adakah mereka memaki hamun wartawan? Mungkin semua wartawan akan menyatakan tidak pernah berlaku, Inikah pemimpin yang akan mentadbir negara kita, Presiden Bush yang kena baling kasut pun tetap cool menghadapi wartwan.

jejaka: Tok Jijan nak 'cover' malu dituduh takut air..tu yang dia tak turun padang bantu rakyat.

Monday, November 8, 2010

KEKUNYITAN PKR! ITU HARI GADUH, SEKARANG JUAL KERTAS UNDI!?

Apa nak jadi kepada pemilihan PKR? Sebelum ini ia kecoh dengan pergaduhan sesama sendiri ahli-ahli PKR didalam berebutkan jawatan. Sampaikan ada yang sanggup baling-baling kerusi akibat terlampau ikut perasaan.

Sekarang ini, pemilihan PKR dicemari pula dengan skandal manipulasi melibatkan penjualan kertas undi kepada calon-calon tertentu. Makin panas lah pemilihan yang kononnya paling telus dan demokratik didalam politik negara ini.

Ada pihak mendakwa, penjualan kertas undi ini adalah bagi memastikan kemenangan Azmin Ali yang kini bersaing sengit dengan Zaid Ibrahim didalam merebut kerusi Timbalan Presiden PKR. Dan, ada juga yang mendakwa bahawa sekretariat ibu pejabat PKR dan beberapa anggota Jawatankuasa Pemilihan Parti (JPP) juga turut terlibat.

Saturday, November 6, 2010

Panas: BALA DARI ALLAH SWT…..!!

“Allah menghilangkan rasa kemanisan dan kelazatan dua nikmat tersebut daripadanya sehingga dia mula meninggalkan Islam sedikit demi sedikit lalu terjebak kepada gejala meninggalkan agama dan murtad. Inilah bala besar yang sedang menimpa umat Islam sekarang”NAUZUBILLAHIMINZALIQ.."

“….PAS tidak berhasrat menyekat aktiviti HARAM selama sebulan Ramadhan ini, memandangkan pelanggan premis berkenaan lebih banyak membabitkan bukan Islam…..” Pemimpin Ber Daki kan Islam.

“Kita tak boleh sekat aktiviti Haram yang beroperasi, kenalah hormati rakan bangsa lain….”

“….. Alasan: Kemenangan PAS adalah datangnya dari mereka yang bukan Islam penentu kemengan PAS di Kedah…..”

“…Sebelum ini PAS berjanji akan melaksana Islam di Segenab bidang…akhirnya Pemimpin belidah biawak memutaq belit perjanjian mereka pada Allah swt dan pada seluruh umat Islam di Kedah Darul Belanda….”

Penulis mencadangkan satu muhasabah mengenai perbuatan yang menyalahi agama yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Kerajaan yang ber DAKI kan Islam di Kedah Darul Belanda selain melakukan bedah siasat punca tewasnya PAS di GALAS…

Terimalah hakikat pemimpin PAS hari ini di Kedah darul Belanda terlalu banyak melakukan kezaliman dan kemungkaran setelah Allah swt memenangkan mereka..selain berbohong.menipu dan memutaq belit hukum dan rakyat jelata.

Banjir di Kedah makin buruk......Banjir yang melanda negeri ini tidak menampakkan tanda-tanda akan pulih malah jumlah mangsa yang dipindahkan kini meningkat kepada 28,569 orang berbanding 25,000 semalam.

Keadaan banjir menjadi semakin buruk di daerah Kota Setar apabila air mula melimpah memasuki kawasan bandar dan taman-taman perumahan yang sebelum ini tidak pernah dilanda bencana alam itu.

Jumlah penduduk yang dipindahkan di daerah berkenaan melonjak kepada 8,184 orang berbanding 1,788 semalam.

Jurucakap Bilik Gerakan Majlis Keselamatan Negara (MKN) berkata, sebanyak 105 pusat penempatan mangsa banjir dibuka dengan Kubang Pasu sebanyak 46 pusat, Padang Terap (35), Kota Setar (15), Pokok Sena (lapan) dan Pendang (satu).

AGENDA “sulit” PAS TARIK HAND BREAK !! Kah..kah..kah…

Tewasnya PAS di Galas memberi satu petanda Awal Agenda “SULIT” "PAS tanpa DAP/PKR" masih tidak mampu digerakkan lagi tanpa bantuan suara PKR dan DAP !!

Apa pun PAS masih berpeluang dengan manarik balik Hand Break dan kembali kepangkuan DAP/PKR seperti biasa…tapi mampukah PAS menafikannya pakatan “SULIT” tersebut yang menampakkan PAS lebih bernafsu dari sekutu mereka !!

Apa pun DAP/PKR perlu ketengahkan agenda “SULIT” PAS tersebut samada ia satu fitnah Jejaka atau ia satu reality…yang betul-betul terjadi untuk ketepikan PKR/DAP ?? Kah..kah..kah…

Yang Pasti PAS masih bernafsu gergasi…GALAS menyelamat agenda “SULIT” PAS dari menjadi reality !!!

Kah..kah..kah…Akhirnya sekutu kapiaq harbi mengaku kesilapan sendiri. Kah..kah..kah..

Mengaku atau tidak PAS sudah tertiarap dan tersungkur di GALAS !!! Simpan baik-baik Agenda Sulit tu Ostat!!! nanti di kebas SB-SB terbarailah cerita sulit PAS menolak pkr/dap dalam PRU13 nanti…

Take beer !! Take Beer !! Take Beer !! Kah..kah..kah…

TIPU ATAU TIDAK……Kah..kah..kah…

Keputusannya PAS tersungkur terok di Galas !! Rm1000 atau RM250 yang disumbangkan pada pengundi baik PAS maupun BN yang PASti PAS sudah menerima Padah dari Allah Swt !!

Samada PAS puas atau tidak Puas Hati….Jawapannya BN mengatasi PAS di Galas !!!! Allhamdulillah !! tidak sia-sia PAS menaja blogger-blogger dan pengintip jahanam bersama-sama jemaah PAS ke GALAS !! Kah..kah..kah…

Untuk menutup tirai hari ini Jejaka ingin mengucapkan Selamat Hari DeeeePaVali pada Ostat Azizan dan seluruh Warga PAS di Kedah terutama EXCO-EXCO dan ADUN-ADUN PAS, dengan pesanan hand Phone jangan tutup rakyat sedang menguji deringan telephone Anda yang canggih mangih tersebut berbunyi atau tidak !!!

Moga-moga mangsa Banjir di Kedah tidak menerima bekalan “IKAN BUSUK” atau SARDEN bak kata penduduk Asli pendalaman ULU “BER” , dari EXCO-EXCO dan ADUN-ADUN PAS yang kononnya prihatin pada mangsa…

Akhir sekali puak-puak yang membekalkan bantuan pada mangsa banjir di KEDAH Darul Belanda jangan pilih bulu pada yang hijau pekak saja…!!! yang biru pun Rakyat juga...!!!

Dan pada yang hilang Suami Jejaka ucap Takziah…harapan jangan terlalu berduka kerana yang hidup masih ramai lagi derita terutama dimusim Allah Swt menurun bala pada kerajaan yang banyak berputaq belit dengan Hukum Allah swt !!

Inilah sejarah Banjir yang paling Dahsyat dalam dekad 25 tahun menimpa kerajaan putaq belit di Kedah Darul Belanda arak dan Todi !!!

Moga-moga mangsa banjir menerima habuan yang setimpal lebih2 lagi penyokong tegaq PAS dari kepimpinan ulama mereka !! Kalau diorang tak bagi..desak dan mintaklah kerana juak-juak PAS ni rajin kutip derma.

Walaupun Banjir tahun sebelum ini masih ramai mangsa banjir yang tidak menerima bantuan kerana kesibukkan EXCO-EXCO PAS ke Luar negara mencari pelaburan untuk anak bini !! KAH..KAH...KAH...

Selamat Depavali Ostat !!

Dan ustus-ustas yang lain-lain terutama EXCO PAS belidah bewak salamat Deeepavali dan selamat membantu mangsa banjir di Kedah!!! OSTAT !!! jangan lupa Vadai rumah Arumugam !!!!

BAYAR RM 1000 BERBALOI …….kah..kah…kah….

Berapa PAS BAYAR PULA melalui tauke-tauke Balak pada Orang Asli? Terutama yang menjaga ban/kongsi balak mereka supaya mengundi PAS? PUKIMAK !! Sial !!

Berbanding bayar RM250 per calon yang balik mengundi !! Hakikat nya PAS tertiarap terok !! Ada saja putaq belit dan Fitnah puak-puak Kapiaq pencipta FITNAH !!…!!!

Itu baru BN bayar RM1000…jika dibayar lebih mungkin PAS terus dikafan hari ini…Hakikatnya PAS lebih banyak terlibat aktivi haram jadah ini berbanding UMNO…!!!! Yang Jelas MursyidDOLnya terlibat secara terang-terang merasuah orang Asli…..

Kononnya biarkah sedekah itu…tanpa disedari oleh tangan "kanan"….tapi apa yang diamalkan oleh Pemimpin Kapiaq Hrbi ini bukan setakat tangan kanan atau kiri tak dapat tahu …tapi orang Asli ditengah rimba pun tau bahawa PAS politik ber DAKI kan Islam songlap paling Ganas!!!

Umno benar-benar terdesak bagi mencapai misi merampas Dun Galas apabila berusaha mendapat 500 pengundi atas pagar yang pernah menyokong PAS dengan tawaran lumayan sehingga RM1,000 setiap pengundi.

PAS TERGEJUT !!! DAN TAK PUAS HATI….kah..kah..kah..

Peningkatan Saluran 3 dan saluran 4 bukti pengundi muda lelaki dan wanita Pilih BN,” Yang tinggal dalam PRU13 nanti hanya sewaktu umur Niky Aziz dan Azizan Razak !!

“ Yik nak Pilih Bn…!!!!” PAS Penipu !!! Kah..kah..kah…

Parti kapiaq harbi [PAS] tidak pernah menerima hakikat kekalahan…pada mereka kekalahan itu hanya milik UMNO/BN…walaupun majority di GALAS sudah cukup menjadi pembaris bagi mengukur PAS sebuah parti kapiaq yang harus ditolak, kerana Roh islam dalam perjuangan mereka sudah hilang samasekali, yang tinggal hanya Jasad yang menyerupai iblis dan Syaitan melalak dan terlolong dijalan Raya setiap kali paparazzi cuba mengambil reaksi mereka….

Tengok saja cara dan ala berkempen !! baik yang lelaki maupun yang wanita,muda ataupun tua…!!lebih bercirikan budaya jahiliah terpekik terlolong bagai orang tiada siuman..

PAS tidak perlu membuat apa-apa post-mortem, cukup sekadar duduk sesame pemimpin PAS lihat kembali ala siamang-siamang PAS berkempen !! sudah cukup dapat memberi satu jawapan.

PAS tetap tidak berpuas hati dengan keputusan pilihan raya kecil semalam yang memihak kepada Barisan Nasional (BN) — perikatan ini merampas balik kerusi itu yang dimenangi calon PAS dua tahun lalu.

Pihaknya hanya berpuas hati dengan pergerakan jentera pilihan raya parti itu, tetapi tidak keputusan yang diumumkan malam kelmarin.

"Saya puas hati dengan jentera tapi keputusan kita kena ambil masa nak kaji. Kita memang tak puas hati dengan keputusan tapi kita terima hakikat ini,”

“Saya terkejut kerana ia di luar dugaan kita, mungkin ada kelemahan yang berlaku,” Abdul Fatah Harun kata Pengarah Pilihan Raya PAS.

Apa pun tahniah Jejaka ucapkan kepada PAS Kelantan dan jentera PAS Kedah yang bertongkuih belemoih berkempen untuk memenangkan CALON MEREKA..Terutama yang datang dari DUN MELOR yang sudah awal-awal menduga kekahan PAS di Galas kerana Isu-isu semasa yang memalukan PAS !!

Apa pun jangan lupa abe!!!..

PRU13 ROTI CANAI BUKAN PILIHAN RAKYAT KELANTAN LAGI

Roti Canai...itu pangilan baru untuk PAS di Kelantan......kito dah tak makan lagi roti canai...kata Pak Yeh penyokong tegaq PAS yang sibuk berkempen untuk memenangkan calon BN dalam loghat kelantan pekatnya pada kami.......kah..kah..kah...

Sepanjang perjalanan memasuki Gua Musang dan sepanjang perjalanan keluar meninggalkan Galas melalui Cameron Highland apa yang dapat lihat ternyata PAS Kelantan dan PAS Kedah setaraf saja rakus…

Dimana saja yang Jejaka berhenti bertaya khabar tentang PAS Kelantan tiada ada suara yang menyatakan PAS Kelantan dibawah kepimpinan Nik Aziz itu mulia…kecuali lembu-lembu PAS yang sudah di tarbiyyah.

Apa pun Allahamdulillah berita Azizan dalam Dosa nukilan puak-puak PAS Kedah sedikit sebanyak dapat membuka minda penyokong-penyokong tegaq di Kelantan..

Dan untuk pengetahuan penyokong-penyokong tegaq PAS Kedah mau Kelantan…tanpa bantuan tauke-tauke balak mungkin PRK Galas PAS lebih terok tersungkur…kata Pok Yeh !!!

Yang Pasti orang Asli di Kelantan sudah sedar betapa putaq belitnya pemerintahan yang ber DAKI kan Islam yang dibawa oleh PAS hari ini…temasuk orang2 asli yang dianiaya oleh Pok Nik ulama kaya raya kata mereka.

Apa pun tahniah pada penyokong-penyokong PAS yang membekalkan Azizan dalam Dosa..sebagai bacaan hiburan sewaktu berkempen di GALAS !!! Kah..kah..kah….

Aku sudah benci roti canai….yik misti pilih BN !!...Kah..kah..kah…..

Jika Asli Kelantan pun dah mula sedaq putaq belit puak2 PUKIMAK PAS ini….masakan melayu Asli masih kemaruk dengan Parti yang beliwat !!! Pas itu munafik…munafik itu adalah puak-puak pemimpin PAS yang ber DAKI kan Islam…

Dengaq cerita Banjir di Kedah terok Ostat…kah..kah..kah…Dah sampai ke Yan Belum Ostat?

Untuk pengetahuan Ostat….GALAS PAS sudah tertiarap terok..bukan kerana PAS tak kuat berkempen tapi cara dan kaedah PAS berkempen keterlaluan kurang Hajar Ostat…

Allah Swt Maha Kaya Ostat…!!!

Walaupun jentera PAS macam ulat taik datang memberi sokongan termasuk Ostat ke Galas… tapi sepanjang yang ana perati kewibawaan penyokong PAS tidak lebih dari taraf ulat-ulat teket di Pudu Raya tiada bermaruah dan tidak menjiwai Roh Islam yang sebenar…

Penyokong-penyokong PAS lebih bercirikan samseng ala berkopiah…!! Yang datang dari segenap cerok rantau termasuk Kedah…Malapetaka di Kedah pula..Rakyat Kedah Pastikan Dun dan MP-MP PAS tidak off Telephon sewaktu rakyat Kedah berdepan dengan masalah. Suara Ostat Azizan belum dengar lagi...berapa pula peruntukkan pada mangsa banjir di Kedah musim ini?

Friday, November 5, 2010

APA SUDAHNYA POST MORTEM PAS?



Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS Kelantan, Abdul Fatah Harun telah mengumumkan bahawa PAS akan membuat bedah siasat berhubung kekalahan dan kegagalan mereka mempertahankan kerusi Galas menerusi siaran berita HARAKAH DAILY. Belum pun apa-apa, Abdul Fatah Harun sudah pun mengulangi perangai stereotype PAS apabila mengalami kekalahan iaitu meletakkan kesalahan kepada orang lain.

Kenyataannya berunsur kekesalan kerana beranggapan Orang Asli yang dikatakan menjadi pengundi penentu, telah berpihak kepada Barisan Nasional. Begitu juga dengan semua peti undi kecuali di Sungai Terah yang merupakan kubu kuat PAS. Dan seperti kebiasaan setiap kali kalah, kekalahan tersebut akan disabitkan kepada agensi-agensi kerajaan termasuklah pasukan keselamatan seperti anggota tentera, polis, RELA bahkan kakitangan Jabatan Hal Ehwal Orang Asli (JHEO).

Hakikatnya, bedah siasat PAS sebenarnya tidak memerlukan unsur-unsur luaran untuk menilai atau mencari punca serta sebab sebenar kekalahan di Galas. Kemenangan yang tidak dijangka pada 2008, telah mengaburkan mata dan membutakan akal fikiran puak-puak PAS. Keyakinan bahawa dengan bermodalkan agama, PAS akan mengekalkan semua kerusi yang dimenangi, begitu menebal. Dan keyakinan tersebut tidak sahaja di kalangan para pemimpin PAS, bahkan melarat dan jauh lebih teruk di kalangan para penyokong serta publicist mereka.

Sekalipun PAS sebenarnya menjadi sandaran kepada golongan muda yang dahagakan makanan rohani, namun kesilapan utama PAS ialah terlalu menjunjung demokrasi sehingga menjadikan Islam boleh dicampak sesuka hati dan ditendang terajang mengikut kesesuaian strategi untuk memenangi pilihanraya. Pendekatan yang digunakan oleh PAS untuk mendapatkan sokongan, amat jauh dan menyimpang daripada ajaran Islam.

Menggunakan fatwa-fatwa songsang dan tidak bersandar kepada nas-nas qati’e seperti yang dilakukan oleh Setiausaha Dewan Ulama PAS Pusat, Muhammad Zain Abdul Rahman sebenarnya memburukkan imej PAS bukan sahaja pada kacamata umat Islam tetapi juga kepada bukan Islam. PAS terlalu menganggap orang mubtadi atau awam jahil dan tidak tahu apa satu tentang agama Islam. Doktrin mereka yang menyatukan akidah dan politik terlalu ketara kekufuran dan kesyirikannya. Hanya golongan yang terlalu terdesak atau memilih jalan singkat untuk ke syurga sahaja yang akan termakan dengan dakyah sebegitu.

Terlalu berdoktrin, namun pada masa yang sama, tidak pula mendidik hati para pengikut PAS, juga merupakan kesilapan yang sangat besar. Disebabkan itulah, kita boleh lihat bagaimana orang berserban, berjubah, berjanggut serupa kambing jantan tetapi bermulut celupar, gemar mencarut, sangat berprasangka, sangat jahat hati perutnya, bahkan tidak segan silu melemparkan fitnah mahupun memanjangkan umpatan dengan berselindung di sebalik ajaran agama Islam. Hati mereka sentiasa disuburkan dengan semangat untuk menang, tetapi mereka tidak ditarbiah untuk berada di jalan yang telah ditetapkan oleh Allah Taala dan rasul-Nya walau dalam apa keadaan sekalipun.

Pengajaran daripada kekalahan tentera Islam dalam Perang Uhud tidak pernah sampai ke hati dan sanubari para pengikut PAS.

Disebabkan hati mereka tidak pernah dididik dengan baik dan mengikut jalan-jalan yang telah diajarkan oleh Rasulullah s.a.w, jadilah seperti apa yang kita lihat sekarang. Antara golongan yang mereka TAKFIRKAN dan golongan yang sememangnya kafir, perangai pengikut-pengikut PAS jauh mengatasi golongan jahil yang tidak beragama dan tidak bertuhan. Mereka sentiasa mencari jalan untuk melakukan provokasi, mencari gaduh dan cubaan mencetuskan kekacauan…. sikap yang tidak langsung wujud dalam ajaran Islam!

Namun kesalahan dan kesilapan paling besar yang dilakukan secara terang-terangan tetapi tiada perasaan bersalah di kalangan para pemimpin serta pengikut PAS adalah kebergantungan kepada makhluk yang sangat keterlaluan berbanding pergantungan kepada Allah Taala. Pengamatan penulis mendapati para pengikut PAS sangat percaya, hanya dengan menguatkuasakan undang-undang Hudud dan Qisas sahaja, barulah negara ini sah bergelar negara Islam. Hukuman Ta’zir yang juga merupakan sebahagian daripada undang-undang Islam dan diamalkan oleh kebanyakan negara berpenduduk majoriti Islam seperti Malaysia, tidak pernah diiktiraf.

Maka tidak hairanlah bagaimana para pengikut PAS sangat percaya, tanpa penguatkuasaan undang-undang tersebut, maka pentadbiran Islam tidak tulen. Sedangkan mereka pada masa yang sama, sangat tidak sedar bahawa Islam, Iman dan Ihsan bukan didatangkan dalam bentuk pukal atau negara, sebaliknya dalam dimasukkan pada hati individu. Iman dan taqwa tidak boleh diwujudkan oleh negara, sebaliknya setiap individu itu yang perlu berusaha mencari dan mendapatkannya.

Oleh kerana itulah, para pemimpin PAS dalam usaha mencapai jalan singkat untuk menang telah bersekutu dengan PKR dan DAP sebagaimana layaknya parti-parti politik demokrasi yang lain. Dengan kata lain, sebarang perkara yang membabitkan Islam tetapi bertentangan prinsip dengan DAP dan PKR terpaksa ditunda terlebih dahulu agar tidak menyakiti hati PKR dan DAP.

Kesimpulannya, post-mortem atau bedah siasat yang hendak dijalankan oleh PAS bagi mencari punca kekalahan mereka di Galas, tidak lebih daripada mencari kesalahan orang lain untuk menyelamatkan tengkuk dan batang leher masing-masing sahaja. PAS sampai bila pun tidak akan sedar, kemunafikan, kekufuran dan keengkaran yang telah mereka lakukan untuk mewujudkan kekalahan tersebut. Malah tidak keterlaluan kalau dikatakan, selagi PAS terus mengamalkan budaya sekarang, tidak mustahil PAS akan kembali ke zaman di mana suara mereka tidak ubah seperti suara katak di dalam telaga.

PENULIS: Kelembai Bukit

Reformasi PKR Sudah Gagal...


PKR sememangnya wajib bermuhasabah. Tanyalah mana-mana orang kampung, mereka akan kata PKR ini mempunyai 1001 masalah. Saya bukan nak serang PKR secara berhadapan, tapi nak mereka bermuhasabah lebih lagi daripada parti komponen PR lain. Sebab tindak-tanduk mereka sebelum ini banyak menyusahkan Pakatan Rakyat itu sendiri. Dari isu lompat parti hinggalah pemilihan parti, banyak betul masalah yang timbul. Itu belum dikira dengan kebejatan moral 2-3 orang pemimpin PKR.

Hakikatnya PKR sudah gagal untuk tawan undi bukan melayu. Sebab jelas kerana dalam aspek ketelusan dan integriti, PKR sudah tak dipercayai lagi. Ahli Parti mana yang melompat dan makan roswah, kalau tak parti ini. Ini bukan tuduhan, tapi fakta yang tak boleh dipertikaikan lagi.

Undi melayu?? Mereka jauh sekali nak dapat sebab mereka inilah yang menentang hukum ALLAH. Tengoklah kenyataan Zaid Ibrahim dan Nik Nazmi sendiri, yang terang-terangan tak nak hudud. Sedangkan Dr Tang Seng Giaw pun lebih mulia daripada mereka yang mencadangkan agar hukum islam untuk orang islam sahaja.

Inilah Hakikat Sebenar

PKR kena lebih banyak bermuhasabah kerana ianya bagus dalam sistem demokrasi, setiap orang ada haq untuk bersuara. Dan saya nak suarakan apa yang orang muda fikirkan sekarang. Mereka dah tak percaya pada PR gara-gara kesumbangan yang dilakukan oleh PKR ini sejak PRU 2008 lalu.

Tanyalah budak universiti yang pro PR..hanya 2-3 kerat yang sokong PKR. Berbanding mereka yang sokong PAS dan DAP. Inilah hakikat. Itu belum lagi tanya penduduk kg yang hanya tengok RTM dan baca Utusan sahaja. Tentu mereka iyakan pandangan saya bahawa PKR amat bermasalah. Sebab UMNO selalu menyerang mereka atas kelemahan mereka, bukannya parti lain dalam PR. Sebab itulah saya berani kata, kekalahan PAS di Galas turut disumbangkan oleh parti ini.

Tengoklah sendiri isu keluar parti. Takde pun ahli PAS yang keluar parti melainkan pemimpin PKR di Batu Sapi dan Wangsa Maju. Nak atau tidak, sudah tentu ada kesannya kepada dua PRK tersebut..teruskan kesinambungan YB katak dari parti itu yang khianati amanah pengundi..

Justeru itu, jalan terbaik adalah bermuhasabah. Bukannya melenting bila ditegur. Macam Dr Asri tegur yang Anwar dah tak sesuai terajui PR, ada yang bersetuju. Masing-masing ada pandangan sebab mereka sudah cerdik. Bukannya macam zaman feudal dulu.

Oleh itu jika PKR sudah gagal terjemahkan reformasi yang mereka laungkan, tak mustahil satu hari nanti. Akan wujud satu parti dari anak muda dan golongan profesional, yang benar-benar ikhlas untuk menolong rakyat. Dan bukannya mereka yang sentiasa laungkan retorik dan perhambakan sistem paradisme semata-mata..

PENGUMUMAN

Dalam Memperjuangkan Martabat Bangsa dan Maruah Melayu
Jejaka Berharapkan Kepada Rakan-Rakan Sepanji Bersatu Demi "Amar Mak'ruf Nahi Mungkar!!"