Jadi Geng OKC

Join OKC Networkedblog Team

Tuesday, September 28, 2010


Mana kak wan? Kenapa kak Wan menyepi dari menyuarakan sesuatu dalam isu kekcohan pengundian Cabang cabang yang bertanding? Bukankah Kak Wan merupakan Presiden PKR? Atau kak Wan hanya boneka PKR?

Sudah lah suaminya seorang Kaki Seks Luar Tabii, sampai habis anak jantan dalam Malaysia ni nak di balun Anwar Brahi sampaikan Kak Wan Di paksa diam. Jelas sudah Kak Wan boneka Anwar Ibrahim!

Sudah banyak kesabaran dan ketaatan yang kak Wan korbankan buat Anwar Ibrahim ini, malah sudah berbakul cemuhan yang di hadapinya akibat Punai laki nya yang tegang berurat. Sampai bila Kak Wan hendak bersabar? Sampai bila?

Ya, Isteri mentaati suami seadaanya, Tapi sampai bila dan kemana hala tuju Kak Wan sehingga sanggup di Boneka kan Suaminya sendiri? Lihat sahaja apa yang berlaku ini. Kak Wan hanya menjadi Boneka sehinggakan dalam hal pemilihan ini bagaimana Kak Wan sebagai Presiden tidak mampu membuat apa apa kerana telah di arahkan Anwar Ibrahim untuk mendiamkan diri.

Kak Wan seharusnya usah lagi menjadi Boneka Anwar Ibrahim. Sudah sampai masanya Kak Wan bergerak sendiri tampa perlu lagi berpaksikan Anwar Ibrahim. Kak Wan punyai jawatan Presiden, Kak Wan punya pengaruh, Kak Wan punya Wang Ringgit. Kak Wan sudah ada segala galanya!

Usahlah Kak Wan menjadi BONEKA Anwar Ibrahim. Kak Wan mampu Bangkit sendiri!!! Ini lah masanya Kak Wan!!!

Psssttt...betul betul Kejam Anwar ni, kak Wan dah jadi Patung! Sial punya Nuar

Anwar Al Juburi Harus Bertaubat

Sunday, September 26, 2010

TERKINI! PESANAN BUAT ORANG MELAYU TENTANG MUNAFIKNYA PAS DAN PKR

Pilihanraya yang bakal berlangsung nanti, besar ertinya kepada seluruh umat islam di Malaysia. Sekalipun penulis adalah seorang ahli PAS lebih dari 25 tahun, penulis masih sangsi dan kurang berkeyakinan bahawa PAS boleh mengambilalih kedudukan UMNO sebagai pelindung bangsa Melayu dan Islam.

Mengapa penulis berkata begitu? UMNO yang memerintah Malaysia selama 53 tahun telah membuktikan kemampuannya menjaga kepentingan bangsa Melayu dan Islam dengan baik. Apa yang orang Melayu warisi sekarang, kemajuan dan pembangunan, zahir dan batin adalah hasil perjuangan UMNO.

PAS sebaliknya banyak bercakap, mengkritik dan tidak memperlihatkan kewibawaannya sebagai parti politik Islam yang bertanggungjawab. Saya tidak hairan kalau majoriti orang Melayu masih tetap menolak PAS dan memilih UMNO kerana rata-rata pemimpin PAS miskin ilmu pengetahuan dan kebijaksanaan untuk meningkatkan syiar Islam. Hingga sekarang pun, tidak ada satu projek ekonomi yang besar dan berkesan dari alangan PAS untuk membuktikan bahawa ia mampu dan berjaya melaksanakan pelbagai projek ekonomi, sosial, pendidikan dan lain-lain untuk meyainkan orang ramai PAS bukanlah sebuah parti politik yang banyak bercakap.

Malah sekalipun PAS diberikan peluang mentadbir Kedah dan Kelantan, PAS langsung tidak menampakkan bukti sebenar keupayaan mereka sekalipun para pemimpin PAS cukup kaya dengan sijil, diploma, ijazah dan sarjana seperti yang dipamerkan kepada barisan pemimpin muda, namun secara amalinya, para pemimpin PAS berfikiran jumud. Sehingga kini, PAS Kedah langsung tidak berdaya maju dalam meneruskan kecemerlangan ekonomi Kedah sewaktu diperintah UMNO dan BN.

Sebagai ahli PAS, saya menentang cadanganMursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz hang hendak memberi peluang kepada bukan Melayu dan bukan Islam sebagai Perdana Menteri. Saya minta Nik Abdul Aziz jangan terlalu gopoh mengeluarkan kenyataan yang boleh dianggap oleh majoriti orang Melayu PAS tidak mempunyai maruah dan kewibawaan hingga sanggup menyerahkan jawatan PM kepada orang bukan Melayu dan bukan Islam.

Sebagai seorang ahli PAS yang menyanjung tinggi ketokohan Nik Abdul Aziz sebagai seorang ulama, maka sekarang saya rasa sungguh kecewa dengan kenyataannya yang melukan perasaan orang Melayu dan Islam.

Mengapakah para pemimpin PAS yang bergelar ulama sanggup mengelirukan orang Melayu mengenai perjuangan Islam dan sanggup mencaci dan memaki hamun sesama muslim hanya kerana berlainan parti politik? Dulu saya hormati Dr. Haron Din dan Ismail Kamus sebagai ulama tetapi setelah mendengar ucapan-ucapan politik mereka yang dangkat dan menyesatkan, saya hanya menggeleng dan menyeru agar tidak mengundikan undi yang berharga kepada calon-calon PAS, PKR, DAP dan PSRM kerana perjuangan Pakatan Rakyat ini hanya merugikan orang Melayu dan generasi Islam akan datang.

Sekalipun PAS bercakap tentang perjuangan islam dan mahu menegakkan kerajaan Islam namun hakikatnya ia sekadar omongan kosong. Malah PAS sekali digertak oleh DAP, akan segera memberitahu bahawa cita-cita untuk menubuhkan Negara Islam sudah lama digugurkan dan Negara Islam bukanlah matlamat utama PAS lagi.

PAS gagal menubuhkan kerajaan Islam sebenar di Kelantan meskipun diberi peluang mentadbir negeri itu selama 20 tahun sekalipun tidak ditekan oleh mana-mana pihak. PAS tidak akan selama-lamanya menubuhkan kerajaan Islam sekalipun melabelkan negeri itu sebagai Negeri Serambi Mekah. Sebabnya ialah para pemimpin PAS Kelantan sekadar pandai memberikan label tetapi tidak pandai langsung bekerja. Lebih daripada itu, tindak-tanduk para pemimpin PAS tidak berjiwa Islam dan tidak serius untuk menubuhkan kerajaan islam.

Kini PAS sudah diperangkap oleh DAP dan nampaknya PAS juga telah menerima konsep politik DAP iaitu Malaysian Malaysia yang bermakna tidak ada lagi hak keistimewaan orang Melayu di Malaysia sekiranya Pakatan Rakyat memenangi Putrajaya. PAS dan PKR tidak berani menentang kemahuan DAP kerana kepimpinan Melayu dalam PAS dan PKR sangat lemah dan terpaksa menurut rentak DAP yang sememangnya tidak mahu mengekalkan hak istimewa orang Melayu itu dalam perjuangan politik mereka.

Oleh itu, orang Melayu jangan terlalu taksub dengan PAS atau PKR. Kedua-dua parti itu tidak dapat menjamin masa hadapan yang cerah bagi orang Melayu dan Islam. PKR misalnya hanya berjuang untuk membebaskan Anwar daripada perbicaraan kes liwatnya. Segala-galanya berpusat dan berkisar tentang Anwar Ibrahim yang bercita-cita besar untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Sebagai orang Islam, saya tidak mahu bersubahat dengan PKR dan juga PAS yang menyokong Anwar Ibrahim. Anwar dipecat kerana mengamalkan homoseksual sebagai cara hidupnya dan sehingga sekarang, dia tidak berani bersumpah secara Islam di khalayak ramai untuk membersihkan dirinya daripada tuduhan tersebut. Saya ngeri mengingatkan kemusnahan dan penghapusan kaum Luth seperti yang diterangkan di dalam Al Quran. Saya tidak mahu bersubahat dengan pemimpin homoseksual kerana takutkan kemurkaan Allah.

Sekalipun saya ahli PAS namun saya tidak yakin PAS boleh menjadi pemimpin dan pelindung bangsa Melayu dan Islam seperti UMNO. Apatah lagi dengan kerenah dan tingkah laku beberapa orang pemimpin kanan PAS seperti Mahfuz Omar, Khalid Samad, Zulkefly Ahmad dan Lo'Lo' Ghazali (sekadar beberapa nama), membuatkan keyakinan Negara Islam yang dilaung-laungkan, sekadar tinggal laungan sebelum dijerkah oleh DAP.

Pandangan saya ini mungkin tidak sukai oleh PAS dan mungkin saya dipecat dari parti itu. Saya sanggup dipecat tetapi tidak sanggup membohongi dan menipu bangsa saya dan umat Islam seperti yang diperjuangkan oleh para pemimpin PAS sekarang. Biarlah saya dianggap sebagai ahli PAS 'murtad' kerana saya tidak mahu menjadi taksub terhadap perjuangan yang boleh menghancurkan masa hadapan orang Islam dan Melayu.

Saya tidak rela menjadi pengkhianat bangsa Melayu dan Islam dan oleh itu saya menyeru sekali lagi kepada saudara-saudara seIslam dan sebangsa saya agar tidak sekali-kali memilih PAS dan PKR untuk menerajui kerajaan kelak.

Nota: Penulis adalah Haji Kamsan Haji Buyong. Artikelnya tersiar di risalah KAHWIN MUTA'AH PEMBANGKANG: Siapa Alatkan Siapa? dari muka surat 61-64. Risalah berkenaan dikendalikan oleh Yahya Ismail. ISBN 983-40238-4-7 dan dicetak oleh Hain Nak Grafic Printing. Penambahan dan penyuntingan dilakukan untuk disesuaikan dengan blog ini.

Thursday, September 23, 2010

Melayu Hilang Kuasa Jika Pembangkang Memerintah – Tun M

KUALA LUMPUR 23 Sept – Tun Dr Mahathir Mohamad mengingatkan bahawa orang Melayu bakal kehilangan kuasa dan suara jika pakatan pembangkang berjaya mengambil alih tampuk pemerintahan negara ini.

Menurutnya, apa yang di nyatakan bukan satu igauan tetapi telah menjadi kenyataan kerana perkara itu sudah pun berlaku di negeri pakatan pembangkang, walaupun ketua pentadbiran di negeri itu di ketuai orang Melayu.

“Kita lihat Nizar (Mohamad Nizar Jamaluddin) di Perak, walaupun dia Menteri Besar tapi dia ikut arahan dari Dap sehingga di jatuh. Orang Cina mendakwa ini adalah usaha BN (Barisan Nasional) menjatuhkan kerajaan Cina.

“Jadi mereka panggil kerajaan Cina, tak mungkin kita juga akan dapat Perdana Menteri yang semacam Nizar, namanya Melayu, agama Islam tetapi dia bukan sebenarnya bebas, dia adalah alat pada orang lain dan ini boleh berlaku,” katanya kepada UMNO-online.

Bekas Perdana Menteri itu mengatakan, walaupun Nizar itu mewakili Pas yang kononnya memperjuangkan Islam tetapi mereka sebenarnya menggunakan Islam sebagai alat untuk mendapat sokongan.

Menurutnya, menjadi Perdana Menteri Malaysia tidak tertakluk kepada orang Melayu atau mereka yang beragama Islam, jawatan berkenaan terbuka kepada sesiapa sahaja, yang utama ialah mendapat sokongan di parlimen.

“Tidak ada sekatan dalam undang-undang negara, dalam kita punya perlembagaan tiada yang menghalang orang Cina atau India jadi Perdana Menteri, apa yang perlu sokongan dari majoriti, kalau majoriti dah setuju, kita tak boleh buat apa-apa.

Dr Mahathir berkata, apa yang dilakukan oleh Keadilan (PKR) bukan untuk memperjuangkan orang Melayu tetapi lebih kepada untuk merealisasikan cita-cita peribadi seseorang pemimpin mereka untuk menjadi Perdana Menteri.

“Malangnya UMNO telah gugur orang ini, dalam perasaan marah peluang dia sudah terputus, dia tubuh parti lain, perjuangannya hanya satu sahaja bukannya untuk bangsa, agama dan negara tapi untuk jadi Perdana Menteri.

“Trend itu tidak lagi menjadi tumpuan, tetapi kepada apa saya dapa, apa kau dapat, lebih kepada peribadi, itunya terbentuk keadilan, keadilan itu nama sahaja. Tubuh Keadilan (PKR) seolah-olah negara ini tidak ada keadilan,” katanya.

Beliau mengingatkan supaya tidak terpedaya dengan apa yang dilakukan oleh pembangkang, mereka itu hanya untuk mengejar cita-cita menjatuhkan BN dari tampuk pemerintahan negara.

Menurutnya apa yang diperkatakan itu bukannya bersifat perkauman, tetapi kepada kestabilan, sedangkan DAP sering membangkit pelbagai perkara berunsur perkauman sejak dahulu lagi. – MediaUMNO.

Tarif air naik , Hadiah Raya kerajaan Pulau Pinang & Guan Eng


Selepas balik dari Shanghai , Guan Eng nampaknya mendapat ilham dan terus melaksanakan satu persatu projek memperbodohkan rakyat PP . Terbaru , Kerajaan negeri Pulau Pinang dan PBA akan memperkenalkan surcaj pemuliharaan air (WCS) mulai 1 November tahun ini kononnya antara inisiatif usaha untuk menggalakkan pengguna membazir sumber air.

Bermakna kadar tarif air akan naik di PP di bawah kerajaan Amar Maaruf Nahi Mungkar selepas 2 tahun memerintah . Apakah Pulau Pinang telah mengalami kerugian sehingga sanggup membebankan rakyat dengan memaksa rakyat menanggung kos kenaikan surcaj air?

Ini lah konsep sebenar yang harus dicontohi sebagai sebuah kerajaan berkebajikan & berjiwa rakyat ala DAP . Akibat 30 % sahaja yang dikenalpasti menggunakan air berlebihan , Guan Eng menghukum seluruh rakyat PP dengan kenaikan tarif air ini . Kenapa tiada jalan alternatif untuk Pulau Pinang menyelesaikan masalah ini? Alasan untuk menjimatkan penggunaan air tidak boleh diterima kerana sebilangan kecil sahaja yang membazir .. Rakyat Pulau Pinang tidak bodoh sehingga sanggup membazirkan air.


Malah lebih menarik lagi, Guan Eng selaku Pengerusi PBA PP cuba menguatkan lagi alasannya dengan menunjukkan fakta bahawa pada 2009, sejumlah 395,388 pengguna domestik menikmati subsidi air dengan kos yang ditanggung PBAPP kira-kira RM41 juta. Adakah Guan Eng menaikkan kadar tarif air ini kerana mahu hapus subsidi air untuk rakyat PP yang sekarang ini ditanggung PBA ??

Jejaka nak tanya mana perginya goblok penjilat2 tegar Pakatan yang dikatakan pejuangkan hak rakyat dalam isu kenaikan tarif air di PP ini ??

Mr Bean Mahfuz yang jadi kepala kempen saman ekor tak nak buat lagi ke di PP iaitu Kempen Anti Air naik ???

Kalau kerajaan pusat naikkan sikit tarif , puak-puak Pakatan ini lah yang dulu ke depan bercakap dan tuduh bermacam-macam . Sekarang Guan Eng naikkan tarif air di PP semuanya bisu malah ada yang puji lagi kononnya mendidik rakyat tidak membazir .


Jadi, syabas diucapkan kepada projek terbaru Guan Eng perbodohkan rakyat dengan alasan JiMAT AIR ini . Projek -projek kebajikan seperti inilah harus dilaksanakan selagi Pakatan memegang kuasa supaya senang untuk kaut duit rakyat .

Sunday, September 19, 2010

Fitnah Khalid Samad terhadap Kamalanathan kantoi , terbukti PAS kaki fitnah !!

Baru-baru ini heboh isu kononnya YB Ahli Parlimen Hulu Selangor masuk ruang solat masjid di Masjid Sg Tengi Selatan dan penyebaran gambar ini dimulakan oleh Khalid Samad di dalam blognya . Malah isu di ambil masuk ke portal Malaysiakini dan blog2 fitnah pakatan .


http://www.khalidsamad.com/2010/09/umno-kura-kura-dan-perahu.html

http://malaysiakini.com/news/142896

http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/2010/09/bongkar-ustaz-kamal-masuk-masjid.html


Ini gambar fitnah oleh Khalid Gereja dan blog2 pembangkang
menuduh gambar di di dalam ruang solat di mana tempat para
imam dan makmum sujud . klik di sini


Cuba bandingkan gambar di atas yang dipotong di bahagian bawah dengan gambar sebenar di bawah ini ...






Kedudukan YB Kamalanathan di dalam majlis ini bukan di dalam ruang solat masjid seperti difitnah pembangkang tetapi sebenarnya di beranda . Bukan seperti pemimpin PAS yang membenarkan MP Serdang DAP masuk terus ke dalam ruang solat di surau di Kajang bulan
Ramadhan lepas .
TERBUKTI PAS MEMANG KAKI FITNAH !!!

Friday, September 3, 2010

PAS Buang Hudud Demi Cinta DAP



Pas mengakui hukum hudud tidak semestinya dilaksanakan sekiranya pakatan pembangkang menang pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) dan memerintah negara.

Timbalan Pesuruhjaya 3 Pas Kelantan, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, Pas dan parti-parti dalam pakatan pembangkang pada peringkat ini telah bersetuju untuk tidak membincangkan soal pelaksanaan hukum hudud yang menjadi agenda perjuangan parti itu selama ini.

Malah, katanya, Pas dan rakan-rakannya dalam pakatan itu juga tidak akan ‘mengusik’ kerangka Perlembagaan Persekutuan walaupun ada pandangan yang mengatakan ia perlu dipinda sekiranya Pas hendak melaksanakan syariat Islam.

“Tidak semestinya kita akan laksanakan, kita melihat kepada persediaan dan persetujuan masyarakat.

“Kita ada persetujuan untuk peringkat ini kita tidak bincangkan soal hudud. Misi kita yang utama ialah untuk menjatuhkan Barisan Nasional pada pilihan raya. klik di sini


Komen PB

Ternyata PAS pun sudah tutup buku nak laksana hukum Hudud. Dulu PAS setiap hari dok canang dalam ceramah2 mereka bahawa mereka akan melaksanakan hukum hudud apabila memerintah negara ini tetapi nampaknya kini telah menjadi seperti munafik dan fasik apabila telah berbohong kepada pengikutnya .

Jadi , lepas ini PAS jangan lagi dok salahkan UMNO jika mereka tak boleh laksanakan hukum hudud kerana terbukti perjanjian PAS dalam dasar Pakatan Rakyat tidak akan melaksankan hukum hudud sebaliknya meneruskan perlembagaan yang sedia ada .

Selain itu , PAS dulunya termasuk Nik Aziz selalu menuduh UMNO kafir kerana menolak hukum hudud tetapi hari ini PAS sendiri pun terpaksa menolak hukum Hudud kerana kena penangan gertakan DAP diketuai Karpal Singh dan juga Melayu liberal dalam PKR . Memang benar cakap blogger Pas sendiri , lebih baik PAS buang saja nama Islam itu dalam parti mereka kerana PAS kini sudah menggadai idealisme perjuangan sebenar mereka dek kerana gila kuasa bersama DAP dan PKR .

SAH! PAS Melacur Agama Demi Undi

PAS tak nak buat hudud? Dah itu je aku nak komen. Apa yang pasti tembelang pembohongan PAS melacurkan kesucian Islam telah dibongkar.

Jadi fikirkan semula kredibiti PAS ni. Malas nak cerita banyak, korang boleh menilai sendiri. Apa yang penting...

MENOLAK PAS PADA PRU KE 13 NANTI BERERTI KITA TELAH MENYELAMATKAN ISLAM !

Jendela9 Sambutan Kemerdekaan Ke-53.

Jendela9 Sambutan Kemerdekaan Ke-53.

PENGUMUMAN

Dalam Memperjuangkan Martabat Bangsa dan Maruah Melayu
Jejaka Berharapkan Kepada Rakan-Rakan Sepanji Bersatu Demi "Amar Mak'ruf Nahi Mungkar!!"