Jadi Geng OKC

Wednesday, June 16, 2010

DHPP Akan Singkir Hadi Awang

Bunyi macam tak konfiden...Nik Aziz lebih suka pilih Anwar sama macam Cina dalam PAS punya kalkulator laa..

Perwakilan Dewan Himpunan Penyokong PAS, yang dilancarkan bulan lalu sebagai sayap baru parti Islam itu, dijangka akan menerima hak mengundi untuk memilih barisan kepimpinan pusat selepas pilihan raya umum ke-13.


Meskipun wujud sedikit kesangsian berhubung arah aliran orang Melayu kepada PAS ekoran sikap pragmatik parti itu menerima bukan Islam sebagai ahlinya, rata-rata pemimpin kanan termasuk dari Dewan Ulama optimistik hak mengundi akan diberikan dalam waktu terdekat.

Betulkah boleh pilih tapi kenapa mesti lepas PRU13? Mr.Bean PAS cuba playsafe nak sedapkan hati.Katanya dia merasakan dalam dua tiga tahun ini, dia yakin selepas pilihan raya umum ke-13,jika merujuk tahap komitmen mereka kepada PAS.


Ini bergantung kepada penilaian komitmen...bukannya penilaian ke atas prestasi (calon bukan Islam) dalam pilihan raya nanti, sebab menang atau kalah merupakan sesuatu yang turun naik (dalam politik), tetapi Hadi Awang ni percaya Dewan Himpunan Penyokong patut diberi hak untuk mengundi

Rumusannya, Lebai-lebai atas pentas PAS lepas ini akan lebih menjaga DHPP daripada perwakilan yang lain kerana undi penentu akan datang daripada puak-puak harbi ini. Dalam pemilihan lepas pun kita tahu ramai yang hantar sejadah dan kain pelikat berserta duit untuk beli undi.

Apa ..! Islam untuk semua, podaah..! itu semua retorik nakkan kuasa.

Kalau PRU Ke-13 akan datang, PAS bungkus terlungkup satu haram kerusi pun tarak.. masih ada tempatkah lagi DHPP? Dalam Muktamar di KB pun sudah ada suara akar umbi yang ditutup mulut dari melahirkan kekecewaan dengan tindak tanduk DHPP, jadi macam mana akar umbi tak marah!

Nampaknya Presiden PAS tak nampak realiti akar umbi yang kecewa.

Baguih..baguih..baguih....kah kah kah

No comments:

PENGUMUMAN

Dalam Memperjuangkan Martabat Bangsa dan Maruah Melayu
Jejaka Berharapkan Kepada Rakan-Rakan Sepanji Bersatu Demi "Amar Mak'ruf Nahi Mungkar!!"