Jadi Geng OKC

Join OKC Networkedblog Team

Friday, September 4, 2009

ADUN Bagan Pinang,N.Sembilan Meninggal Dunia

ADUN BN bagi Bagan Pinang, Negri Sembilan, Azman Mohd Noor meninggal dunia di Seremban hari ini.

Beliau meninggal dunia kerana serangan sakit jantung pada jam 2.30 petang tadi di Pusat Pakar Seremban.

Dalam pilihanraya umum lalu, Azman, 55, menang dengan mendapat 6,430 undi, menewaskan calon PAS, Ramli Ismail yang mendapat undi.

Dalam pilihanraya umum lalu, DUN Bagan Pinang mempunyai 14,192 pengundi yang 66 peratus Melayu, Cina (10.5%), India (19.9%) dan lain-lain (3.5%).

Ekoran itu, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan mengadakan pilihanraya kecil dalam tempoh 60 hari ini.

Ia merupakan pilihanraya kecil kesembilan selepas pilihanraya umum tahun lalu.

Bagan Pinang merupakan kawasan DUN dalam Parlimen Telok Kemang. Empat lagi DUN dalam parlimen tersebut ialah Chuah, Lukut, Linggi dan Port Dickson.

Dalam pilihanraya umum lalu, Parlimen Telok Kemang dimenangi oleh calon PKR, Datuk Kamarul Baharin Abbas.

Manakala DUN Chuah pula dimenangi oleh PKR, Lukut (DAP), Linggi (BN) dan Port Dickson (PKR).

Kisah CINTA & KAWAN

Satu hari CINTA & KAWAN berjalan dalam kampung... Tiba-tiba CINTA terjatuh dalam telaga.... Kenapa??

Kerana CINTA itu buta.. Lalu KAWAN pun ikut terjun dalam telaga... Kenapa??

Kerana... KAWAN akan buat apa sahaja demi CINTA !! Di dalam telaga CINTA hilang.... Kenapa??

Kerana... CINTA itu halus, mudah hilang kalau tak dijaga, sukar dicari apatah lagi dalam telaga yang gelap....Sedangkan KAWAN masih lagi tercari-cari dimana CINTA & terus menunggu.. Kenapa??

Kerana... KAWAN itu sejati & akan kekal sebagai KAWAN yang setia.... kan ?? so, hargai lah KAWAN kita selagi kita terasa dia BERERTI....

Walau kita punya couple, teman still paling setia..

Walau kita punya harta banyak, teman still paling berharga.


frenz never break....... .....

Tuesday, September 1, 2009

Minta Tolong DAP Lagi Bagus daripada UMNO...??

hai...Salam Ramadhan,

Kali ni, Jejaka nak bicara dan berkongsi cerita buat semua yang sudi membaca rentetan sepanjang perjalanan Jejaka menjadi pemerhati ragam manusia ni..hehehehe...macam pakar je bunyinya kan?
Baiklah, Jejaka nak bercerita di mana pada suatu petang dalam bulan Ramadhan ni, kebanyakan orang akan berpusu-pusu pegi ke Bazaar Ramadhan sebab di situlah bertimbun-timbun makanan.

Dengan tidak semena-mena, Jejaka telah bertemu dengan kawan lama Jejaka.Apa yang di maklumkan pada Jejaka, beliau kini bekerja sepenuh masa sebagai Petani Moden.Maka Jejaka pun bertanyalah pada sahabat ni..apakah bidang projek pertanian yang dilakukannya itu?
" Menanam Tebu" jelasnya.

Baguslah tu jika ramai anak muda generasi sekarang yang masih berminat untuk bertani macam sahabat Jejaka ni.Tetapi di sebalik kejayaan yang masih dalam proses penumbuhan tu...ada jugak rupanya cerita-cerita yang tak sedap mkita dengar mengenai proses penjagaan tanaman tebu tersebut..

Maklumlah kan...Jejaka ni bukan boleh dengar cerita-cerita yang boleh membangkitkan 'hangin' satu badan ni..Jadi, Jejaka pun tnayalah kepada sahabat Jejaka ni...

"Apa pulak yang tak kena lagi?"

"biasalah Jejaka oii...memang perkara ni dah bertahun-tahun berlaku dalam kawasan ni tapi..takder sorang pun yang nak ketengahkan..." balasnya dengan muka sememeh..huhu..

"Yelah..tapi apa yang problemnya bila buat tanam tebu ni?," Jejaka cuba korek cerita lagi...

"Ni ha..tentang bantuan..kau tahu je lah kan..baru-baru ni kerajaan umumkan bantuan untuk belia di negara kita ni telah diperuntukkan bagi apa jua bidang yang ingin dibuat..janji mengikut prosedur dan syarat-syarat yang ditetapkan.."

"betul..betul..betul.." saya berseloroh.

"Jadi, sampai la ni aku dok tunggu bantuan yang dijanjikan oleh pihak JBSNS ni..hampeh!! dah 2 kali tebang tebu aku tu..bantuannya tak gak sampai-sampai..bila ditanya,diorang cakap bantuan dah di agihkan tapi kenapa tak sampai ke tangan aku?"

So, dipendekkan citer..kawan sorang ni pun stop r wat jobs tanam tebu atas nama belia ni...dia sekarang still la wat projek tanam tebu ni tapi bukan lagi terikat dengan kerajaan macam yang memula dia buat dulu tapi kali ni terikat dengan Tauke Cina yang lebih adil, prihatin dan berjiwa petani macam yang orang-orang kg, ndak..

Kesimpulan Jejaka senang je...macam yang diorang cakap, lebih baik minta tolong kat cina DAP dari minta tolong kat melayu UMNO, katanyalah...
Alasan yang Jejaka sendiri tak dapat nak jawab..tapi tak tahulah kot-kot para Menteri kita yang bijak pandai tu bleh jawab pulak..

"Minta tolong kat Cina lagi senang daripada Melayu, takder selindung2 takder nak tapis2..sampai subsidi pun orang2 dalam nak makan gak..."

PENGUMUMAN

Dalam Memperjuangkan Martabat Bangsa dan Maruah Melayu
Jejaka Berharapkan Kepada Rakan-Rakan Sepanji Bersatu Demi "Amar Mak'ruf Nahi Mungkar!!"